@Spring48 schreef:
Ik gebruik het BOSE Sound Touch Systeem met 5 speakers. Met de Ziggo-router valt het signaal steeds weg. Op advies van een Ziggo-monteur heb ik 3 TP Link deco M4's aangeschaft. Dat werkt al beter, maar nog steeds valt op 1 of 2 speakers het geluid weg. Ergens gelezen dat ik een vast kanaal moet instellen. Hoe kan ik dat instellen op 5G?
Helaas, het is niet mogelijk om een wifi kanaal in te stellen.
U zou per Bose box één ( of een mix ) van de onderstaande opties kunnen proberen :
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 2,4 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 2,4 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.
@Spring48 schreef:H...Ik gebruik de DECO als draadloze router en deze heb ik op ingesteld op 5G.
Hebt u de 2,4GHz wifi op de Deco uit staan?