Dit probleem blijkt ook bij mij Deco's te spelen. De huidige fimrware is inderdaad 1.5.0 Build 20210511 Rel. 34580.

Maar ook ik kan via Tplinkdeco.net geen update forceren. Na het drukken op de knop "Check For Updates" krijgen ik de melding "Operation succeeded" en dan "Your software is up to date". Maar geen update !

Als ik zelf via de TP_Link website de firmware download ( let op : download wel de juiste HARDWARE versie voor uw Deco Hardware !! ), "V1" selecteer en dan bij de tab "Firmware" de laatste firmware ( Deco M4(EU)_V1_1.5.2_20210916 ) download, dan is de filenaam van de download "M4R 2.0_1.5.2 Build 20210916 Rel. 56193.zip". Dan verschijnt de melding "Invalid file type". Blijkbaar is de file voor versie "2.0" ( zoals ook in de filename vermeld staat ).

Ps. toen ik vanmorgen ook in dit draadje reageerde, heb ik ook via m'n mobiel een update gestart en toen kreeg ik nog de melding, dat de firmware up-to-date was. Als ik het nu probeer, dan krijg ik ook dezelfde melding als de TS, namelijk "Kan niet naar Updates zoeken".