Gisteren heeft medewerker Ziggo mij ter overweging meegegeven om evt de nieuwe TP Link M4 Deco te proberen ter verbetering van WiFi in ons huis, dat bekend staat bij Ziggo vanwege veel staal/beton eigenschappen. Heb momenteel een ziggo connect modem (meter kast) met op elke ruimte een extra ziggo connect, bekabeld verbonden met ziggo connectbox meter kast.
Mijn opmerking over de nieuw M4 deco is dat de info in eerste instantie je op een verkeerd been zet met de opmerking in elke ruimte (bgg, 1e etage, zolder) perfect WiFi bereik middels aansturing via stopcontact.
Verder verdiept in de specificaties blijkt dat 1 M4 bekabeld moet worden met de Ziggo connectbox. Deze bevindt zich bij mij in de meter kast met gevolg dat ik op de bgg in de woonkamer de 2e M4 moet plaatsen en de 3e op de 1e etage.
Gevolg is dat ik op de zolder naar allerwaarschijnlijkheid geen tot slecht bereik heb.
Het zou beter zijn indien Ziggo deze set aanpast aan 4 M4 toestellen en tekst aanpast.
In mijn situatie is de huidige bestaande apparatuur werkbaar zij het dat deze allen bekabeld zijn aangesloten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Terug naar het begin, ondanks de aanwezige extra ziggo wifiboosters, ik vermoed het model op de afbeelding is er nog steeds een wifi probleem?
Zijn de kabels naar deze punten nu inzicht en wil je daarvan af? Gezien de omschrijving van het huis, veel staal en beton, zullen de Deco units als je deze draadloos wil verbinden daar last van krijgen.
Bij draadloos gekoppelde Deco m4 units halveert standaard de maximale snelheid, zelfs met een 4e unit op zolder zal de snelheid laag zijn als deze niet bekabeld is verbonden.
Kortom op elke etage een bekabelde toegangspunt is de beste oplossing. Waar nu de huidige extra wifi punten staan deze vervangen voor de M4 modellen is een optie zelf zou ik dan iets meer investeren en op deze site iets bestellen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @J.A.M. Aelmans,
Goed dat je het aangeeft als je info mist! Bedoel je de info op deze pagina en zo ja, waar mis je dit? Of gaat het om een andere pagina?
Bij specificaties van het stappenplan "installeren TP Link M4Deco" Daar wordt aangegeven dat 1 Deco bedraad moet worden met modem.
Zou je een link of screenshot kunnen delen? Ik geef met alle liefde feedback voor de website maar op bijvoorbeeld deze pagina, zie ik de uitleg juist staan. (helemaal onderaan) Ook zie op deze pagina bij de specificaties niets van wat je bedoelt.
Waar las je dit stukje betreffende het stopcontact/electra netwerk?
Mijn opmerking over de nieuw M4 deco is dat de info in eerste instantie je op een verkeerd been zet met de opmerking in elke ruimte (bgg, 1e etage, zolder) perfect WiFi bereik middels aansturing via stopcontact.
Dit is onjuist de M4 is geen powerline oplossing, voor het beste resultaat zal elke deco unit via een cat5e of cat6 netwerkkabel moeten worden aangesloten.
Als je meerdere bedraad aangesloten accespunten hebt de witte Ziggo wifi booster, zal de Deco set weinig meerwaarde bieden.
Wat betreft het aansluiten wat de Master unit wordt genoemd moet inderdaad bedraad op de Connectbox worden aangesloten, deze 1e M4 mag buiten de meterkast, dat is zelfs beter.
Bedoel je een reactie in dit topic?
onder stap 3 van de 18, staat bij C en D, dat 1 M4 Deco bekabeld moet worden met het modem in de meterkast!
@J.A.M. Aelmans schreef:onder stap 3 van de 18, staat bij C en D, dat 1 M4 Deco bekabeld moet worden met het modem in de meterkast!
Dat betekent niet dat deze zelf in de meterkast moet worden geplaatst. Tegenwoordig staan staan de meeste modem/routers in de meterkast, omdat de wifi hiervan uit kan is het advies de eerste unit nabij de modem/router te plaatsen.
Ps. Ik lees daar niks over de meterkast.
Mijn vraag gaat meer over de opmerking van de aansturing via het stopcontact dat is een heel ander apparaat niet de M4. Waar heb je dat gelezen?
ik krijg steeds foutmeldingen vanuit Ziggo dat ik de ene keer wel kan inloggen en andere keer weer niet. Sowieso is het vandaag een ramp met Ziggo internet.
ik heb proberen aan te geven dat ik geen kabel door de gang en kamer kan laten lopen om de 1e M4 te koppelen.
ik heb in mijn eerste melding aangegeven dat mijn modem router zich bevindt in de meterkast! ik ga stoppen met verdere reageren daar het toch moeilijk blijkt om iets nader te verduidelijken middels geschreven woord.
@J.A.M. Aelmans schreef:ik heb proberen aan te geven dat ik geen kabel door de gang en kamer kan laten lopen om de 1e M4 te koppelen.
Duidelijk er is geen loze leiding of netwerkkabel aanwezig in de kamer?
Dan zou ik voor een geheel ander apparaat kiezen niet voor de M4.
https://tweakers.net/powerline/vergelijken/
Terug naar het begin, ondanks de aanwezige extra ziggo wifiboosters, ik vermoed het model op de afbeelding is er nog steeds een wifi probleem?
Zijn de kabels naar deze punten nu inzicht en wil je daarvan af? Gezien de omschrijving van het huis, veel staal en beton, zullen de Deco units als je deze draadloos wil verbinden daar last van krijgen.
Bij draadloos gekoppelde Deco m4 units halveert standaard de maximale snelheid, zelfs met een 4e unit op zolder zal de snelheid laag zijn als deze niet bekabeld is verbonden.
Kortom op elke etage een bekabelde toegangspunt is de beste oplossing. Waar nu de huidige extra wifi punten staan deze vervangen voor de M4 modellen is een optie zelf zou ik dan iets meer investeren en op deze site iets bestellen
met deze set zoals op de foto kan ik goed uit de voeten op alle etages, voor mij is de M4 dus geen goed alternatief. bedankt
@J.A.M. Aelmans schreef:met deze set zoals op de foto kan ik goed uit de voeten op alle etages, voor mij is de M4 dus geen goed alternatief. bedankt
Correct. Mogelijk dat de wifi doorvoer snelheid van de Deco M4 iets beter is. Dan zijn er wel betere merken en modellen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.