Onlangs een meshsysteem van Netgear geïnstalleerd. Eén router in de meterkast en twee bekabelde satellieten op twee kamers die dus ter plekke de wifi aanmerkelijk verbeteren. Ziggo-modem staat in bridgemodus. Sinds die tijd continu foutmeldingen op tv bij terugkijken van tv-programma’s of opnames (de bekende CS’jes). Ziggomonteur aan huis, nieuwe mediabox next, alle verbindingen optimaal, maar het hielp niet. Ziggo adviseert nu het Ziggo-modem uit de bridgemodus te halen en juist de Netgearrouter in de bridgemodus te zetten. Maar dan kan ik niet alle satellieten aansturen en zal mijn wifi juist weer minder worden. Lastig probleem waar een makkelijke oplossing niet voorhanden lijkt. Wie heeft vergelijkbare problemen (gehad)? Ik hoop gehad want dan is er kennelijk iets van een andersoortige oplossing. Dank alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @S4R,
De Mesh functioneert prima, ook als aangesloten met kabel.
Die kabel heeft dan de functie van Ethernet Backhaul.
Dus een verbetering van de Mesh.
Groet,
Bam
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
TV's/mediabox bekabeld aansluiten.
Neem aan dat je nu met Wifi werkt.
En anders je Wifi eens goed tegen het licht aanhouden. Is er wel genoeg snelheid en dat soort dingen.
En als die 2 AP's boven bekabeld zijn aangesloten heb je geen Mesh-netwerk.
Mediabox is bekabeld, diagnostiek geeft goed aan en hoge internetsnelheid. Haal vrijwel overal tussen de 300 en 350. Ook met Wifi.
Staat IGMP snooping aan? Zo nee, zet deze eens aan.
Dank voor je snelle reactie S4R! Zeer gewaardeerd. Ik zal gaan kijken.
Hoi @S4R,
De Mesh functioneert prima, ook als aangesloten met kabel.
Die kabel heeft dan de functie van Ethernet Backhaul.
Dus een verbetering van de Mesh.
Groet,
Bam
Als je bekabelde AP's heb dan zet je Meshen altijd uit.
Geeft alleen maar onnodige overhead.
@S4R,
OK, Mesh is voor Roaming, en die zou worden uitgeschakeld bij gebruik van de Ethernet Backhaul? 😲
Lijkt mij een volslagen misgeslagen plank, maar hoor graag hoe jij aan die kennis komt. 🤔
Groet,
Bam
Zie hier mijn Unifi instelling. Alles is hier bekabeld. Dus Wireless Mesh staat uit. Want dat voegt niks toe dan alleen maar overhead omdat er extra Wifi netwerk aan staat waar ze op Meshen.
Het is best wat verwarrend want je hebt Meshen en Wireless Meshen.
En ik bedoel dus Wireless Meshen. Dat was wellicht niet helemaal duidelijk in mijn vorige post.
hoi @S4R,
Volgens mij doel je op de Uplink, ipv Mesh 😏
De ap's maken dan gebruik van de kabel(s) om met elkaar verbonden te zijn ipv WiFi.
Dat scheelt dus in WiFi gebruik.
Groet,
Bam
@BAM Bij Unifi noemen ze het Wireless Meshing. Een ander noemt het Uplink. En uiteindelijk bedoelen we hetzelfde. Maar verwarrend is het wel.
hoi @S4R,
Even weise-eig doen 🤣
Ook daar dus verwarring je zet de Mesh uit maar in feite de Uplink tussen de ap's 🙄
Groet,
Bam
@BAM als we maar begrijpen wat we aan het doen zijn.
Voor een leek is dat dus lastig.
En ik doe het meeste toch met Unifi.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.