1
Vraag
2
Reacties
Leonenchie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TP Link Deco M4 netwerk onbeveiligd melding

Vandaag de TP Link Deco M4 ontvangen en gelijk aan de slag om deze te installeren, de installatie is wel ok gegaan, de torentjes zijn verbonden, maar ik krijg steeds de melding dat het netwerk onbeveiligd is en kan dit ook zien omdat het slotje ontbreekt. Verder kreeg ik de melding dat ik de router zo moet instellen dat de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA3 gebruikt, helaas kan ik WPA2 (AES) of WPA3 niet vinden op de router.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

dank voor een antwoord.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes
Leonenchie wrote:

Inmiddels werken de Deco’s, heb wel een deco met ethernet kabel gekoppeld aan de router, zonder deze koppeling werken ze niet, maar hierdoor mis je wel een deco en die had ik graag op de zolder willen gebruiken. Ik kan overigens nergens in de gebruikershandleiding vinden dat een deco op deze manier gekoppeld moet worden. dus mijn vraag is, is dit dus de bedoeling??

dank voor een antwoord!


De eerste Deco die u aansluit, moet altijd m.b.v. een netwerkkabel aangesloten worden/blijven op het Ziggo modem/router.
 

Leest u dit eens.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Hebt u al gecontroleerd of er een update is voor de Deco firmware/software? Volgens mij is onlangs een update vrijgeven, die o.a. dit aanpast.

Welke site geeft “onbeveiligd” melding? Als dat een lokale ( bij u thuis ) webpagina is, dan is dat normaal.

Leonenchie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor uw antwoord; ik heb de laatste versie van de Deco app geïnstalleerd, dus ik neem aan dat dit inclusief de onlangs vrijgegeven update is.

Met betrekking tot een onveilig netwerk, als ik bv mijn IMac van de Ethernet kabel omzet naar de WIFI (van de Deco) krijg ik de melding dat het netwerk onbeveiligd is, en hetzelfde geldt voor de IPhone, als ik dus van 4G naar Wifi van Deco ga, krijg ik ook deze melding.

Maar als ik gebruik maak van de Ziggo WIFI (die voorzien is van een slotje en waar ik ook een password voor heb), krijg ik niet de melding van onbeveiligd netwerk.

Misschien moet ik de installatie maar helemaal opnieuw doen.

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

Goedemiddag @Leonenchie en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag even aanklopt op dit forum. De melding die je te zien krijgt heeft vermoedelijk te maken met de nieuwe update van Apple OS X / iOS.
In dit eerdere topic wordt dit onderwerp ook besproken. 

Je kan het met de volgende stappen oplossen: 

  1. Login op je modem: http://192.168.178.1 
  1. Klik op geavanceerde instellingen.
  1. Klik op draadloos.
  1. Klik op beveiliging.
  1. Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.
  1. Sla de instellingen op.
  1. Haal je modem 1 minuut van stroom.

Controleer ook op de TP Link Deco welke versleuteling (WPA) er gebruikt wordt en zorg ervoor dat dit op WPA2 ingesteld staat.  Laat maar weten of het hiermee gelukt is. 

Leonenchie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goedenavond Paul,

Dank voor de informatie, met betrekking tot hetgeen je onder 5 noemt, ik heb slechts 2 keuzes WPA2-PSK of WPA-PSK/WPA2-PSK. WPA 2 komt niet voor in het rijtje. Ik heb beide keuzes uitgeprobeerd en maakt geen verschil in de beveiliging. Zijn er nog andere opties??

 

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes
Leonenchie wrote:

Dank voor uw antwoord; ik heb de laatste versie van de Deco app geïnstalleerd, dus ik neem aan dat dit inclusief de onlangs vrijgegeven update is.


Ik bedoelde niet de app versie, maar de software op de Deco stations. Vanuit de app kan u controleren of de stations de laatst firmware/software hebben. Bij mij is dat: 1.4.3 B 20200918 74289

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

Goedemiddag @Leonenchie,

Sorry voor de verwarring! Je dient in dit geval te kiezen voor de optie “ WPA-PSK/WPA2-PSK” op het modem. 

Leonenchie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedendag,

Dank nogmaals voor de support, heb de Deco’s eindelijk aan ‘de praat’ gekregen en werken nu middels een beveiligd netwerk. Het vreemde is echter wel dat de deco’s allemaal ‘rood’ branden, maar ze wel gewoon werken, dat wil zeggen heb wifi toegang via de Deco. Rood branden zou moeten betekenen dat er een probleem is.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3435Likes

Hey @Leonenchie

Rode lampjes betekenen vaak geen goed nieuws. Hoe gaat het nu? Zijn de lampjes nog steeds rood? Ook na een herstart van je deco's? 

Leonenchie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Mariska en anderen,

Inmiddels werken de Deco’s, heb wel een deco met ethernet kabel gekoppeld aan de router, zonder deze koppeling werken ze niet, maar hierdoor mis je wel een deco en die had ik graag op de zolder willen gebruiken. Ik kan overigens nergens in de gebruikershandleiding vinden dat een deco op deze manier gekoppeld moet worden. dus mijn vraag is, is dit dus de bedoeling??

dank voor een antwoord!

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes
Leonenchie wrote:

Inmiddels werken de Deco’s, heb wel een deco met ethernet kabel gekoppeld aan de router, zonder deze koppeling werken ze niet, maar hierdoor mis je wel een deco en die had ik graag op de zolder willen gebruiken. Ik kan overigens nergens in de gebruikershandleiding vinden dat een deco op deze manier gekoppeld moet worden. dus mijn vraag is, is dit dus de bedoeling??

dank voor een antwoord!


De eerste Deco die u aansluit, moet altijd m.b.v. een netwerkkabel aangesloten worden/blijven op het Ziggo modem/router.
 

Leest u dit eens.

Leonenchie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor uw antwoord en heb ook de bijlage gelezen, helemaal duidelijk!!

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Super dat het nu werkt @Leonenchie!
Ook bedankt voor de updates, fijn dat je ook de handleiding hebt gevonden 🙂

LenMoret

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een gelijkaardig probleem met de deco-m4 maar toch een beetje anders.

Dag Allemaal,

Ik ben Len en wil jullie graag een techneuten-storing voorleggen. 

Als ik mijn Toshiba Win 10 laptop-computer opstart dan krijg ik rechtsonder van de firma Bitdefender de melding dat het (Deco-m4) netwerk dat ik net heb geïnstalleerd niet beveiligd is.  Dat is begonnen na het met veel plezier instellen van de drie Deco's. Ik heb de Wifi in de Connectbox router uitgezet en de Deco's in de accesmode gezet. De beveiliging/encryptie staat in WPA2/PSK [AES]. De firmware van de Deco's is helemaal up to date. De Connectbox router is niet gebridged.

Als ik inlog op de router, (192.168.178.1), staat er linksboven in de adresbalk ook "niet beveiligd”. Verder merk ik er helemaal niets van. Bij andere websites die ik oproep staat gewoon een slotje. Het is dus eigenlijk alleen mijn antivirus die begint te brullen als ik de computer inschakel. Omdat ik nooit iets te klagen heb gehad over mijn Bitdefender AV ben ik liever een beetje voorzichtig. Het is wel jammer dat de meldingen niet vertellen wat er dan onveilig is aan het netwerk.

Nou ben ik niet zo bang uitgevallen maar ik vind het toch wel opvallend dat na de installatie van het nieuwe mesh netwerk deze foutmelding optreedt. Over de verbinding heb ik trouwens niets te klagen, die is razendsnel in zowat alle hoeken en gaten van het huis. Zelfs mijn Xiaomi tv en de Solaredge omvormer heb ik er mee aangesloten en het werkt feilloos.  

 

Ik heb de tips die hierboven dit bericht staan uitgevoerd en dat bleef zonder resultaat. Het leeswerk op de website van tp-link bracht ook geen uitkomst. Ik hoop dat de hier rondhangende techneuten mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Len

Ben Oostrum

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en krijg het niet aan de praat wat beveiliging betreft. Het systeem is up-to-dat en ik kan nergens in het deco systeem de beveiliging aanpassen.

Wie kan me helpen. THNX!

Ben

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic