Vraag
Reacties
Oplossing
Frans15
Level 2

TP-Link Deco 4 krijgt geen connectie met chromecast van TV (ingebouwd)

Hallo

Ik had deze vraag al gesteld in een ander topic, maar deze bleek al opgelost dus ik kreeg weinig reacties...

Ik probeer een booster aan mijn wifinetwerk te geven door Deco's aan te sluiten.

Bij de eerste gaat het helaas al mis.

Mijn android TV met ingebouwde chromecast (Sony Bravia) is niet meer te bereiken. 
Heb alle opties uit topic "Chromecast verbinden na plaatsen DECO TP link"

geprobeerd.

- Firmwareupdate (niet nodig)

- Snelle roaming uit,

- 5 GHz netwerk uit...

Helaas is mijn de chromecast van mijn TV (bekabeld) niet te vinden ...

Ben bang dat de doos weer retour gaat..

Heeft iemand hier nog een gouden tip ?

Groeten,

Frans 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

@Frans15  schreef:

...Ik zie dat ik stap 11 (Instellen als access point) nog niet expliciet gedaan heb (staat ie niet standaard ingesteld als access point?) 
Wifi connectie leek verder ook prima (afgezien van die ingebouwde chromecast dus...) 
Ik zal het deze week nog eens doorlopen en ik laat het weten!

Vriendelijke groet
Frans

Standaard staat de Deco set in Router mode. Hebt u de Deco set alleen voor het verbeteren van wifi, dan de set in AccessPoint mode zetten!

Router en AccessPoint mode hebben geen enkele invloed op wifi, maar het bepaald wel of e.e.a. via wifi en/of bekabeld bereikbaar is.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je de Deco's aangesloten via deze stappen?

Alle stappen zijn belangrijk voor een goed resultaat: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Pasi  schreef:

Hallo @Frans15 ,

Hoe ziet uw netwerk eruit en staat de Deco set in Router of in AccessPoint mode?

Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Ach, bij uw andere vraag zojuist het bovenstaande geplaatst.

Frans15
Level 2
Topicstarter

Hallo @Pasi en @Bert ,
Dank jullie wel voor jullie snelle reactie..
Ik zie dat ik stap 11 (Instellen als access point) nog niet expliciet gedaan heb (staat ie niet standaard ingesteld als access point?) 
Wifi connectie leek verder ook prima (afgezien van die ingebouwde chromecast dus...) 

Vriendelijke groet
Frans

Pasi
Level 19

@Frans15  schreef:

...Ik zie dat ik stap 11 (Instellen als access point) nog niet expliciet gedaan heb (staat ie niet standaard ingesteld als access point?) 

Vriendelijke groet
Frans

Standaard staat de Deco set in Router mode. Hebt u de Deco set alleen voor het verbeteren van wifi, dan de set in AccessPoint mode zetten!

Router en AccessPoint mode hebben geen enkele invloed op wifi, maar het bepaald wel of e.e.a. via wifi en/of bekabeld bereikbaar is.

Frans15
Level 2
Topicstarter

@Pasi en @Bert , Hartelijk dank voor jullie "gouden tip".

Ik heb de Deco ingesteld als AccessPoint (Duh!) en het werkt zonder problemen (tot nu toe).
Nu Deco nr 2 en 3 installeren, Hopelijk zien die mijn (losse) chromecasts op de andere verdiepingen.

Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in...

Thanks.