1
Vraag
2
Reacties
Alex69

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TP-Link boosters icm omvormer zonnepanelen

Ik wil de TP-Link Deco WiFi boosters installeren maar heb hierover een vraag. Mijn omvormer van de zonnepanelen is verbonden via het huidige WiFi modem, ik kan deze niet zelf wijzigen. Als ik nu de wifi boosters aansluit en ze een nieuw wifi netwerk maken, krijg ik dan een probleem met de omvormer? Deze maakt geen contact meer met het oude modem dus zal de verbinding wegvallen. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Als je de Deco's configureert met een nieuwe SSID, anders dan de SSID die wordt uitgezonden door de modemrouter, dan blijft de omvormer met de modemrouter verbonden.

 

Overigens wordt aanbevolen om de Deco's in bewerkingsmodus access point te configureren, wanneer het modem niet in bridge mode is geconfigureerd, dit is bij jou het geval. Zie de pagina Meer, Geavanceerd in de app.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Als je de Deco's configureert met een nieuwe SSID, anders dan de SSID die wordt uitgezonden door de modemrouter, dan blijft de omvormer met de modemrouter verbonden.

 

Overigens wordt aanbevolen om de Deco's in bewerkingsmodus access point te configureren, wanneer het modem niet in bridge mode is geconfigureerd, dit is bij jou het geval. Zie de pagina Meer, Geavanceerd in de app.

Alex69
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Thobiastheebe voor je antwoord. Ik denk dat ik het nog een keer of 3 moet lezen voordat ik helemaal begrijp wat je bedoelt maar dat komt goed👍

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Simpel gezegd zendt de modemrouter een netwerk uit met een bepaalde naam (normaliter Ziggo met een aantal cijfers en letters erachter), waar de omvormer mee verbindt. Belangrijk is dus dat je niet dezelfde naam kiest bij het installeren van de Deco's. Als de bestaande SSID bijvoorbeeld Ziggo12345 is, dan kun je Ziggo12345_Deco gebruiken bij de installatie van de Deco's.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic