Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
TPLink Deco M9 Plus icm Connectbox Compal en Mediabox Next
Beste lezers,
Ten einde raad klop ik graag bij jullie aan voor hulp.
Mijn wifiverbinding is al jaren niet goed. Aangezien ik op dit moment veel vanuit huis aan het werk ben, heb ik besloten om TPLink Deco M9 Plus (3) aan te schaffen, in de hoop dat hierdoor de wifi verbinding zou verbeteren, zodat ik in ieder geval weer normaal kan werken.
Afgelopen vrijdag heb ik de Deco's geïnstalleerd, waarna de wifiverbinding nog slechter werd dan zonder Deco's. De download snelheid kwam niet uit boven de 10 en de uploadsnelheid bleef steken op 2. Zonder Deco's was de download snelheid rond de 43 en de upload 11.
Na veel lezen op deze community pagina en contact met TP link heb ik vanmiddag mijn Connectbox Compal in bridge modus laten zetten door de Ziggo klantenservice. De Deco staat in router modus. Hierdoor leek de wifi verbinding in eerste instantie verbetert te zijn, maar sinds ik ben gestart met typen van dit bericht is de verbinding alweer 2x verbroken.
Daarnaast lukt het ook niet om mijn 2 Mediaboxen Next te verbinden via wifi. Aangezien de Connectbox in Bridge modus staat, kan ik daar enkel de eerst poort van gebruiken. Deze is uiteraard aangesloten op de Deco. Op de Deco is daarnaast nog maar 1 poort beschikbaar. En daarom wil ik graag via Wifi verbinding maken met de Mediabox Next. Dit is niet mogelijk, waardoor ik nu op één van mijn tv's geen gebruik meer kan maken van internet. Ik heb via kabel wel internet op mijn televisie vanaf de Deco.
Ik heb inmiddels 4x gebeld met de klantenservice, maar niemand kan mij daar verder helpen, het enige dat ik te horen krijg is dat het probleem bij TP link ligt. In andere berichten binnen deze community lees ik echter dat dit probleem zich vaak voordoet en dat dit op te lossen is door de Connectbox Compal om te ruilen voor een Arris.
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik hoop echt dat jullie mij hier verder kunnen helpen. @Ziggo Community@Alex Ziggo Ik tag jou even, aangezien je in veel berichten over dit probleem voorbij komt als aanspreekpunt van Ziggo.
ik raad aan op de Deco die als router in ingesteld een gigabit switch aan te sluiten op die switch de mediabox next en de andere Deco’s met utp aan te sluiten
Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken.
@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉
@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht.
ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?
De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak.
@SvT je signaalwaarden zien er goed uit en je installatie en bekabeling is modern, en lijkt goed aangesloten.
Je post RS correcties lijken laag maar ik weet niet hoe lang het modem aan een stuk in gebruik is. Kun je de beschikbaarheid informatie even uit menu Beheer / Informatie halen?
Ik mis ook nog de Netwerk historie log van het modem, zou je die kunnen posten?
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[84.105.29.31];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 20:49:23
critical
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 19:50:11
warning
[38:43:7D:44:14:5D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 44
21-12-2020 17:42:58
error
DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 17:18:45
warning
[38:43:7D:44:14:5D][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40
21-12-2020 17:14:46
notice
REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-12-2020 17:14:35
warning
MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20
notice
Cable Modem Reboot - eRouter operation mode from gateway to bridge;CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=38:43:7d:2b:ee:22;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken.
@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉
@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht.
ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?
De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak.
Gebundelde downstream-kanalen
*knip*
zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen
Bovenstaande is voor een Android telefoon of tablet.
Voor een Apple kan ik je niet helpen. Er zijn wel analysers voor op een Windows (10) laptop.
@Henno ik heb wel een Windows laptop. welke analyser kan ik daarvoor gebruiken? Anders moet ik even tot vanavond wachten tot mijn partner thuis is met een Android toestel.
Kan jij nog iets met die netwerkhistorie e.d. die ik heb geplaatst? Of is daar ook niets aan te zien?
@anoniemforum ik zal het kapje straks even verwijderen, wil je daar dan een foto van hebben? En zou je een gigabit switch merk/type kunnen aanraden? Ik zie er zoveel, met grote prijsverschillen.
Bovenstaande is voor een Android telefoon of tablet.
Voor een Apple kan ik je niet helpen. Er zijn wel analysers voor op een Windows (10) laptop.
@Henno ik heb wel een Windows laptop. welke analyser kan ik daarvoor gebruiken? Anders moet ik even tot vanavond wachten tot mijn partner thuis is met een Android toestel.
Kan jij nog iets met die netwerkhistorie e.d. die ik heb geplaatst? Of is daar ook niets aan te zien?
@anoniemforum ik zal het kapje straks even verwijderen, wil je daar dan een foto van hebben? En zou je een gigabit switch merk/type kunnen aanraden? Ik zie er zoveel, met grote prijsverschillen.
Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken.
@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉
@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht.
ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?
De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak.
Gebundelde downstream-kanalen
*knip*
zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen
@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen?
Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken.
@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉
@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht.
ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?
De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak.
Gebundelde downstream-kanalen
*knip*
zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen
@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen?
Dank voor jullie reacties! Fijn dat jullie met mij mee willen denken.
@anoniemforum: goed om te weten dat we een switch kunnen aansluiten op de Deco, dan kunnen we in ieder geval weer tv kijken boven 😉
@Henno : Nee, dat weet ik niet zeker. Soms is de verbinding bekabeld ook slecht.
ik heb diverse meetsoftware gebruikt, de speedtest van Ziggo, een onafhankelijke speedtest en die in de Deco app. Ik heb hiervoor mijn telefoon, Ipad en 2 verschillende laptops gebruikt. Vanmorgen lijkt mijn internetverbinding overigens wel goed te zijn. Hieronder de signaalwaarden en foto's van mijn modem e.d. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?
De kanalengrafieken post ik later even. Ik heb nu een afspraak.
Gebundelde downstream-kanalen
*knip*
zou je het witte kapje eens van de splitter kunnen verwijderen
@anoniemforum Ik heb het kapje inmiddels verwijderd. Moet ik nu verder nog iets testen?
Bedankt voor de voorgestelde gigabit switch! 🙂
daarna wel even de stroom van het modem
@anoniemforum de stroom is eraf geweest. Wat moet ik hier nu verder mee doen? Kapje eraf laten? Er weer op? Moet ik hier iets uit af kunnen leiden?
@Ziggo Community Ik heb overigens het idee dat mijn wifi wel verbeterd is sinds deze 2 dagen. Dus de Connectbox in Bridge modus lijkt de oplossing te zijn. Is er nog iemand hier die mij kan helpen met het verbinden van mijn Mediaboxen Next met Wifi?
@Henno kan jij nog iets aflezen uit de kanaalgrafieken? En kan jij met mijn toelichting nog de bijzonderheid in de netwerkhistorie verklaren? (Connectbox in bridge, Deco in router).
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...