1
Vraag
2
Reacties
Ruud van Melick

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

TC7210 vervangen door Ubee UBC1318ZG

Ik ben al jaren klant bij ziggo. Destijds de Technicolor TC7210 ontvangen. Nadien deelgenomen aan de IPv6 pilot (wat prima werkte), maar die optie is inmiddels al geruime tijd weggevallen en ik wil wel graag weer van IPv6 gebruik maken (o.a. een paar servers die enkel direct via IPv6 bereikbaar zijn), maar met dit modem schijnt dat niet meer te kunnen. 

 

Tegelijkertijd streef ik naar een zo laag mogelijk energieverbruik en maak ik geen gebruik van de WiFi omdat de meterkast veel te ver van de woonkamer verwijderd is (appartement), dus daar gebruik ik een access point voor.

 

Mijn verzoek is dus om de TC7210 in te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG (postcode e.d. staat in mijn profiel).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Er moet sowieso eerst een andere splitter komen ter vervanging van de SQ op het AOP en mogelijk zelfs vervanging van het AOP, maar daar kan een Ziggo moderator/medewerker beter over adviseren.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ruud van Melick  schreef:

...Mijn verzoek is dus om de TC7210 in te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG...


Hallo,

ik hoop voor u dat uw argumenten voldoende zijn, maar ik vrees ......

Afwachten totdat een Ziggo moderator langs komt....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De Ubee (Docsis 3.1) vereist wel de huidige standaard van AOP en aansluitmaterialen die voor de TC7210 (Docsis 3.0) nog niet noodzakelijk waren.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Ruud van Melick
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zie foto's. Geen versterker. Modem hangt 50cm boven het AOP. Splitter zit enkel in de coax naar de TV.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Er moet sowieso eerst een andere splitter komen ter vervanging van de SQ op het AOP en mogelijk zelfs vervanging van het AOP, maar daar kan een Ziggo moderator/medewerker beter over adviseren.

Ruud van Melick
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is het de bedoeling dat ik op 1 of andere manier de aandacht van een (specifieke?) moderator trek of lopen deze alle topics zonder gemarkeerde oplossing sowieso na?

 

@Bert bedankt voor je reacties tot dusver. Had me niet gerealiseerd dat het AOP/SQ dan ook al aan vervanging toe was, maar als die wordt meegeleverd is dat geen probleem.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het AOP wordt niet meegeleverd en mag je zelf niet aankomen/vervangen dit moet door een monteur gedaan worden 

Ruud van Melick
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Extra details:

  • Foto van het AOP (bijgevoegd).
  • Appartementencomplex dateert van 2011 en ik weet dat de vorige (1e bewoner) ook al Ziggo had, dus het AOP is ook van die leeftijd.
  • Splitter is de SQ601 (staat erop)

Maakt het nog wat uit welke snelheid je abonnement heeft (ik heb 1 van de goedkopere pakketten) of is puur de switch naar een Docsis 3.1 modem al het criterium om het AOP/SQ te moeten (laten) vervangen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voordat je kan switchen naar het ubee modem moet eerst een monteur langskomen op het AOP inderdaad te vervangen snelheid van je abbonement speelt daarin geen rol en pas daarna kan een ubee modem worden verstuurd 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @Ruud van Melick en welkom terug op de Community!

Zoals gewenst heb ik een monteur aangestuurd. Hij komt woensdag 1 juni tussen 08.00 en 13.00 uur bij je langs. Schikt dit niet? Wijzig het dan naar een ander moment via Mijn Ziggo.

Daarnaast heb ik een nieuwe splitter + coax kabel besteld. Met een beetje geluk komt deze voor het monteursbezoek van woensdag binnen. Uiteraard krijg je daar nog een Track & Trace code voor. Zodra bovenstaande zaken uitgevoerd zijn, is het sturen van een Ubee 1318 mogelijk. Kom je dan opnieuw in de lucht?

Ruud van Melick
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Vincent morgen komt de monteur als het goed is, maar de track & trace code voor de splitter + coax heb ik nog niet ontvangen. Kan daar zoveel vertraging in zitten of is er wat mis gegaan?

Ruud van Melick
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Vincent het AOP is vervangen en de monteur heeft ook meteen de splitter + coax kabel vervangen. Kun je het opsturen van de Ubee 1318 in gang zetten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Ruud van Melick Fijn dat de monteur alles in kannen en kruiken heeft achtergelaten. Het aansluiten van je nieuwe Ubee modem wordt daardoor ook een peulenschil. Bij deze is het Ubee modem voor je aangevraagd. Je ontvangt deze binnen 3 tot 5 werkdagen via Post NL. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic