Dag, ik heb besloten om de Deco x20 (stuks) aan te schaffen, ik heb nog wel een vraag over een switch en hoe en vooral waar ik die op moet aansluiten.
Mijn huidige situatie is als volgt:
Ziggo Connectbox (Router) voor wifi signaal. Op deze router het ik een switch aangesloten (TP-Link TL-SG105E) aan deze switch hangen 3 bekabelde apparaten (Playstation,, Smart TV en Nintendo Switch). Daarnaast hangt aan de switch een Devolo Wifi versterker voor wifi boven en op zolder (3x devolo).
In de nieuwe situatie wil ik het volgende:
Ziggo Connectbox (wifi uitschakelen), aan de connectbox de Deco-X20 nr. 1 bekabeld koppelen. De Deco nr. 2 en 3 komen boven en moeten via de wifi van de Deco nr. 1 worden aangesloten.
Mijn vraag is waar ik de TP-Link TL-SG105E dan op moet aansluiten (ik wil de tv, PS4 en Nintendo nml. bekabeld blijven gebruiken). Moet ik de switch gewoon aan de connectorbox laten hangen zoals het nu is (wifi is weliswaar uitgeschakeld maar ik neem aan de de ethernetpoort gewoon nog functioneert toch?).
Of moet ik de switch uit de Connectbox halen en hem op Deco nr. 1 aansluiten?
Tenslotte moet ik de Deco via de App in de acces Point mode zetten of hoeft dat niet?
Ik hoor het graag van u, bedankt voor het advies vast!
Gert-Jan