Nee, juist helemaal uit het noorden van het land 🙂
Ik heb inderdaad meerdere M4's achter het modem hangen, wel met switches ertussen. Dit zijn unmanaged switches van TP-Link.
Het modem staat niet in bridge en ik gebruik het router gedeelte van het modem, Wifi van het modem is wel uitgeschakeld.
De bedrijfsmodus is Accesspoint modus en in het overzicht zijn alle M4's online.
Ik heb zojuist alles van het stroom gehaald en eerst het modem weer op het stroom gezet, gewacht tot deze online was en toen de hoofd M4 op het stroom gezet. Toen deze online was heb ik eerst 1 andere M4 aangesloten met kabel en op het stroom gezet.
Direct begon het internet weer uit te vallen, in de woonkamer had ik op geen enkel apparaat meer internet, ook de bedrade apparaten die niet via de M4 verbonden zijn werkten niet meer. Het lijkt dus inderdaad op een netwerk loop.
Het gekke is dat de tweede bedrade M4 in de app blijft aangeven dat de verbinding via Wifi is, terwijl ik aan de snelheid hierop kan zien dat deze wel echt de bekabelde verbinding gebruikt.
Mijn netwerk ziet er zo uit:
Meterkast met Connectbox met een netwerkkabel naar de woonkamer
In de woonkamer zit een TP-Link switch waar de hoofd M4 met een UTP kabel op zit.
Op deze switch zitten ook meerdere apparaten met UTP kabels aangesloten, een TV, Mediabox Next, PS4, Sonos en een Steam Link.
Vanuit het modem gaat ook nog een kabel naar een Philips Hue bridge, naar een schuur waar ook een M4 op zit en er gaat een kabel naar de tweede verdieping.
Op de tweede verdieping zit ook een TP-Link switch waar ook een M4 op aangesloten is met een UTP kabel.
Op deze switch zitten ook nog een PC, laptop en een NAS.
Vanuit deze switch gaat ook een kabel naar de eerste verdieping waar de derde M4 op aangesloten zit met een UTP kabel.
Als ik de kabels eruit trek werkt het systeem goed, zodra ik ook maar 1 extra M4 op de UTP kabel aansluit, gaat het hele netwerk over de kop en werkt uiteindelijk niets meer.