1
Vraag
2
Reacties
Dikkie dik

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TP Link: IP camera's niet meer via 4G te benaderen

Goedemiddag, Sinds kort heb ik de Deco TP Link geïnstalleerd volgens de installatieprocedure. Mijn WiFi signaal is nu na tevredenheid, maar nu heb ik een paar problemen gekregen die ik voorheen niet had. Ik ben in bezit van een aantal bedraade IP camera's inclusief recorder. De camera's kan ik nu alleen nog maar zien op mijn iPhone via WiFi. Via 4G kan ik de camera's NIET meer benaderen. Verder heb ik een NAS in mijn netwerk hangen die ook niet meer te benaderen is. Voorheen als ik via de verkenner naar Netwerk ging zag ik de NAS en ander aangesloten PC's.  Dit zie ik nu ook niet meer nu ik de TP Link smart boosters gebruik. Ik heb al twee keer contact met de technische klantenservice gehad maar die kunnen mij niet verder helpen. Wie heeft een oplossing voor mij

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

via 4g niet te benaderen op de telefoon.

Heb je al eens gekeken of je externe ip adres niet is gewijzigd.

kijk eens op watismijnip.nl en kijk dan in de telfoon of dat hetzelfde is.

geen ipv6 gaan gebruiken.

Bekijk in context

Karel.

Level 16
  • 1473Posts
  • 168Oplossingen
  • 916Likes

Doordat de DECO in routermodus heeft gestaan kan het zijn dat door het DHCP toewijzen van IP adressen DNS en gateway door zowel de modem en DECO nu wat chaotisch is. Een oplossing kan zijn door alles uit te zetten, en dan 1 voor 1 alles weer aan te zetten. Eerst het modem en als die helemaal opgestart is de DECO’s. En wederom als die weer volledig zijn opgestart kan je de rest weer aanzetten. Dan zou tenminste alles op je LAN en WLAN(wifi) weer normaal moeten functioneren. Wat betreft de bereikbaarheid via 4G volg daarna het advies van @puppie op.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Visser_

Level 17
  • 3191Posts
  • 103Oplossingen
  • 1446Likes

Hoi @Dikkie dik ,

Als het eerst op de wifi van het modem zelf wel werkte, vermoed ik dat het verholpen word als je via de Deco App de boosters in AP mode zet door in de App op ''meer'' en dan ''geavanceerd te drukken'' en de bewerkingsmode in AP mode te zetten.

Dikkie dik
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Visser, kun jij aangeven waar ik de boosters kan aanpassen (zie het menu van mijn Deco app)

IMG_3291.PNG

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70579Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19986Likes

Volg al de stappen om je netwerk als 1 netwerk te maken: Klik hier voor de stappen van de Deco M4 installatie in combinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Ik vermoed dat je tot stap 9 wel gedaan hebt, ga vooral verder met:

Stap 10: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Snelle roaming” en schakel deze in

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

*Mocht er geen geavanceerde opties staan in uw Deco APP haal dan het netspanning van uw Decos af gedurende 10min en doe dan het netspanning weer op. Uw geavanceerd opties zullen weer in beeld komen.

Dikkie dik
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het klopt dat ik gestopt ben bij stap 9. De boosters staan nu op AP en de Snelle roaming is ingeschakeld. Ik ben nu een stapje verder. Op een Windows 10 laptop kan ik nu de NAS benaderen. Op mijn Windows 11 laptop nog steeds niet. Via de app heb ik apparaten gezocht en hij vindt er 15 stuks, o.a. de IP camera's en de recorder, maar benaderen via 4G lukt nog steeds niet. Net weer de app geopend maar nu moet ik inloggen, waarna een foutmelding komt: Het verbinden met de TP-Link Cloud is mislukt. Controleer uw Wi-Fi of mobiele dataverbinding. Het Wifi signaal komt gewoon van de TP-Link. Ik ben al bijna geneigd om de boosters er weer tussen uit te halen. Dan maar een iets mindere Wifi verbinding maar dan is mijn NAS en IP camera's hopelijk te benaderen. Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen.

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

via 4g niet te benaderen op de telefoon.

Heb je al eens gekeken of je externe ip adres niet is gewijzigd.

kijk eens op watismijnip.nl en kijk dan in de telfoon of dat hetzelfde is.

geen ipv6 gaan gebruiken.

Karel.

Level 16
  • 1473Posts
  • 168Oplossingen
  • 916Likes

Doordat de DECO in routermodus heeft gestaan kan het zijn dat door het DHCP toewijzen van IP adressen DNS en gateway door zowel de modem en DECO nu wat chaotisch is. Een oplossing kan zijn door alles uit te zetten, en dan 1 voor 1 alles weer aan te zetten. Eerst het modem en als die helemaal opgestart is de DECO’s. En wederom als die weer volledig zijn opgestart kan je de rest weer aanzetten. Dan zou tenminste alles op je LAN en WLAN(wifi) weer normaal moeten functioneren. Wat betreft de bereikbaarheid via 4G volg daarna het advies van @puppie op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic