Ray Marse

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TP Link Mesh Router M4 verliest steeds verbindingen.

Ik heb een TP Link Mesh router M4 maar deze verbreekt constant de Wifi verbinding met mijn smart apparaten. Zijn er meer mensen met deze zelfde problemen of heb ik er gewoon teveel opstaan?

 

Ongeveer 40 smart apparaten (zou toch gewoon moeten kunnen).

5 Reacties 5
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ray Marse  schreef:

...

Ongeveer 40 smart apparaten (zou toch gewoon moeten kunnen).


Overigens, m.b.t. "...40 smart apparaten..." :

Ik ben jaren geleden overgestapt naar een eigen DHCP, want die in Ziggo's ConnectBox vond ik te instabiel, met o.a. tijdelijke uitval van apparaten wat vaak na een herstart van de CB weer opgelost was ). Met de eigen DHCP ( van de Pi-Hole ) was/is mijn eigen netwerk zeer stabiel en heeft sindsdien zelden ( zeg nooit nooit ) meer vreemde problemen gehad.

Geen idee of Ziggo daarna nog wat aan de DHCP functie heeft verbeterd, maar ..... of deze nu wel 40 devices aankan, zonder allerlei problemen te gaan veroorzaken ..... ik weet het niet.
Ziggo kennende, zijn functies/opties/.... beslist niet beter en/of uitgebreider dan beslist noodzakelijk. Bij de onlangs uitgebrachte Sagem modem/router, was zelfs de IP-range niet aan te passen en moeten klanten een aanvraag indienen, als ze een andere IP-range dan 192.168.178.xxx willen gebruiken.

40 netwerk apparaten is natuurlijk veel meer, dan een gemiddeld huishouden ( wat dat ook mag zijn ) heeft en daarom zou het mij niets verbazen dat de Ziggo DHCP het daarmee moeilijk heeft, omdat deze misschien daarop geheel niet berekend is ... met alle gevolgen van dien !


Tip: hebt u steeds spontane random uitval van allerlei netwerk apparaten en/of ziet u daarbij vreemde IP nummers, plaats u ( als test ) dan eens een eigen DHCP en zet die van Ziggo uit. Daarna alles herstarten en dan bekijken of alles wel normaal werkt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ray Marse

Fijn om te zien dat @Pasi direct in de bres is gesprongen om jou te voorzien van waardevolle informatie. We zijn alweer een paar dagen verder en ik ben benieuwd of je met bovenstaande tips verbetering merkt. Zien we je terug?

Ray Marse
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een spontane uitval, dan dat smartapparaat en dan weer die en die en die en enz.... Maak geen gebruik van wifi van de ziggo modem, maar van mijn TP-Link MESH ....

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ray Marse  schreef:

Het is een spontane uitval, dan dat smartapparaat en dan weer die en die en die en enz.... Maak geen gebruik van wifi van de ziggo modem, maar van mijn TP-Link MESH ....


Heel veel ( alle ? ) IoT apparaten zijn niet mobiel, dus zou u daarvoor “Snelle roaming” zo-wie-zo kunnen uitzetten.

Had u al een andere DHCP geprobeerd ?

Uitgelicht topic