1
Vraag
2
Reacties
JJW

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TP-Link Deco M4 doet het niet meer na stroomuitval

Mijn aardlek is er een paar keer uitgevallen en telkens na het opnieuw opstarten van zowel de Ziggo Connectbox als de Deco's werken de Deco's niet meer (rode lampjes). Welke volgorde ik ook gebruik voor het opnieuw starten, het maakt allemaal niets uit. Ik moet dus nu telkens de Deco's resetten en opnieuw installeren. Niet echt handig, zeker niet als dit gebeurt als ik niet thuis ben.

 

Heeft iemand een gouden tip?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JJW  schreef:

Mijn aardlek is er een paar keer uitgevallen en telkens na het opnieuw opstarten van zowel de Ziggo Connectbox als de Deco's werken de Deco's niet meer (rode lampjes). Welke volgorde ik ook gebruik voor het opnieuw starten, het maakt allemaal niets uit. Ik moet dus nu telkens de Deco's resetten en opnieuw installeren. Niet echt handig, zeker niet als dit gebeurt als ik niet thuis ben.



Hallo,

Dat apparatuur van slag is na spannings-uitval, dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar is wel te verklaren. Persoonlijk zou ik dan de Deco's opnieuw instellen, want aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd

M.b.t. de Deco's, leest u dit ook eens:Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

De gouden tip : als een aardlek een enkele keer uitschakelt, dan kan dat gebeuren. Echter als dit vaker voorkomt, dan moet u beslist e.e.a. controleren ( of laten onderzoeken ) ! Want dat geeft aan, dat er een probleem is met uw 230v installatie in huis en dat kan vervelende en/of gevaarlijke gevolgen hebben.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@JJW  Dat klinkt niet al te best dat aardlek er steeds uit valt, klopt als alles van de stroom is dat je de boel even moet herstarten, modem kan je via stopcontact doen, en als die online is, zou je via de Deco App deze handmatig kunnen herstarten. 

 

Open je Deco App en zie via deze optie kan je proberen of dit wil lukken, werkt ook op data 4G/5G

 

Klik op de Wereld BolKlik op de Wereld BolKlik 1 van de Deco's aanKlik 1 van de Deco's aanKlik nu op de 3 puntjesKlik nu op de 3 puntjesHerstart de DecoHerstart de Deco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik hoop dat dit een oplossing bied.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JJW  schreef:

Mijn aardlek is er een paar keer uitgevallen en telkens na het opnieuw opstarten van zowel de Ziggo Connectbox als de Deco's werken de Deco's niet meer (rode lampjes). Welke volgorde ik ook gebruik voor het opnieuw starten, het maakt allemaal niets uit. Ik moet dus nu telkens de Deco's resetten en opnieuw installeren. Niet echt handig, zeker niet als dit gebeurt als ik niet thuis ben.



Hallo,

Dat apparatuur van slag is na spannings-uitval, dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar is wel te verklaren. Persoonlijk zou ik dan de Deco's opnieuw instellen, want aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd

M.b.t. de Deco's, leest u dit ook eens:Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

De gouden tip : als een aardlek een enkele keer uitschakelt, dan kan dat gebeuren. Echter als dit vaker voorkomt, dan moet u beslist e.e.a. controleren ( of laten onderzoeken ) ! Want dat geeft aan, dat er een probleem is met uw 230v installatie in huis en dat kan vervelende en/of gevaarlijke gevolgen hebben.

JJW
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het inderdaad geprobeerd zoals jij beschrijft, maar de Deco's stonden op rood, dus ik on er niet bij. Ook herstarten door de stroom er af te halen werkte niet helaas.... 

JJW
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Is inderdaad niet goed dat de aardlek er uitknalt, lag aan het strijkijzer, dus die wordt met spoed vervangen. 

 

Ik heb in inderdaad de werkwijze toegepast zoals jij die omschrijft. Werkt in principe goed en redelijk snel, probleem alleen is dat als ik niet thuis bent mijn gezin zonder internet zit (WO3....) omdat zij dit niet kunnen. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar de gouden truc, misschien qua volgorde van inschakelen oid om telkens de Deco's opnieuw te moeten resetten en installeren.

 

Deco's staan trouwens in AP-modus

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JJW  schreef:

Bedankt voor je snelle reactie. Is inderdaad niet goed dat de aardlek er uitknalt, lag aan het strijkijzer, dus die wordt met spoed vervangen. 

 

Ik heb in inderdaad de werkwijze toegepast zoals jij die omschrijft. Werkt in principe goed en redelijk snel, probleem alleen is dat als ik niet thuis bent mijn gezin zonder internet zit (WO3....) omdat zij dit niet kunnen. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar de gouden truc, misschien qua volgorde van inschakelen oid om telkens de Deco's opnieuw te moeten resetten en installeren.

 

Deco's staan trouwens in AP-modus



Helaas die is er niet. Tijdens normaal gebruik is het zelden nodig om de Deco set te resetten.

Het strijkijzer z.s.m. vervangen, want die heeft ijzeren onderdelen die makkelijk aan te raken zijn en die dus nu ook onderstroom kunnen staan. Dat kan levensgevaarlijk zijn.

JJW
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe strijkijzer is al binnen 😁

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic