SvT
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TPLink Deco M9 Plus icm Connectbox Compal en Mediabox Next

Beste lezers,

Ten einde raad klop ik graag bij jullie aan voor hulp. 

Mijn wifiverbinding is al jaren niet goed. Aangezien ik op dit moment veel vanuit huis aan het werk ben, heb ik besloten om TPLink Deco M9 Plus (3) aan te schaffen, in de hoop dat hierdoor de wifi verbinding zou verbeteren, zodat ik in ieder geval weer normaal kan werken.

Afgelopen vrijdag heb ik de Deco's geïnstalleerd, waarna de wifiverbinding nog slechter werd dan zonder Deco's. De download snelheid kwam niet uit boven de 10 en de uploadsnelheid bleef steken op 2.  Zonder Deco's was de download snelheid rond de 43 en de upload 11. 

Na veel lezen op deze community pagina en contact met TP link heb ik vanmiddag mijn Connectbox Compal in bridge modus laten zetten door de Ziggo klantenservice. De Deco staat in router modus. Hierdoor leek de wifi verbinding in eerste instantie verbetert te zijn, maar sinds ik ben gestart met typen van dit bericht is de verbinding alweer 2x verbroken.

Daarnaast lukt het ook niet om mijn 2 Mediaboxen Next te verbinden via wifi. Aangezien de Connectbox in Bridge modus staat, kan ik daar enkel de eerst poort van gebruiken. Deze is uiteraard aangesloten op de Deco. Op de Deco is daarnaast nog maar 1 poort beschikbaar.  En daarom wil ik graag via Wifi verbinding maken met de Mediabox Next. Dit is niet mogelijk, waardoor ik nu op één van mijn tv's geen gebruik meer kan maken van internet. Ik heb via kabel wel internet op mijn televisie vanaf de Deco. 

Ik heb inmiddels 4x gebeld met de klantenservice, maar niemand kan mij daar verder helpen, het enige dat ik te horen krijg is dat het probleem bij TP link ligt. In andere berichten binnen deze community lees ik echter dat dit probleem zich vaak voordoet en dat dit op te lossen is door de Connectbox Compal om te ruilen voor een Arris.

Ik ben een leek op dit gebied, dus ik hoop echt dat jullie mij hier verder kunnen helpen.  @Ziggo Community  @Alex Ziggo Ik tag jou even, aangezien je in veel berichten over dit probleem voorbij komt als aanspreekpunt van Ziggo.  

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet,

Simon

24 Reacties 24
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

hoe zijn de Deco,s onderling met elkaar verbonden 

ik raad aan op de Deco die als router in ingesteld een gigabit switch aan te sluiten op die switch de mediabox next en de andere Deco’s met utp aan te sluiten

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

@SvT Weet je zeker dat het alleen je WiFi is?

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Henno en anoniem,

Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken. 

@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉


@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht. 

ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. 
Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt? 

De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak. 
 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 178000000 6 38 256qam 1
2 186000000 6 38 256qam 2
3 194000000 6 38 256qam 3
4 202000000 6 38 256qam 4
5 210000000 6 38 256qam 5
6 218000000 6 38 256qam 6
7 226000000 6 38 256qam 7
8 234000000 6 38 256qam 8
9 242000000 6 38 256qam 9
10 250000000 6 38 256qam 10
11 258000000 6 38 256qam 11
12 266000000 6 38 256qam 12
13 274000000 6 38 256qam 13
14 282000000 6 38 256qam 14
15 290000000 7 38 256qam 15
16 298000000 7 38 256qam 16
17 306000000 7 38 256qam 17
18 314000000 7 38 256qam 18
19 322000000 7 38 256qam 19
20 330000000 7 38 256qam 20
21 338000000 7 38 256qam 21
22 346000000 8 38 256qam 22
23 354000000 8 38 256qam 23
24 362000000 8 38 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 1952559623 18
2 Goed (Locked) 38.605 1951291577 205
3 Goed (Locked) 38.605 1951295151 109
4 Goed (Locked) 38.983 1951296889 50
5 Goed (Locked) 38.983 1951293347 40
6 Goed (Locked) 38.605 1951297415 132
7 Goed (Locked) 38.983 1951297133 44
8 Goed (Locked) 38.983 1951294857 89
9 Goed (Locked) 38.605 1951291231 149
10 Goed (Locked) 38.983 1951298296 17
11 Goed (Locked) 38.605 1951299507 24
12 Goed (Locked) 38.983 1951291502 8
13 Goed (Locked) 38.983 1951301227 11
14 Goed (Locked) 38.983 1951300362 12
15 Goed (Locked) 38.605 1951298177 9
16 Goed (Locked) 38.605 1951301338 37
17 Goed (Locked) 38.605 1951301900 6
18 Goed (Locked) 38.983 1951302351 39
19 Goed (Locked) 38.983 1951302816 22
20 Goed (Locked) 38.605 1951298560 29
21 Goed (Locked) 38.605 1951291240 24
22 Goed (Locked) 38.605 1951303036 23
23 Goed (Locked) 38.605 1951303569 29
24 Goed (Locked) 38.983 1951291463 0


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 46 5.120 64qam 1
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 44500000 45 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

@SvT je signaalwaarden zien er goed uit en je installatie en bekabeling is modern, en lijkt goed aangesloten.

Je post RS correcties lijken laag maar ik weet niet hoe lang het modem aan een stuk in gebruik is. Kun je de beschikbaarheid informatie even uit menu Beheer / Informatie halen?

Ik mis ook nog de Netwerk historie log van het modem, zou je die kunnen posten?

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Henno 

Beschikbaarheid

:

0day(s)20h:22m:12s

 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Henno 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
22-12-2020 13:34:04 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[84.105.29.31];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 20:49:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 19:50:11 warning [38:43:7D:44:14:5D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 44
21-12-2020 17:42:58 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 17:18:45 warning [38:43:7D:44:14:5D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40
21-12-2020 17:14:46 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 17:14:35 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20 notice Cable Modem Reboot - eRouter operation mode from gateway to bridge;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 17:07:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0b88:0001:0105:0000:0000:0000:0008 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:59:23 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:58:43 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=67.199.248.12 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:50:21 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:49:59 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:39 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:46:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=67.199.248.13 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:42:03 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.31];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:42:00 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:37:59 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:37:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=67.199.248.12 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:22:09 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 16:21:59 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.31 MAC=60:32:B1:41:DF:7E;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Henno Ik krijg die Wifi analyzer niet op mijn laptop geopend. Heb je toevallig een versie die ik op mijn iPhone of iPad kan openen?

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

Bovenstaande is voor een Android telefoon of tablet.

Voor een Apple kan ik je niet helpen. Er zijn wel analysers voor op een Windows (10) laptop. 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

SvT wrote:

Goedemorgen Henno en anoniem,

Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken. 

@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉


@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht. 

ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. 
Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt? 

De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak. 
 

Gebundelde downstream-kanalen

*knip*

           

zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen 

 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Henno wrote:

Bovenstaande is voor een Android telefoon of tablet.

Voor een Apple kan ik je niet helpen. Er zijn wel analysers voor op een Windows (10) laptop. 

@Henno ik heb wel een Windows laptop. welke analyser kan ik daarvoor gebruiken? Anders moet ik even tot vanavond wachten tot mijn partner thuis is met een Android toestel.
 
Kan jij nog iets met die netwerkhistorie e.d. die ik heb geplaatst? Of is daar ook niets aan te zien? 

@anoniemforum ik zal het kapje straks even verwijderen, wil je daar dan een foto van hebben? 
En zou je een gigabit switch merk/type kunnen aanraden? Ik zie er zoveel, met grote prijsverschillen. 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

SvT wrote:
Henno wrote:

Bovenstaande is voor een Android telefoon of tablet.

Voor een Apple kan ik je niet helpen. Er zijn wel analysers voor op een Windows (10) laptop. 

@Henno ik heb wel een Windows laptop. welke analyser kan ik daarvoor gebruiken? Anders moet ik even tot vanavond wachten tot mijn partner thuis is met een Android toestel.
 
Kan jij nog iets met die netwerkhistorie e.d. die ik heb geplaatst? Of is daar ook niets aan te zien? 

@anoniemforum ik zal het kapje straks even verwijderen, wil je daar dan een foto van hebben? 
En zou je een gigabit switch merk/type kunnen aanraden? Ik zie er zoveel, met grote prijsverschillen. 

foto mag 

Bekijk TP-LINK TL-SG108 - Switch op: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sg108-switch/9200000010094888?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

deze is al prima

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

@anoniemforum @SvT 

Ik zou deze nemen, want instelbaar.

@SvT https://www.microsoft.com/store/productId/9NBLGGH33N0N

De netwerk historie laat alleen een bijzonderheid zien: staat het modem nu in router of bridge?

Er staan meldingen in dat het WiFi aangepast wordt, dit staat toch uit?

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Henno wrote:

@anoniemforum @SvT 

Ik zou deze nemen, want instelbaar.

@SvT https://www.microsoft.com/store/productId/9NBLGGH33N0N

De netwerk historie laat alleen een bijzonderheid zien: staat het modem nu in router of bridge?

Er staan meldingen in dat het WiFi aangepast wordt, dit staat toch uit?

@Henno welke zou jij nemen, ik neem aan dat je een gigabit switch bedoelt? Ik zie geen linkje. Of bedoel je iets anders? 

Het Ziggo modem (Connectbox) staat in bridge. De Deco in router. Wifi op de connectbox staat uit (naar mijn weten).

 

 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

anoniemforum wrote:
SvT wrote:

Goedemorgen Henno en anoniem,

Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken. 

@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉


@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht. 

ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. 
Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt? 

De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak. 
 

Gebundelde downstream-kanalen

*knip*

           

zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen 

 

@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen? 

Bedankt voor de voorgestelde gigabit switch! 🙂

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Woonkamer

 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Henno hierbij de schermafbeeldingen van de WiFi analyzer

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

SvT wrote:
anoniemforum wrote:
SvT wrote:

Goedemorgen Henno en anoniem,

Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken. 

@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉


@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht. 

ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. 
Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt? 

De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak. 
 

Gebundelde downstream-kanalen

*knip*

           

zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen 

 

@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen? 

Bedankt voor de voorgestelde gigabit switch! 🙂

daarna wel even de stroom van het modem 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

anoniemforum wrote:
SvT wrote:
anoniemforum wrote:
SvT wrote:

Goedemorgen Henno en anoniem,

Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken. 

@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉


@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht. 

ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. 
Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt? 

De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak. 
 

Gebundelde downstream-kanalen

*knip*

           

zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen 

 

@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen? 

Bedankt voor de voorgestelde gigabit switch! 🙂

daarna wel even de stroom van het modem 

@anoniemforum de stroom is eraf geweest. Wat moet ik hier nu verder mee doen? Kapje eraf laten? Er weer op? Moet ik hier iets uit af kunnen leiden?
 

SvT
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo Community Ik heb overigens het idee dat mijn wifi wel verbeterd is sinds deze 2 dagen. Dus de Connectbox in Bridge modus lijkt de oplossing te zijn. 
Is er nog iemand hier die mij kan helpen met het verbinden van mijn Mediaboxen Next met Wifi? 

@Henno kan jij nog iets aflezen uit de kanaalgrafieken? En kan jij met mijn toelichting nog de bijzonderheid in de netwerkhistorie verklaren? (Connectbox in bridge, Deco in router). 

Uitgelicht topic