1
Vraag
2
Reacties
Hans de Vlugt

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

TPLink Archer C7

Uiteindelijk de Ziggo C7 WiFi booster omgebouwd via firmware naar een TPLink C7 Archer WiFi router.

Één vraag blijft erover, waarom geeft de Deco TPLink wel het Internetsignaal door naar de Next mini en kan ik gewoon tv kijken.

Zodra ik de TPLink Archer C7 er tussen hang stopt het signaal en zie ik de melding “geen Internet” .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Heb je na de firmware flash de C7 Archer wel verder geconfigureerd als access point? D.w.z. de C7 een vast IP-adres toegekend (buiten scope van DHCP range Ziggo router) en netwerkkabel in LAN poort i.p.v. WAN poort?

 

Ik heb zelf niet de Deco maar gebruik wel al enkele jaren een geflashte Ziggo -> TP Link Archer C7 als accesspoint naar tevredenheid.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ergens zal de TPLink Archer C7 dan de verbinding niet opbouwen of toestaan.

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Heb je na de firmware flash de C7 Archer wel verder geconfigureerd als access point? D.w.z. de C7 een vast IP-adres toegekend (buiten scope van DHCP range Ziggo router) en netwerkkabel in LAN poort i.p.v. WAN poort?

 

Ik heb zelf niet de Deco maar gebruik wel al enkele jaren een geflashte Ziggo -> TP Link Archer C7 als accesspoint naar tevredenheid.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Hans de Vlugt ,

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal geen kaas gegeten heb van wat je aan het proberen bent. Gelukkig lijken @Bert en @Jesco wel het één en ander te weten. Heb je hun berichtjes gezien?

Hans de Vlugt
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zoals aangegeven,DHCP vast adres en Internet kabel in WAN ipv LAN geprikt.

👍

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

hebt u misschien de C7 op de Wan-aansluiting aangesloten ? Die aansluiting kan u waarschijnlijk alleen gebruiken al de C7 in router mode staat.


P.s. Als u de C7 gebruikt als wifi steunpunt, dan moet deze natuurlijk in AccessPoint mode staan.

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Wanneer je het Ziggo access point flashed met de TP Link Archer C7 firmware dan wordt het een TP Link Archer C7 router. Je kunt in de Archer C7 webinterface niet kiezen voor of schakelen naar "access point mode". Je kunt de Archer C7 router echter wel gebruiken alszijnde access point, maar dat vereist enkele aanvullende instellingen in de Archer C7 en de wijze van aansluiten van de C7 (inkomende ethernetkabel in LAN poort van de C7 i.p.v. WAN poort).

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jesco  schreef:

Wanneer je het Ziggo access point flashed met de TP Link Archer C7 firmware dan wordt het een TP Link Archer C7 router. Je kunt in de Archer C7 webinterface niet kiezen voor of schakelen naar "access point mode". Je kunt de Archer C7 router echter wel gebruiken alszijnde access point, maar dat vereist enkele aanvullende instellingen in de Archer C7 en de wijze van aansluiten van de C7 (inkomende ethernetkabel in LAN poort van de C7 i.p.v. WAN poort).


Dat is vreemd, op een standaard TP-Link Archer C7 is het wel mogelijk om te kiezen tussen Router en AccessPoint mode, zie 4.4.

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Dat is voor de V5 versie van de TP Link C7

 

Het Ziggo accesspoint is een V2 versie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic