1
Vraag
2
Reacties
Ron12341

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

TP Link ax3000 instellen als acces point

Goeiendag,

 

Ik heb laatst een TPlink ax3000 gekocht voor een betere internet verbinding op de 2 bovenste verdiepingen maar ik krijg geen internet verbinding via deze router: 

Ron12341_0-1640435650216.png

De ziggo modem (technicolor) staat beneden in de meterkast en de TPlink is dus bedoeld om het internet boven te verbeteren. We hebben een betonnen tussen vloer dus de TPlink staat op de eerste verdieping. Ik heb hem aangesloten volgens de bijgevoegde beschrijving. Dus de UTP vanaf de ziggo modem naar TPlink in poort 1. Vervolgens volg ik de Quick installation door op de laptop (aangesloten via kabel in poort 2 van de TPlink) te volgen. Maar vervolgens krijg ik dus geen internet verbinding zoals te zien op de afbeelding.

Ik heb ook het stappenplan op ziggo.nl al een keer gevold, hierbij moest ik dingen als mac adress en IP instellen in de ziggo modem. Dit werkte ook allemaal niet, vervolgens contact gehad met de ziggo klanten service die verwees me hiernaar toe. Kan iemand mij helpen? Wat moet ik aanpassen in de instellingen van de TP link om internet te krijgen?

 

Mvg, Ron

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt de tp-link beter in acces point mode zetten 

 

brand het lampje wel bij de lan aansluiting van het modem ?

Bekijk in context

Ron12341
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het gevonden en het kan ook weer niet simpeler😓 voordat ik hem als Acces point had gezet had ik de TPlink al eens direct op het modem geprobeerd maar kreeg toen ook geen internet. 

 

Nu hij dus als acces point stond lukte het nog niet maar dacht laat ik hem nog 1x direct op de modem zetten en nu doet hij het dus. Heb ook een losse UTP kabel gevonden in de meterkast. De elektricien had dus nog helemaal geen schoen aan de UTP kabel gemaakt die in de nieuwe kamer zit (waar de router dus kwam).... zucht. Gelukkig kan ik dit dus wel zelf fixen.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt de tp-link beter in acces point mode zetten 

 

brand het lampje wel bij de lan aansluiting van het modem ?

Ron12341
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie. Maar hoe zet ik hem in acces point mode? Ik kan in de instellingen daar niet iets over vinden. In de beschrijving staat wel een afbeelding hoe je hem moet aansluiten als je een andere router gebruikt en dat heb ik ook gedaan, zoals op de foto

De lampjes branden zoals op de foto, als ik de laptop met de kabel aansluit brandt ook nog het 2de lampje van rechts.

Ron12341
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

In de Tether app heb ik inderdaad onder ‘werkstand’ hem in kunnen stellen als acces point maar na het opnieuw opstarten heb ik nog steeds geen internet , zie foto’s 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Ron12341 Schreef: Dus de UTP vanaf de ziggo modem naar TPlink in poort 1

 

Stop de kabel is in de WAN van de TPLink

Ron12341
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb ik ook geprobeerd, ook met alles opnieuw opstarten. Ook geen internet. De ene beschrijving zegt dat de kabel in de WAN moet, de ander weer in LAN.

ik heb het idee dat het probleem in de IP adressen of Mac adressen zit. Volgens mij is het IP adress heel anders dan het standaard van de ziggo modem, deze hoort hetzelfde te zijn op de laatste 3cijfers na?

397FA5C1-A903-4705-A064-FDE46ED87902.jpeg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

loopt de kabel rechtstreeks vanaf de tp-link naar de modem?

 

heb je de tp-link ook al 30 seconde van de stroom gehad nadat je de werkstand gewijzigd hebt 

Ron12341
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het gevonden en het kan ook weer niet simpeler😓 voordat ik hem als Acces point had gezet had ik de TPlink al eens direct op het modem geprobeerd maar kreeg toen ook geen internet. 

 

Nu hij dus als acces point stond lukte het nog niet maar dacht laat ik hem nog 1x direct op de modem zetten en nu doet hij het dus. Heb ook een losse UTP kabel gevonden in de meterkast. De elektricien had dus nog helemaal geen schoen aan de UTP kabel gemaakt die in de nieuwe kamer zit (waar de router dus kwam).... zucht. Gelukkig kan ik dit dus wel zelf fixen.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic