1
Vraag
2
Reacties
Hamertim

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

TP-Link Deco APP fout

Hallo allemaal,

Misschien dat hier iemand een antwoord of oplossing heeft voor mijn niet werkende Deco app. Ik heb na wat zoekwerk en proberen nog geen oplossing gevonden.

Laat ik voorop stellen dat mijn Deco M4 set perfect werkt! Daar zit geen probleem. Maar waar ik bij de installatie en de eerste maanden gebruik in de app alles terug kon vinden over verbonden apparaten en snelheden doet mijn app nu niets meer (zie ook de screenshots).

De app draait op Android en is up-to-date.
- Het eerste probleem was dat volgens de app, de Deco "kantoor" en "zolder" (beide slaves) rood waren, dus offline. Dit was in werkelijkheid niet waar want ze waren online en werkte perfect. De bekabelde apparaten werkte goed (en de waarschijnlijk met die betreffende Deco verbonden wifi apparaten ook).

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zoals je nu in de screenshots ziet zijn alle Deco's online maar gegevens openen lukt niet. Op het hoofdscherm heb ik geen verbonden apparaten staan. Geloof me, er zijn minstens 6 verbonden apparaten op het moment van het screenshot en alles werkt perfect. Ook het tablad "geavanceerd" is leeg en laat geen inhoud meer zien.
Al met al dus een onbruikbare app, terwijl een eerdere versie van de app perfect werkte.

Het kan dus aan de versie van de app liggen, maar ben vooral benieuwd of er iemand een oplossing heeft om de app weer werkend te krijgen en of er meer mensen last van hebben.
Het gaat dus echt om de Deco APP! Mijn internet en specifiek (mesh)wifi werkt perfect! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hamertim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zo te zien is de verbinding met de app weer hersteld. Ik heb de main Deco gereset door de stroom eraf te halen. Daarna kwam de app stukje bij beetje weer tot leven. De app lijkt nu alle gegevens weer te tonen.

Het leek mij een vreemde oplossing om de Deco te resetten gezien mijn wifi in huis perfect werkte. Maar blijkbaar was een reset van de main Deco nodig om de app de gegevens weer te laten zien.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @Hamertim! Ten eerste wat fijn om te lezen dat je internet en Deco M4 set perfect werken. Daar ben ik blij om. Nu moet de app nog goed werken! 

 

Ik zie dat er in de app inderdaad weinig bruikbare informatie staat. Ik begrijp dus dat je dit probleem ervaart sinds je een update van de app hebt gedaan. Daarvoor werkte alles wel goed?
Heb je de app al eens verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en daarna de app opnieuw gedownload? Heb je meer apparaten waar je deze app op kunt downloaden? Heb je daar hetzelfde probleem?

Hamertim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de app inderdaad al een keer helemaal van mijn  telefoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd (en ingelogd). Het probleem blijft dan bestaan, de app toont geen inhoud.

Ik heb zojuist op een ander toestel (oude tablet met andere Android versie) de Deco app geinstalleerd en ingelogd en ook daar is de app leeg. 

De app laat wel mijn SSID zien dus de app is wel "verbonden" met het netwerk zo lijkt het. 

Hamertim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zo te zien is de verbinding met de app weer hersteld. Ik heb de main Deco gereset door de stroom eraf te halen. Daarna kwam de app stukje bij beetje weer tot leven. De app lijkt nu alle gegevens weer te tonen.

Het leek mij een vreemde oplossing om de Deco te resetten gezien mijn wifi in huis perfect werkte. Maar blijkbaar was een reset van de main Deco nodig om de app de gegevens weer te laten zien.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Kijk eens aan! Wat fijn dat het is opgelost, @Hamertim! Nu kun je mooi alles weer in de gaten houden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic