Goedenavond,
voor het eerst ga ik een vraag stellen omdat ik er niet helemaal uitkom.
Ik ben verhuisd van voormalig UPC gebied naar voormalig Ziggo gebied. Ik heb een nieuwe Connect Box gekregen. Deze had ik altijd in poort van 1 van de Ziggo Connect Box en dan was het gaan met die banaan. Wat ik nu ook probeer, poort 1 van de router of de wan poort van de router, een TP-Link Archer C3200 ik krijg het niet meer aan de praat. Heb uiteraard gebrowsed en gegoogled en kom niet verder als de Connect-Box in Bridge mode zetten. Wat ik echter niet begrijp. Het heeft altijd gewerkt, ik sluit het op dezelfde wijze aan als dat het vorige week nog aangesloten had, toch werkt het niet. De TP-Link staat op statisch IP in hetzelfde subnet als de Connect-Box, de gateway verwijst naar de connect box, heb verschillende kabels geprobeerd.
Wie heeft een suggestie waar ik wat mee kan? Behalve Bridge Mode, of het gebruiken van het Wifi van het Ziggo Modem, die mogelijkheden ken ik. Wil graag eigen apparatuur en Wifi gebruiken omdat dit normaliter garandeert dat ik makkelijk van provider kan schakelen zoals ik al eerder in het verleden heb gedaan.
Groet,
Grillo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij bridge mode moet de WAN-configuratie van je eigen router op DHCP staan. Statische instellingen gaan niet werken omdat je direct een publiek IP-adres ontvangt van Ziggo via DHCP.
Goedemorgen, het probleem is opgelost. Ik heb in de Connect Box gekeken naar de verbonden apparaten en zag dat deze alleen een ipv6 adres doorgaf aan mijn TP-Link Router. Dit kon ik niet zelf aanpassen. Daarom de klantenservice gebeld, deze hebben een aanpassing aan de Connect-Box gedaan zodat er een ipv4 adres wordt doorgegeven ipv een ipv6. Mijn oude setup werkt weer als een zonnetje zonder dat de connect box in bridge mode gezet hoeft te worden. Ik ben weer blij. 🙂
Fijn om te lezen!
Bij gebruik van een eigen router wordt bridge mode overigens wel sterk aanbevolen.
Hoi @tobiastheebe, dank voor je antwoord. Even nieuwsgierig, waarom zou bridgemode beter zijn? Als ik hem in bridgemode laat zetten, dan kan ik geen gebruik maken van WifiSpots, dat is mijn overweging om deze "setup" te kiezen. Dat is wat ik lees van Ziggo overigens. Lees graag wat de beweegreden is. Kan zo 1-2-3 geen technische reden verzinnen.
Ik heb in dit topic e.e.a. op een rijtje gezet, wel in het Engels.
In bridge mode is WifiSpots inderdaad niet beschikbaar aangezien WiFi in het geheel wordt uitgeschakeld.
ha @tobiastheebe ik snap je, aangezien ik thuis niet ga NATTEN, is het voor mij niet zo'n issue. Werk al jaren in die opstelling. Dank voor de moeite die je genomen hebt om mij te antwoorden.
Prima, graag gedaan!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.