Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
MP1
Level 2

TP link verbinden 2.4 apparaten

Hallo, 

Ik heb sinds een tijdje 3 TP link versterkers, naast mijn ziggo modem. Voorheen had ik apart 2.4 en 5 wifi netwerken, nu is dat er uiteraard 1 geworden. 

Voor de oudere telefoons die 2.4 moeten werkt dat prima. Mijn 2 Bauknecht ovens werken ook alleen met 2.4 en die kunnen geen verbinding meer maken. Jammer, maar geen halszaak. Maar nu heb ik een Eufy robot stofzuiger die ook alleen op 2.4 kan, en die kan nu ook geen verbinding maken. En daarvoor is het wel echt heel jammer als de app niet werkt!

In de deco app staat dat 2.4 en 5 actief zijn.

heeft iemand een idee dit op te lossen? 

Alvast veel dank! 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In de Deco-app kun je op de pagina Meer, Wi-Fi-instellingen, Geavanceerd, Band kiezen om alleen 2,4 GHz uit te laten zenden en daarna proberen om de ovens en stofzuiger te laten verbinden. Tenslotte 2,4 en 5 GHz weer beide inschakelen. Verder kun je controleren of uitschakelen van snelle roaming en/of beamforming op de pagina Meer, Geavanceerd verbetering opleveren. Zorg er tevens voor dat er geen speciale tekens of spaties aanwezig zijn in de SSID of het wachtwoord (PSK).

@iRuud Ik heb zelf een UAP-AC-PRO, ook met een gecombineerde SSID, waar apparaten als mijn IP-camera en printer moeiteloos mee verbinden en maanden onafgebroken mee verbonden kunnen blijven. In de praktijk komt het echter vaker voor dat apparaten die alleen geschikt zijn voor 2,4 GHz moeite hebben met gecombineerde SSID's. Voor de Deco's geldt daarnaast dat op 2,4 GHz een vaste kanaalbreedte van 40 MHz wordt gebruikt, wat niet ideaal is.

Bekijk in context

Uitgelicht
MP1
Level 2
Topicstarter

aanvullend nog: de vpn/adguard moest ook uit

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In de Deco-app kun je op de pagina Meer, Wi-Fi-instellingen, Geavanceerd, Band kiezen om alleen 2,4 GHz uit te laten zenden en daarna proberen om de ovens en stofzuiger te laten verbinden. Tenslotte 2,4 en 5 GHz weer beide inschakelen. Verder kun je controleren of uitschakelen van snelle roaming en/of beamforming op de pagina Meer, Geavanceerd verbetering opleveren. Zorg er tevens voor dat er geen speciale tekens of spaties aanwezig zijn in de SSID of het wachtwoord (PSK).

@iRuud Ik heb zelf een UAP-AC-PRO, ook met een gecombineerde SSID, waar apparaten als mijn IP-camera en printer moeiteloos mee verbinden en maanden onafgebroken mee verbonden kunnen blijven. In de praktijk komt het echter vaker voor dat apparaten die alleen geschikt zijn voor 2,4 GHz moeite hebben met gecombineerde SSID's. Voor de Deco's geldt daarnaast dat op 2,4 GHz een vaste kanaalbreedte van 40 MHz wordt gebruikt, wat niet ideaal is.

iRuud
Level 7

Normaliter zouden apparaten die op 2.4Mhz werken gewoon gebruik moeten maken van de 2.4Mhz van de router of Access Point. Hier ook een AC met gecombineerde SSID. Er is geen van de apparaten die niet wil connecten met WiFi of het nu een 2.4 only, 24/5 of een 2.4/5/6 Mhz apparaat is. Twee keer wasmachine en een andere unit opnieuw moeten aanmelden op het WiFi netwerk. 

MP1
Level 2
Topicstarter

Yes, dank je! Voor de robotstofzuiger heeft het gewerkt, voor de ovens lukt het nog steeds niet. Maar voor nu voldoende zo, dank!

MP1
Level 2
Topicstarter

aanvullend nog: de vpn/adguard moest ook uit

0 Kudos