Goedemorgen,
ik heb gisteren mijn TP-link Deco M4's van Ziggo mogen ontvangen.
Vol verwachting begon ik vanochtend met het installeren.
* Wi-Fi van de Ziggo modem/router uitgezet
* TP-Link aangesloten op de UTP aansluiting van de Ziggo Modem en met stroom verbonden
* Deco app geopend op mijn telefoon
* Telefoon blijft aangeven "Looking for deco", 1 minuut, 10 minuten, half uur... niks?!
Bekend probleem? Internet laat helaas weinig resultaten zien.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor je reactie!
Uiteindelijk heb ik een iPad kunnen lenen ergens en daar werkte het vlekkeloos mee. Toch vreemd dat ik het op m'n Android telefoon en tablet niet voor elkaar kreeg...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Pasi misschien kun jij hier iets betekenen.
Hallo,
altijd moeilijk dit soort meldingen, net als met alle apparatuur tegenwoordig, want het zijn allemaal kleine computertjes....
Hieronder zo maar een aantal aandachts punten :
- Staat bluetooth en locatie voorziening aan op uw mobiel?
- Sluit de app ( niet naar de achtergrond, maar de app echt afsluiten, herstart u mobiel desnoods ) en open deze opnieuw.
- Knippert de led op het Deco station wel blauw?
- Kan u, als u op uw mobiel naar wifi netwerken zoekt, het wifi netwerk van het station vinden?
- Reset het station handmatig m.b.v. de resetknop op het station en wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led )
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.
Dank voor je reactie!
Uiteindelijk heb ik een iPad kunnen lenen ergens en daar werkte het vlekkeloos mee. Toch vreemd dat ik het op m'n Android telefoon en tablet niet voor elkaar kreeg...
Daarom wil je die dingen ook niet. Geklooi met een App. Grrrr
Ja, eens. Maar, mag gezegd, lijkt vooralsnog wel een einde te hebben gebracht aan mijn wegvallend wifi..... Nog even fingers crossed, maar lijkt stabieler dan de witte Ziggo modem tot nu toe
@S4R Ze zijn ook zonder app in te stellen hoor. Valt wel op dat in ieder Deco topic zo een opmerking van je voorbij komt. Verder heb ik niks tegen je hoor laat dat duidelijk zijn.
@Smultie mooi dat het werkt. Dat er veel oorzaken kunnen zijn is me afgelopen dagen duidelijk geworden. Bij mij werkte een optie in een app van AVM niet, gaf een foutmelding. Ook na een upgrade van Android niet. Ook van alles geprobeerd. De firmware update van de FritzBox deed de foutmelding verdwijnen.
Maar als eerste moet je de app gebruiken en een tplink account hebben/ aanmaken.
Klopt wel, echter ik denk dat het probleem er meer in zit hoe er met de Deco verbinding wordt gemaakt. Dit wordt namelijk via BT gedaan. Dit protocol is voor mijn gevoel minder robuust dan via wifi.
Zelf tijdens installatie ook een keer het probleem van de TS gehad. Probleem kunnen oplossen door BT uit en weer aan en vervolgens dichter bij de in te stellen Deco gaan staan met het apparaat waarmee je hem instelt.
@jansmarcelhoe kun je deco's installeren zonder deco app?
Volgens mij heb je de Deco app altijd nodig voor de installatie.
Daarna is het ook mogelijk om via een browser instellingen aan te passen.
Misschien heeft TP-Link wel bluetooth gekozen, omdat dit ( inderdaad ) een korter bereik heeft én bluetooth natuurlijk meer aan je eigen smartphone gekoppeld is.
@Gio2903 nee helaas zoals S4R zegt eerste installatie niet via browser. Daar kwam ik later ook weer op terug in een bericht
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.