1
Vraag
2
Reacties
marcveen

Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

TP-link Deco set als "ster" aansluiten volgen TP-link of Ziggo schema?

Ik heb gisteren de TP-link Deco set thuis aangesloten als WiFi netwerk.

Het zit als een z.g.n. "ster" bedraad aangesloten volgens het schema van TP-link zelf.

Dus: MODEM - HOOFD DECO - SWITCH - ANDERE DECO'S.

Maar als ik in de instructies van Ziggo kijk gebruiken zij een ander schema.

Namelijk: MODEM - SWITCH - ALLE DECO'S (op de switch)

(zie onderstaande tekeningen)

Wat is nu wijsheid, de TP-link manier of de Ziggo manier?

TP-link "ster" schemaTP-link "ster" schemaZiggo "ster" schemaZiggo "ster" schema

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 10110Posts
  • 498Oplossingen
  • 5606Likes

@marcveen  schreef:

Ik ben nieuw in deze materie dus moet mij even inleven.😉

Begrijp ik dus goed dat als ik de Deco's puur gebruik om het WiFi van de Ziggo Connectbox over te nemen ze in Access Point mode moeten staan?

Hallo,

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.