SRF

Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

TP Link Deco M4 "Kan niet naar Updates zoeken"

De door mij Deco M4 geeft melding "Kan niet naar Updates zoeken"

Wat kan hier oorzaak van  zijn. Hoe kan ik dit oplossen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @SRF en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je de melding "Kan niet naar updates zoeken" te zien krijgt op het moment dat je in de Deco app op de knop "Voer een update uit voor Deco" klikt.  Hierover heb ik even contact gehad met de collega's van TP Link Support en die geven aan dat deze melding verschijnt bij klanten met een TP Link Deco met softwareversie 1.5.0 Build 202105511 Rel.34580. De nieuwe software stond klaar in de TP Link app en is voor uitrol weer teruggedraaid. De nieuwste versie is alsnog te downloaden op de volgende manier:

1. Zorg ervoor dat je computer/laptop verbonden is met het (draadloze) netwerk van de TP Link.
2. Open op een computer of laptop je browser en surf naar: Tplinkdeco.net
3. Log in met je TP Link Deco wachtwoord.
4. Klik op de drie streepjes linksbovenin.
5. Kies voor Advanced en dan System
6. Vervolgens kies je voor Firmware Upgrade. Daar kun je dan het model M4R selecteren en via de Browser de nieuwste versie installeren. (1.5.2)

Aanvulling: je dient de juiste update via hierboven genoemde link te dowloaden en uit te pakken. Daarna kun je het installeren via de tplinkdeco.net pagina.


Let op: het is belangrijk dat je indien je gaat updaten dit altijd doet via een computer of laptop en dus niet via een mobiel device (mobiele telefoon/tablet). 

Bekijk in context

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Net ook even gekeken en bij was update 1.5.2 Build 20210916 release 56193 beschikbaar :

Screenshot_20211126-221859_Deco.jpg
Screenshot_20211126-221927_Deco.jpgScreenshot_20211126-221947_Deco.jpg
Screenshot_20211126-222702_Deco.jpg

Bekijk in context

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, ik heb mogelijk tegen de regels in de Deco M4R opnieuw gestart. Ik kan nu weer SW uitvoeren. 

Dit is geslaagd, met Nieuwe Firmwareversie 1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289. 

Mogelijk ergens vermelden dat "Opnieuw Opstarten Helpt".

Wat mij aangaat is onderwerp afgesloten. Bedankt voor meedenken. 

Bekijk in context

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@SRF @Pasi  @Schiksie 

Ik zag dat er weer nieuwe versie is uitgekomen voor versie 2, die de volgende dingen oplost/verbeterd.

Aangezien mijn app aangeeft niet naar updates te kunnen zoeken, zal het weer handmatig moeten gebeuren.

Ik ben benieuwd of meer mensen zijn die dit probleem hebben.

 

Deco M4(EU)_V2_1.5.4_220113  Publicatiedatum: 2022-02-14

 

Modifications and Bug Fixes:
1. Fixed the bug that Deco loses Internet connection under some ISP lines.
2. Improved system reliability.
Notes:
1. Please update your Deco APP to the latest version for the new features.
2. If there are other Deco models in your Deco network, you may miss some new features till other models release updates in the near future.

Bekijk in context

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@SRF 

 

Kon jij dit nu wel via de app doen?

Want die van mij geeft een update foutmelding.

Gelukkig is het handmatig ook geen probleem om te doen.

 

@Pasi

 

Ik merkte af en toe ook een vervallend internet, ik ben benieuwd of dit nu is opgelost door deze update.

Want het modem geeft na 20 dagen online geen uncorrectables aan.

Geen dank!

 

 

 

Bekijk in context

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ja dat zei de app hier ook. Je moet dan gewoon op optimaliseren drukken en dan lost het probleem zich op toch?

Bekijk in context

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, inderdaad , hij is nu Perfect. 

Bekijk in context

firebird1562

Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Gewoon opnieuw de hoofddeco opnieuw opstarten en je kan weer updaten

Bekijk in context

63 Reacties 63
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Geen idee. Maar heeft de Deco set wel een werkende internet verbinding en zijn alle stations online?

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, uit het Deco Lab blijkt dat ik WiFi signaal Sterk is en Intersnelheid Razendsnel is. De Hoofd Deco en andere 2 zijn Online.  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @SRF en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je de melding "Kan niet naar updates zoeken" te zien krijgt op het moment dat je in de Deco app op de knop "Voer een update uit voor Deco" klikt.  Hierover heb ik even contact gehad met de collega's van TP Link Support en die geven aan dat deze melding verschijnt bij klanten met een TP Link Deco met softwareversie 1.5.0 Build 202105511 Rel.34580. De nieuwe software stond klaar in de TP Link app en is voor uitrol weer teruggedraaid. De nieuwste versie is alsnog te downloaden op de volgende manier:

1. Zorg ervoor dat je computer/laptop verbonden is met het (draadloze) netwerk van de TP Link.
2. Open op een computer of laptop je browser en surf naar: Tplinkdeco.net
3. Log in met je TP Link Deco wachtwoord.
4. Klik op de drie streepjes linksbovenin.
5. Kies voor Advanced en dan System
6. Vervolgens kies je voor Firmware Upgrade. Daar kun je dan het model M4R selecteren en via de Browser de nieuwste versie installeren. (1.5.2)

Aanvulling: je dient de juiste update via hierboven genoemde link te dowloaden en uit te pakken. Daarna kun je het installeren via de tplinkdeco.net pagina.


Let op: het is belangrijk dat je indien je gaat updaten dit altijd doet via een computer of laptop en dus niet via een mobiel device (mobiele telefoon/tablet). 

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, Bedankt voor het antwoord. Ik heb op Laptop gedaan wat er stond. 

Ik ben bij; 

Local Upgrade

Upgrade firmware from a local file.
Device Model:
 
New Firmware File:
Verder op in het scherm staat;

Online Upgrade

Upgrade firmware over the internet.
  Type Device Name Model Firmware Version Latest Firmware Version
 
 
living_room
M4R(2.0)
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289(What's New)
 
 
bedroom
M4R(2.0)
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289(What's New)
 
 
kitchen
M4R(2.0)
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289
1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289(What's New)
Your software is up to date!
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. 
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit probleem blijkt ook bij mij Deco's te spelen. De huidige fimrware is inderdaad 1.5.0 Build 20210511 Rel. 34580.

15.png



Maar ook ik kan via Tplinkdeco.net geen update forceren. Na het drukken op de knop  "Check For Updates" krijgen ik de melding "Operation succeeded" en dan "Your software is up to date". Maar geen update !

20.png

21.png


22.png


Als ik zelf via de TP_Link website de firmware download ( let op : download wel de juiste HARDWARE versie voor uw Deco Hardware !! ), "V1" selecteer en dan bij de tab "Firmware" de laatste firmware ( Deco M4(EU)_V1_1.5.2_20210916 ) download, dan is de filenaam van de download "M4R 2.0_1.5.2 Build 20210916 Rel. 56193.zip". Dan verschijnt de melding  "Invalid file type". Blijkbaar is de file voor versie "2.0" ( zoals ook in de filename vermeld staat ).

31.png

Ps. toen ik vanmorgen ook in dit draadje reageerde, heb ik ook via m'n mobiel een update gestart en toen kreeg ik nog de melding, dat de firmware up-to-date was. Als ik het nu probeer, dan krijg ik ook dezelfde melding als de TS, namelijk "Kan niet naar Updates zoeken".

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Net ook even gekeken en bij was update 1.5.2 Build 20210916 release 56193 beschikbaar :

Screenshot_20211126-221859_Deco.jpg
Screenshot_20211126-221927_Deco.jpgScreenshot_20211126-221947_Deco.jpg
Screenshot_20211126-222702_Deco.jpg

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

M.b.t. "Invalid file type" ( zie onderstaande foto ). Dat blijkt veroorzaakt doordat de file eerst uitgepakt/unzipt moet worden. Dom... Dom... Dom

1d.png

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Zojuist een handmatige upgrade/update uitgevoerd en dat is gelukt. Zie hierzo.

10.png

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, ik ben bij "Uploading". Hij is ca. 1 uur bezig, is dit normaal?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@SRF  schreef:

Hallo, ik ben bij "Uploading". Hij is ca. 1 uur bezig, is dit normaal?


Nee, bij mij duurde de hele upgrade misschien 5 minuten. Ik heb niet op de tijd gelet, maar e.e.a. was snel gedaan.

Waarschijnlijk is de verbinding naar het Deco station erg traag en/of slecht.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SRF Dat is wel erg lang! Heb je de stappen wel gevolgd via de browser op een computer of laptop? En dus niet via een mobiel apparaat zoals een tablet of smartphone? Zolang de update loopt raad ik aan deze in iedergeval niet te onderbreken. Mocht het niet verder gaan raad ik aan even advies in te winnen bij TP Link Support. Wat @Pasi aangeeft is nog een goed punt, op het moment dat de connectie met het Deco station slecht is of traag dan laadt de update mogelijk ook langzaam. 

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, ik heb mogelijk tegen de regels in de Deco M4R opnieuw gestart. Ik kan nu weer SW uitvoeren. 

Dit is geslaagd, met Nieuwe Firmwareversie 1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289. 

Mogelijk ergens vermelden dat "Opnieuw Opstarten Helpt".

Wat mij aangaat is onderwerp afgesloten. Bedankt voor meedenken. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@SRF  schreef:

Hallo, ik heb mogelijk tegen de regels in de Deco M4R opnieuw gestart. Ik kan nu weer SW uitvoeren. 

Dit is geslaagd, met Nieuwe Firmwareversie 1.4.3 Build 20200918 Rel. 74289. 

Mogelijk ergens vermelden dat "Opnieuw Opstarten Helpt".

Wat mij aangaat is onderwerp afgesloten. Bedankt voor meedenken. 


Oei !!! Soms moet je geluk hebben 😉👍

Misschien is een schermupdate o.d. niet aangekomen, waardoor het oude beeld bleef staan.

Vaak, als er iets tijdens een firmware upgrade mis gaat, is het betreffende apparaat niet meer te repareren en is dan 100% geschikt voor de milieustraat.

Overigens is firmware versie 1.4.3.xxxxxxx wel erg oud. U moet dus nu wel een upgrade starten, naar 1.5.2xxxxxxxx. Natuurlijk dan wel eerst, via de app, de standaard upgrade methode proberen.

Nee, ik ga "...Opnieuw Opstarten Helpt..." er beslist niet bij zetten. U hebt blijkbaar veel geduld ( een uur gewacht 👍 !! ) en dat zal uw geluk verklaren. Maar die toevoeging doet beslist meer schade, dan goed.

Suc6

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

Ook hier kon ik ook niet updaten en had ik nog versie 1.4.3. Build 20200918 Rel. 74289.

Gelukkig handmatig is het wel gelukt en ben ik ook weer up to date 🙂

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@SRF @Pasi  @Schiksie 

Ik zag dat er weer nieuwe versie is uitgekomen voor versie 2, die de volgende dingen oplost/verbeterd.

Aangezien mijn app aangeeft niet naar updates te kunnen zoeken, zal het weer handmatig moeten gebeuren.

Ik ben benieuwd of meer mensen zijn die dit probleem hebben.

 

Deco M4(EU)_V2_1.5.4_220113  Publicatiedatum: 2022-02-14

 

Modifications and Bug Fixes:
1. Fixed the bug that Deco loses Internet connection under some ISP lines.
2. Improved system reliability.
Notes:
1. Please update your Deco APP to the latest version for the new features.
2. If there are other Deco models in your Deco network, you may miss some new features till other models release updates in the near future.

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, Bedankt voor Mededeling. Ik had laatst al een keer gekeken op er Update was, die was er. Ik heb toen Update uitgevoerd. 

Zo af en toe kijk ik eens of er Update is. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Arjan25  schreef:

@SRF @Pasi  @Schiksie 

Ik zag dat er weer nieuwe versie is uitgekomen voor versie 2, die de volgende dingen oplost/verbeterd.

Aangezien mijn app aangeeft niet naar updates te kunnen zoeken, zal het weer handmatig moeten gebeuren.

Ik ben benieuwd of meer mensen zijn die dit probleem hebben.

 

Deco M4(EU)_V2_1.5.4_220113  Publicatiedatum: 2022-02-14

 

Modifications and Bug Fixes:
1. Fixed the bug that Deco loses Internet connection under some ISP lines.
2. Improved system reliability.
Notes:
1. Please update your Deco APP to the latest version for the new features.
2. If there are other Deco models in your Deco network, you may miss some new features till other models release updates in the near future.


Vooral nummer 1 is interessant. De laatste tijd wel vaker gelezen, dat de Deco's spontaan het internet kwijt zijn.

Nu controleer in m'n versie 1 Deco's en ook die hebben een update met dezelfde modificaties : 1.5.4. Build 20220113 Rel. 38349

@Arjan25
: Bedank voor info !!!

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@SRF 

 

Kon jij dit nu wel via de app doen?

Want die van mij geeft een update foutmelding.

Gelukkig is het handmatig ook geen probleem om te doen.

 

@Pasi

 

Ik merkte af en toe ook een vervallend internet, ik ben benieuwd of dit nu is opgelost door deze update.

Want het modem geeft na 20 dagen online geen uncorrectables aan.

Geen dank!

 

 

 

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, ik kon dit via APP doen. In het begin had ik ook zo'n Foutmelding. Heb ik toen opgelost met de opgegeven manier. 

Het blijft vreemd dat er geen melding komt bij Update Wijziging. 

Uitgelicht topic