1
Vraag
2
Reageer en help mee
MasterOtti

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV via mediabox valt weg of moet bufferen tijdens downloaden op PC

Hoi allemaal, 

Sinds een tijd hebben wij het volgende probleem: 

Elke keer als ik op mijn PC een download aan zet (op bijvoorbeeld Steam om een game te downloaden of update binnen te halen) dan valt het beeld op de TV (Mediabox Next) soms weg of het afspelen van een opname toont "Buffering"  

In het verleden hebben wij hier nooit problemen mee gehad en de setup is ook niet veranderd. Nu gebeurd het ALTIJD als er een download aan staat.   

Bijgevoegd: Netwerk status screenshots. + speedtest result

Ik heb de splitter al vervangen,
ik heb gekeken of de kabels het probleem waren (vervangen) en alles kortere afstand. 

 

Mijn vermoeden is dat het Modem issues heeft gekregen en het gewoon niet geregeld krijgt.  
Naast mijn PC zijn de volgende devices verbonden

 

- 2 mobiele telefoons via WIFI verbonden

- 3 Wifi extenders (die ik bij mijn ziggo pakket ontvangen heb) 

- 1 tv

 

Mocht ik nog iets gemist hebben/info missen laat het maar weten en ik zal het posten. ik wil graag een oplossing vinden voor dit probleem 🙂 

 

 

14 Reacties 14
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Al geprobeerd om het modem te resetten. Maak eerst een foto van de onderkant van het modem, want de gebruikersnaam en wachtwoord staat dan weer als onder het modem vermeld staat. Niet vergeten deze weer te wijzigen en op te slaan. Terwijl het modem aanstaat de reset ingedrukt houden tot het modem herstart.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een signaalprobleem.

Ik zie een enorme bak ruis op je modem en veel Post RS Errors, dat zijn niet te repareren data pakketten, het is dus niet vreemd dat je problemen ervaart.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Bert Waar kun je deze ruis zien, zou ik graag willen weten. Je bent echt superieur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De SNR is 35.

Normaal is dat hoger dan 33 en dat is hier ook zo, maar 35 is wel erg laag ten opzichte van meestal 38 39 40.

 

Correctie van de tekst:

Er moet ook nog andere ruis zijn, want de Post RS Errors zouden 0 moeten zijn, dus ergens is er zoveel ruis dat de pakketten data zo defect zijn, dat ze niet meer te repareren zijn door het modem.

 

Bovenstaande tekst geld voor een Arris modem en dit is een Compal modem, daar worden de gegevens verkeerd weergegeven, was dat even vergeten.🤔

 

De Post RS Errors zijn hier de Pre RS Errors, de Post RS Errors zijn niet te zien als ik het goed heb begrepen van @tobiastheebe .🙂

 

@Ferdy Bossy ieder heeft hier zo zijn expert onderwerp.

MasterOtti
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert Hier de fotos, 

waar ziggo het huis binnen komt + een foto van modem.   de modem bevind zich aan de andere zijde van de muur van waar ziggo binnenkomt. lengte is  +/-  1.5m   

zoals je ook ziet heb ik een patchpaneel maar dat is voor mijn lokale netwerk (pc en soms werk laptop etc) 

ik heb de coax kabels al vervangen om uit te sluiten dat dit het probleem was. ik heb ook geprobeerd het modem direct neer te zetten bij binnenkomst maar ook dan heb ik hetzelfde probleem. 

Mijn gevoel gaat dat ik misschien een versterker of andere splitter nodig heb?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Klopt helemaal. Ik vermijd bewust de termen 'Pre/Post RS Errors' vanwege het verwarrende verschil tussen Arris en Compal, liever noem ik unerrored codewords en correctable/uncorrectable errors. Bij Compal worden dus alleen unerrored en correctable getoond.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@MasterOtti Hoelang is de kabel tussen de 1e plaats en het modem?

MasterOtti
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert ongeveer 1.5m (anderhalve meter) . 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik denk dat een Ziggo moderator maar eens in de achtergrond moet kijken of daar iets te zien is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

MasterOtti
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok dan wacht ik even af,  enorm bedankt voor het meedenken in ieder geval! 🙂 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Mijn complimenten echt 'n expert 😉

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @MasterOtti en welkom op de Community! Wat irritant dat je, wanneer je aan het downloaden bent, problemen krijgt met het afspelen van opnames op de Mediabox Next. Top dat je hier om hulp vraagt!

 

Ik zie dat je al de nodige hulp gekregen hebt (waarvoor dank) en op aanraden van @Bert ben ik in je modem gedoken. Alles ziet er qua signaal eigenlijk keurig uit, ik kon zo geen gekke dingen vinden. Wat mij wel opviel is dat het 5ghz wifi-netwerk uitgeschakeld staat en dat al jouw apparaten op een vast kanaal op de 2.4 ghz verbinding zitten. Is dat een bewuste keuze? Wanneer je beide netwerken ingeschakeld hebt kunnen jouw apparaten zichzelf hierover verdelen en kiezen ze zelf het op dat moment beste netwerk. Je 2.4 netwerk staat ook vast op één kanaal, heb je dat ook bewust zo ingesteld? Bij drukte op dit kanaal schakelt hij nu niet uit zichzelf over naar een ander kanaal, zet je deze op automatisch dan doet hij dit wel. 

 

Als laatste vraag ik mij nog af hoe PC en mediabox Next verbonden zijn. Is dit beide via wifi? Of via UTP? 

MasterOtti
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Monica  bedankt voor je reply bij deze de antwoorden op je vragen 🙂 

- 5Ghz staat met opzet uit omdat ik anders issues heb met mijn video deurbel (ik ben daar aan het wachten voor een update die een bug met 5ghz oplost) 

- het feit dat er maar 1 kanaal ingeschakeld is op 2.4hz is niet met opzet maar ik kan ook niet zo snel terugvinden waar ik dit kan verhogen. 

- de PC en Mediabox zijn beide via bekabeld netwerk cat6 aangesloten. er zit wel een switch tussen maar ik heb dit probleem ook als ik de switch niet ertussen heb.   is een TP-Link gigabit switch met standaard configuratie.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @MasterOtti

 

Jammer dat er niemand van onze leden afgelopen week is langs geweest voor support.

Misschien heb ik iets over het hoofd gelezen, maar wat als je het modem rechtstreeks aansluit op de AOP, ervaar je dan ook problemen?
Zo ja, dan lijkt een monteursafspraak me een logische volgende stap gezien we signaal technisch geen problemen kunnen ontdekken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic