Vraag
Reacties
Oplossing
h.kanbier
Level 8

TP-link Deco i.p.v. Pods

Ik gebruik een Ziggo Wi-Fi Pod om in een ruimte waar ik geen UTP heen kan bekabelen een UTP aansluiting te maken. Dit werkte aardig, maar soms viel de verbinding vrijwel weg (Down:1-2Mbps; Up:5Mbps). Dit gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk Ziggo gebeld en daar kon men zien dat de verbinding tussen het modem en de Wi-Fi pod erg slecht was (afstand 5 meter geen beton?). Dit was een bekend probleem met de Wi-Fi pods en er werd een TP-Link Deco M4 set opgestuurd. Deze kwam erg snel.

Echter voor het installeren moet ik een Apple of Android app gebruiken en ik heb uitsluitend Windows apparaten. Via Blustacks (Android emulator) de app gedownload en een account aangemaakt. De App kan echter de TP_Link Deco niet vinden ondanks dat er via Wi-Fi wel verbinding is met de Deco.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Ik gebruik alleen Wi-Fi voor een Google Nest mini, het gast netwerk, en Wi-Fi spots via het modem en niet via de Pod.

Al mijn apparaten (4 windows PC's; 2 Humax boxen; 1 Next box; 1 Marantz versterker) zijn via UTP aangesloten.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Dave123 . Zojuist contact gehad met TP-Link. Zij gaven het antwoord. Voor de eerste installatie is een BlueTooth verbinding nodig en de Bluestacks emulator heeft geen toegang tot de Windows BlueTooth.
Na het installeren van de Deco's is BlueTooth niet meer nodig en kun je met de Deco app via Bluestacks alle instellingen verder doen en later ook beheren.
Ik ga dus op zoek naar iemand waarvan ik even een Android tablet kan lenen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Bij het installeren ga je al de fout in, je had via je telefoon of tablet gewoon de Deco App kunnen installeren en dan vanuit daar werken. Zet je wifi gegevens van modem naar de Deco's en in je modem sluit de Wifi uit zodat de Deco's deze overnemen.

Als je de Deco's zo instelt: 

Klik op MEERKlik op MEERIMG_4185.jpgIMG_4186.jpg

Dan zou dit goed moeten komen. De Hoofd Deco dient wel verbonden met UTP naar modem en dan Deco 2 en 3 tussen de 4 en 6 meter uit elkaar.

Lees anders ook eens dit draadje maar door:

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Dave schreef: "Bij het installeren ga je al de fout in, je had via je telefoon of tablet gewoon de Deco App kunnen installeren en dan vanuit daar werken."

@h.kanbier  schreef: "Echter voor het installeren moet ik een Apple of Android app gebruiken en ik heb uitsluitend Windows apparaten."

Als er geen Android of Apple apparatuur in huis is, dan kun je ook niets installeren 🙂

h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Bert Dat kan wel. Ik heb een Android emulator waarop ik de Deco app heb geïnstalleerd en die werkt daarop ook. Ook de Wi-Fi verbinding met de Deco kan ik maken. Alleen vind de App de Deco niet.

h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Dave Dat kan dus niet als je alleen maar Windows apparaten hebt. Ik heb geen slimme veegtelefoon en alleen een Windows tablet.

De Deco kan ook niet alle Wi-Fi functies van het modem overnemen (Wi-Fi sppots; Gastnetwerk).
De WiFi van het modum kan dus niet volledig uitgeschakeld worden.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert  Je hebt een punt dat waar maar TS kan het installeren via Blue Stacks, maak een gmail of outlook account aan en download de App uit Blue Stacks Google Playstore.

Het kan wel, je bent niet geheel apparaat loos. Maar volgende keer even navraag doen want de TP-Links hebben een App nodig. Nu kan je het zo doen. Hopelijk gaan de instellingen kom goed.

@h.kanbier 

Modem wifi dient uitgezet te worden en die wifi kan je invoeren in de Deco’s want dat scheelt inloggen. Bij aanlaten wifi op het modem krijg je conflicten. Ik gebruik de TP-Link Deco’s zelf ook en mijn Smart Wifi Moden Giga Box is uitgeschakeld, 

5D7B0A0E-EA64-4B83-BA89-FCBF78BF3872.jpeg

bovendien hebben de Deco’s ook een Gastennetwerk die je aan je hoofd netwerk kan zetten of loskoppelen van het hoofd hetwerk. Vandaar lees het leidraadje even door. 

51B5BA23-4878-468E-BDB8-9BFD170A505B.png

3932FC4D-731C-4151-9967-E65AE2577E99.png

4FAB02CC-62B4-4BD7-9EE9-49F767467F5E.jpeg

32148493-F2F3-402F-8A19-3E895B08B275.jpeg

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Dave Dank voor de info. Maar het eerste probleem is dat de app de Deco niet kan vinden.
Ik kom dus helemaal niet bij wat voor instelling van de Deco dan ook.

De Wi-Fi kan ik wel goed koppelen met de Deco Wi-Fi en de app kan ik wel goed starten.
Moet voor het vinden van de Deco door de app de Wi-Fi van het modem al uitstaan soms?
Bovendien werken mijn Wi-Fi spots niet als ik de Wi-Fi van het modem uitzet.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@h.kanbier  De Deco kan ook niet alle Wi-Fi functies van het modem overnemen (Wi-Fi sppots; Gastnetwerk).De WiFi van het modum kan dus niet volledig uitgeschakeld worden."

De Deco's kunnen in het geheel niet samenwerken met een Ziggo modem, de Deco's hebben hun eigen mesh systeem.

Als je de wifi van het modem uitzet, valt alleen de wifispot van je eigen modem uit, maar je kunt wel de wifispots van alle andere modems van Ziggo gebruiken buitenshuis.

Er wordt ook geadviseerd om de wifi uit te zetten in de installatie handleiding van TP-Link:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je Bluestacks opent zie je ook icoon van de Google Playstore als je daar een Gmail of hotmail/outlook account op maakt, en je dan op TP-Link Deco App zoekt dan zou hij naar voren moeten komen.

TP-Link heeft zelf ook emulatoren  dan modelnummer van je TP-Link Deco kan je proberen. Maar ik denk dat je beter af bent met Extra Wifi Punt via Stopcontact zoals die van Ziggo (die zijn er denk ik niet meer - zal ik na moeten vragen) anders een Devolo Set of TP-Links die heeft ze ook, dan hoef je modem wifi aan te zetten en druk je op de ontvanger en daarna de set en alles wordt gepaird.

Hier is de APK file uit de Google PlayStore TP-Link Deco M4 

Maar via Bluestacks kan je ook APK installeren op deze site APKPURE vind je alles voor Android en Bluestacks

Schermafbeelding 2022-07-12 om 12.28.14.png

0 Kudos
h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Dave Dank weer voor de reactie. TP-link heeft helaas geen emulator voor de Deco serie.

Ik heb de TP Deco app al in Bluestacks staan en die werkt ook goed.

Het probleem is dat de app de Deco niet kan vinden terwijl ik wel een Wi-Fi verbinding heb aangezet met de Deco op hetzelfde apparaat.

Inmiddels is de Ziggo pod het ook weer goed gaan doen (vraag niet waarom), die heb ik tot eind november gratis van Ziggo.

De TP-link Deco set van Ziggo is gratis in bruikleen.
Dat heeft Ziggo geadviseerd naar aanleiding van de problemen met de Pod.
Ik ga nog verder expirimenteren zodat ik eind november de Deco als opvolger voor de Pod kan gebruiken en niets zelf hoef te kopen.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Mocht je iemand familie of vrienden even een smartphone of Tablet kunnen lenen, zet even de Deco App daar online, en voeg dan even de draadjes die we hebben toegevoegd in de App. Dan werken de Deco's als een speer en zou ik de Pod terug sturen, de Pods hebben ook een App nodig.  Mocht het topic gesloten zijn, een Ziggo Moderator kan hem altijd weer open zetten of begin even nieuwe topic en je kan me altijd een tag geven.

Experimenteren is altijd goed, zo weet je wel wat je aan iets hebt, maar zorg er wel voor dat het niet je internet plezier bederft. 😊

h.kanbier
Level 8
Topicstarter

@Dave123 . Zojuist contact gehad met TP-Link. Zij gaven het antwoord. Voor de eerste installatie is een BlueTooth verbinding nodig en de Bluestacks emulator heeft geen toegang tot de Windows BlueTooth.
Na het installeren van de Deco's is BlueTooth niet meer nodig en kun je met de Deco app via Bluestacks alle instellingen verder doen en later ook beheren.
Ik ga dus op zoek naar iemand waarvan ik even een Android tablet kan lenen.