@JJW schreef:
Mijn aardlek is er een paar keer uitgevallen en telkens na het opnieuw opstarten van zowel de Ziggo Connectbox als de Deco's werken de Deco's niet meer (rode lampjes). Welke volgorde ik ook gebruik voor het opnieuw starten, het maakt allemaal niets uit. Ik moet dus nu telkens de Deco's resetten en opnieuw installeren. Niet echt handig, zeker niet als dit gebeurt als ik niet thuis ben.
Hallo,
Dat apparatuur van slag is na spannings-uitval, dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar is wel te verklaren. Persoonlijk zou ik dan de Deco's opnieuw instellen, want aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd
M.b.t. de Deco's, leest u dit ook eens:Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
De gouden tip : als een aardlek een enkele keer uitschakelt, dan kan dat gebeuren. Echter als dit vaker voorkomt, dan moet u beslist e.e.a. controleren ( of laten onderzoeken ) ! Want dat geeft aan, dat er een probleem is met uw 230v installatie in huis en dat kan vervelende en/of gevaarlijke gevolgen hebben.