Ik heb onlangs internet ge-reset. Echter hebben de TP-link deco access points een bijzonder lage snelheid.
Ze komen allemaal uit tussen de 8 tot 12 KBp/s, KB...
Dat terwijl dat snelheid van de connectbox router zelf op 352MBp/s zit en een van de Access point hier dus bekabeld op aangesloten is.
Enig idee waarom dit kan? Of zijn er mogelijk bepaalde instellingen die ik over het hoofd gezien heb.
Btw keuze voor Access point mode is vooral mbt slimme apparatuur in het huis, het is eenvoudiger om deze allemaal op hetzelfde netwerk te verbinden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Indien van belang, het gaat om de E4 serie modellen
Hoi, heb je al geprobeerd om de connectbox en accespoint opnieuw op te starten?
Hoi Rene, heb beide opnieuw opgestart zonder resultaat zover.
Behalve die snelheid van de tp links lijkt er sws iets fout te gaan.
Kan sommige sites ook niet inladen terwijl de internetsnelheid van Ziggo zelf gewoon prima is en ik volledig bereik heb. Kunnen die twee elkaar in de weg zitten?
Sorry ik heb (nog) niet heel veel verstand van netwerken maar wil het uiteraard zo optimaal mogelijk maken.
staat de wifi van het modem uit? zoniet kan dit inderdaad conflict geven bij de deco's waardoor internet heel traag word op de deco's of helemaal niet werkt. probeer dit eens, en restart dan deco's/modem is
Nee de wifi van de connect-box staat nog aan, dan zou daar zomaar de oorzaak kunnen zitten.
Hoe gaat dat in zijn werk met eventuele poorten die ik doorstuur (port-forwarding) via Ziggo-admin, blijft dat in stand of moet ik dat dan via de deco omgeving opnieuw instellen?
+ static IP adressen die ik heb vastgezet?
Volgens mij staat dat allemaal los van de wifi. Wifi uitzetten is alleen de wifi uitzetten als het goed is. @tobiastheebe Kan je dit bevestigen?
Uitschakelen van de Wi-Fi-radio's op de modemrouter wordt aanbevolen om interferentie (verstoring) met de Deco AP's te voorkomen. Dit staat inderdaad volledig los van routerfuncties als port forwarding.
Als ik je omschrijving aan het begin van dit topic goed begrepen heb, is alleen het eerste Deco AP via ethernet (bekabeld) verbonden met de modemrouter? Hoe zijn de snelheden (via ethernet en Wi-Fi) op dit AP nadat je de andere AP's tijdelijk stroomloos hebt gemaakt?
Bedankt voor de reactie @Gio2903 & @tobiastheebe!
Klopt inderdaad dat alleen de eerste Deco Ap bekabeld is aangesloten.
Ga als ik straks thuis ben de Wi-Fi (radio') uitschakelen en zal mochten de snelheden nog steeds hetzelfde zijn even testen of en hoe die mogelijk veranderen als ik de andere draadlozen AP's uitschakel
Okee nu heb ik dus de wifi uitgeschakeld op de modem alleen het deco netwerk werkt niet (goed).
Wilde opnieuw in de admin omgeving van Ziggo kijken maar daar kom ik niet meer.
Is het nog mogelijk om daar weer te komen nadat ik de wifi poorten uitgeschakeld heb?
Of moet ik een harde reset van de modem toepassen?
het modem zou je gewoon in moeten komen dmv utp in 1 vd 4 internetpoorten, dat heeft niks met wifi te maken. haal het modem is van de stroom en laat m dan opnieuw opstarten. als je dan wifi verbinding maakt met de deco kun je ook gewoon in het modem komen via http://192.168.178.1/
Mijn hersenen slapen volgens mij al, erg logisch.
Desalniettemin bedankt voor de reactie
Okiee, lijken de goeie kant op te gaan!
Netwerk van de TP’s heeft nu een goede snelheid.
Echter krijg ik bijgevoegde melding in de tp app en knipperd een van de drie tp rood waardoor ik die niet kan toevoegen en ook niet kan resetten.
plaats de deco tijdelijk is in de buurt van het modem. als het dan niet werkt kun je m resetten en opnieuw toevoegen (ook ff uit de app verwijderen). in ieder geval mooi dat de snelheid weer word behaald, ip-conflict was dus inderdaad het probleem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.