1
Vraag
2
Reacties
CorK1

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TCP poort 445 Azure File Share

Ten behoeve van Azure file share moet TCP poort 445 openstaan. Ik heb begrepen dat Ziggo deze poort op het netwerk blokkeert.

Is er een work around hiervoor? Ik heb wat gelezen over via een Vpn verbinding, maar is dit de enige manier?

En zo ja, is er een instructie voor deze work around?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Ziggo blokkeert, dus moet je de oplossing bij Azure zoeken.

 

Configureer Azure dan met dit:

Maar voordat je dit doet, want bovenstaande is best wel ingewikkeld en kost ook geld.

  • Waarom gebruik je Azure Files ?
  • Werk gerelateeerd ? Kan de IT afdeling je helpen met een alternatief, Ziggo is echt niet uniek in die blokkade.

Azure is verder self-service (een bouw-blokken-doos met diensten), dus een echte kant-en-klare instructie kan ik je niet geven.

Wellicht een cursus AZ-104 via het STAP Budget ?

Bekijk in context

5 Reacties 5
bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Ziggo blokkeert, dus moet je de oplossing bij Azure zoeken.

 

Configureer Azure dan met dit:

Maar voordat je dit doet, want bovenstaande is best wel ingewikkeld en kost ook geld.

  • Waarom gebruik je Azure Files ?
  • Werk gerelateeerd ? Kan de IT afdeling je helpen met een alternatief, Ziggo is echt niet uniek in die blokkade.

Azure is verder self-service (een bouw-blokken-doos met diensten), dus een echte kant-en-klare instructie kan ik je niet geven.

Wellicht een cursus AZ-104 via het STAP Budget ?

CorK1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor de uitgebreide reactie. Werkgerelateerd idd. Ik ga maandag maar met de IT-er overleggen wat de beste optie is. ZZP'er, dus geld speelt een rol, maar moet gewoon stabiel zijn

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Maar je geeft niet echt aan waarom je Azure Files nodig hebt. Wat wil je bereiken?

Azure Files is eigenlijk nooit bedoeld om vanaf een thuisplek via het internet te werken op een fileshare. Kan wel, maar nooit zo bedoeld.

 

Gewoon bestanden delen? Liever via OneDrive of SharePoint. Niet via Azure.

Hele hele grote bestanden delen? Dan gewoon upload/download. Via Aure Storage Blobs bijvoorbeeld.

Maar bedenk dat als het hele grote bestanden zijn: Uploadsnelheid Ziggo is niet al te best.

CorK1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is voor een lokale applicatie (Crm) die niet met Onedrive/Sharepoint werkt en een drive-letter nodig heeft.

Er is geen sprake van een thuiswerkplek, maar wens om data online te hebben.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemiddag @CorK1 

Hoe staat het er momenteel voor? Ben je er nog uitgekomen met de IT-er? 
Jij in ieder geval bedankt voor het meedenken @bertus12 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic