1
Vraag
2
Reageer en help mee
belikerich

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

TP-Link Deco als access point bizar traag

Ik heb onlangs internet ge-reset. Echter hebben de TP-link deco access points een bijzonder lage snelheid.

Ze komen allemaal uit tussen de 8 tot 12 KBp/s, KB...
Dat terwijl dat snelheid van de connectbox router zelf op 352MBp/s zit en een van de Access point hier dus bekabeld op aangesloten is.

 

Enig idee waarom dit kan? Of zijn er mogelijk bepaalde instellingen die ik over het hoofd gezien heb.

Btw keuze voor Access point mode is vooral mbt slimme apparatuur in het huis, het is eenvoudiger om deze allemaal op hetzelfde netwerk te verbinden.

14 Reacties 14
belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Indien van belang, het gaat om de E4 serie modellen

RenéSl

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi, heb je al geprobeerd om de connectbox en accespoint opnieuw op te starten?

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Rene, heb beide opnieuw opgestart zonder resultaat zover.
Behalve die snelheid van de tp links lijkt er sws iets fout te gaan.
Kan sommige sites ook niet inladen terwijl de internetsnelheid van Ziggo zelf gewoon prima is en ik volledig bereik heb. Kunnen die twee elkaar in de weg zitten?
Sorry ik heb (nog) niet heel veel verstand van netwerken maar wil het uiteraard zo optimaal mogelijk maken.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

staat de wifi van het modem uit? zoniet kan dit inderdaad conflict geven bij de deco's waardoor internet heel traag word op de deco's of helemaal niet werkt. probeer dit eens, en restart dan deco's/modem is

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nee de wifi van de connect-box staat nog aan, dan zou daar zomaar de oorzaak kunnen zitten.
Hoe gaat dat in zijn werk met eventuele poorten die ik doorstuur (port-forwarding) via Ziggo-admin, blijft dat in stand of moet ik dat dan via de deco omgeving opnieuw instellen?

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

+ static IP adressen die ik heb vastgezet?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Volgens mij staat dat allemaal los van de wifi. Wifi uitzetten is alleen de wifi uitzetten als het goed is. @tobiastheebe Kan je dit bevestigen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Uitschakelen van de Wi-Fi-radio's op de modemrouter wordt aanbevolen om interferentie (verstoring) met de Deco AP's te voorkomen. Dit staat inderdaad volledig los van routerfuncties als port forwarding.

 

Als ik je omschrijving aan het begin van dit topic goed begrepen heb, is alleen het eerste Deco AP via ethernet (bekabeld) verbonden met de modemrouter? Hoe zijn de snelheden (via ethernet en Wi-Fi) op dit AP nadat je de andere AP's tijdelijk stroomloos hebt gemaakt?

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de reactie @Gio2903  & @tobiastheebe!
Klopt inderdaad dat alleen de eerste Deco Ap bekabeld is aangesloten.
Ga als ik straks thuis ben de Wi-Fi (radio') uitschakelen en zal mochten de snelheden nog steeds hetzelfde zijn even testen of en hoe die mogelijk veranderen als ik de andere draadlozen AP's uitschakel

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Okee nu heb ik dus de wifi uitgeschakeld op de modem alleen het deco netwerk werkt niet (goed).
Wilde opnieuw in de admin omgeving van Ziggo kijken maar daar kom ik niet meer.
Is het nog mogelijk om daar weer te komen nadat ik de wifi poorten uitgeschakeld heb? 
Of moet ik een harde reset van de modem toepassen?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het modem zou je gewoon in moeten komen dmv utp in 1 vd 4 internetpoorten, dat heeft niks met wifi te maken. haal het modem is van de stroom en laat m dan opnieuw opstarten. als je dan wifi verbinding maakt met de deco kun je ook gewoon in het modem komen via http://192.168.178.1/

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mijn hersenen slapen volgens mij al, erg logisch. 
Desalniettemin bedankt voor de reactie

belikerich
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Okiee, lijken de goeie kant op te gaan!

Netwerk van de TP’s heeft nu een goede snelheid. 

Echter krijg ik bijgevoegde melding in de tp app en knipperd een van de drie tp rood waardoor ik die niet kan toevoegen en ook niet kan resetten.

4448B1BA-DD24-476E-A7AA-E6562825944D.png

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

plaats de deco tijdelijk is in de buurt van het modem. als het dan niet werkt kun je m resetten en opnieuw toevoegen (ook ff uit de app verwijderen). in ieder geval mooi dat de snelheid weer word behaald, ip-conflict was dus inderdaad het probleem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic