Spring48

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TP Link deco M4

Ik gebruik het BOSE Sound Touch Systeem met 5 speakers. Met de Ziggo-router valt het signaal steeds weg. Op advies van een Ziggo-monteur heb ik 3  TP Link deco M4's aangeschaft. Dat werkt al beter, maar nog steeds valt op 1 of 2 speakers het geluid weg. Ergens gelezen dat ik een vast kanaal moet instellen.  Hoe kan ik dat instellen op 5G?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

@Spring48  schreef:

Het betreft 5 losse speakers die in verschillende ruimten zijn geplaatst en die via de Sound Touch App worden bediend. Vergelijk het met het SONOS systeem.
Het vastzetten op een kanaal is het advies van BOSE, met name als de speakers synchroon afspelen dan verspringt een of meer speakers naar een ander kanaal waardoor van de betreffende speaker het geluid wegvalt en deze speaker uitschakelt. Om synchroon afspelen te hervatten moet ik deze via de app opnieuw verbinden. Niet erg comfortabel.


Dan misschien toch proberen of het uitzetten van de optie "Mesh technologie" en "snelle roaming" dit verhelpt.

Staat de Deco set in AccessPoint mode, dan zouden ze ook 100% transparant moeten zijn en minimale vertraging moeten opleveren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74993Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21839Likes

Als het goed is, dan kun je dat in de TP-Link Deco App vastzetten.

Spring48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas Bert, ter informatie. Ik gebruik de DECO als draadloze router en deze heb ik op ingesteld op 5G. In de DECO App zie ik nergens een mogelijkheid om een kanaal vast te zetten; ook niet in geavanceerde instellingen. Misschien weet jij meer?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74993Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21839Likes

Nee, ik weet niet de exacte plek waar dit mogelijk moet zijn, maar @Pasi weet hier meer van, hij kan vertellen of ik het ergens verkeerd gelezen heb of dat het wel mogelijk is.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

@Spring48  schreef:

Ik gebruik het BOSE Sound Touch Systeem met 5 speakers. Met de Ziggo-router valt het signaal steeds weg. Op advies van een Ziggo-monteur heb ik 3  TP Link deco M4's aangeschaft. Dat werkt al beter, maar nog steeds valt op 1 of 2 speakers het geluid weg. Ergens gelezen dat ik een vast kanaal moet instellen.  Hoe kan ik dat instellen op 5G?


Helaas, het is niet mogelijk om een wifi kanaal in te stellen.

U zou per Bose box één  ( of een mix ) van de onderstaande opties kunnen proberen :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

 

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 2,4 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 2,4 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?


Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.




@Spring48  schreef:H

...Ik gebruik de DECO als draadloze router en deze heb ik op ingesteld op 5G.


Hebt u de 2,4GHz wifi op de Deco uit staan?

 

Spring48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, 2.4 Ghz staat uit.

Beste Pasi, de eerste opties doe ik regelmatig om de boel weer aan de gang te krijge.

En ja, de link "Leidraad voor Tp-Link DECO" is mij bekend en heb ik opgevolgd.

Ik ben hier op en af al; een paar jaar mee bezig. Kijk maar eens in mijn  account bij Ziggo.

De opties met "Mesh technologie" en "snelle roaming" uitzetten kan ik nog proberen.
Alle beloften van Ziggo voor een prima werkende Wifi zijn helaas in al die jaren niet uitgekomen.

Als deze tips ook niet werken gooi ik de hele zooi de deur maar uit en ga ik terug naar analoge radio.

Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

@Spring48  schreef:

...Dat werkt al beter, maar nog steeds valt op 1 of 2 speakers het geluid weg...


Ik ken het BOSE Sound Touch Systeem niet, maar als dit draadloze ( behalve de voeding dan ) boxen zijn, dan hebben deze toch een onderlinge verbinding ( vanaf het 'basis station' ) en heeft dat niets met 'externe' wifi te maken? Als dan 1 of 2 boxen uitvallen, dan zou ik verwachten dat de onderlinge verbinding met het 'basis station' wegvalt.

Als het geluid van alle boxen tegelijkertijd zou uitvallen én het 'basis station' is via internet ( wifi ) verbonden zijn met b.v. een internet stream, dan zou misschien wifi verbinding 'basis station' <> Deco <> Ziggo een probleem hebben.

Spring48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het betreft 5 losse speakers die in verschillende ruimten zijn geplaatst en die via de Sound Touch App worden bediend. Vergelijk het met het SONOS systeem.
Het vastzetten op een kanaal is het advies van BOSE, met name als de speakers synchroon afspelen dan verspringt een of meer speakers naar een ander kanaal waardoor van de betreffende speaker het geluid wegvalt en deze speaker uitschakelt. Om synchroon afspelen te hervatten moet ik deze via de app opnieuw verbinden. Niet erg comfortabel.

Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

@Spring48  schreef:

Het betreft 5 losse speakers die in verschillende ruimten zijn geplaatst en die via de Sound Touch App worden bediend. Vergelijk het met het SONOS systeem.
Het vastzetten op een kanaal is het advies van BOSE, met name als de speakers synchroon afspelen dan verspringt een of meer speakers naar een ander kanaal waardoor van de betreffende speaker het geluid wegvalt en deze speaker uitschakelt. Om synchroon afspelen te hervatten moet ik deze via de app opnieuw verbinden. Niet erg comfortabel.


Dan misschien toch proberen of het uitzetten van de optie "Mesh technologie" en "snelle roaming" dit verhelpt.

Staat de Deco set in AccessPoint mode, dan zouden ze ook 100% transparant moeten zijn en minimale vertraging moeten opleveren.

Spring48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga het proberen, zodra ik even wat meer tijd heb en dan kom ik erop terug 🤔

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Spring48, ik zie dat je al een heel eind bent gekomen met de hulp van @Pasi. Heb je al de tijd gehad om het te testen? Zo nee, dan wachten we geduldig af. 

Spring48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag. Begin deze week geprobeerd door snelle roaming ui te zetten. Lijkt beter te gaan; speakers vallen minder vaak weg. Uitzetten "Mesh Technologie" werkt niet; DFECO staat in router mode.

Uitgelicht topic