1
Vraag
2
Reacties
Gsuk

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TC7210 modem in bridge modus

goede middag,

 

ik heb door de klanten service mijn tc7210 modum in bridge modus laten zetten, 

maar heb het idee dat het niet gelukt is want alles lijkt op de oude in de settings van mijn modem.

 

 

is er iemand die zou kunnen kijken of het wel of niet gelukt is?

 

alvast bedankt

 

Emile

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb tot nu toe twee modems in bridge mode gezet en in beide gevallen duurde het inderdaad zo'n 5 minuten voordat het modem zichzelf opnieuw opstartte met de nieuwe configuratie.

 

Het formulier is een tijdje geleden gemaakt om het voor klanten in voormalig Ziggo-gebied makkelijker te maken om bridge mode aan te vragen. Dat wil niet zeggen dat het niet (meer) via de klantenservice aan te vragen is. Beide opties zijn beschikbaar.

 

Ik vermoed dat er iets is misgegaan bij het activeren van bridge mode door de medewerker en/of dat de nieuwe boot file voor bridge mode nog niet klaarstaat. Vandaar mijn suggestie om nog even tot morgen af te wachten. Als router mode dan nog steeds actief is, dan kun je opnieuw contact opnemen met de klantenservice.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Wanneer heb je bridge mode aangevraagd? Het kan tot 24 uur duren voordat het modem de opdracht krijgt om zichzelf opnieuw op te starten, daarna is bridge mode actief.

 

Als je in de interface nog router-gerelateerde instellingen ziet zoals firewall en DHCP-server dan is bridge mode nog niet actief. Verder ontvangt het modem in bridge mode alleen nog een 10.x.x.x-adres aan WAN-zijde, geen routeerbaar adres meer.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank voor de reactie

vanmiddag is dat gebeurt,

helpdesk medewerker zei dat het met 5 minnuten zou moeten werken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je de eerste helft van je IP-adres doorgeven? Mogelijk moet er nog een extra stap worden uitgevoerd door Ziggo voordat bridge mode geactiveerd kan worden.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

83.85

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zo te zien woon je niet in voormalig UPC-gebied, dus er is geen extra stap nodig vanuit Ziggo.

 

Je kunt het beste dit formulier invullen om bridge mode aan te vragen, mocht dit morgen nog niet actief zijn. Voor de zekerheid kun je het modem ook nog even kort stroomloos maken.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit snap ik even niet?

Ik heb vandaag de ziggo helpdesk aan de lijn gehad om de modem in bridge modus te zetten 

De desbetreffende medewerker zei dat het binnen 5 minuten gepiept zou zijn.

 

Er ging een tijdje overheen en het werkte nog steeds niet

Vandaar mijn vraag op het ziggo community

En nu zeg je dat ik een formulier moet invullen om het werkend te krijgen

 

Is dat niet een beetje gek als ik al de helpdesk aan de lijn hebt gehad?

Dan mag ik er toch vanuit gaan dat die het gewoon doet.

 

Ik heb hem ook voor de zekerheid ook even van het stroom gehaald.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb tot nu toe twee modems in bridge mode gezet en in beide gevallen duurde het inderdaad zo'n 5 minuten voordat het modem zichzelf opnieuw opstartte met de nieuwe configuratie.

 

Het formulier is een tijdje geleden gemaakt om het voor klanten in voormalig Ziggo-gebied makkelijker te maken om bridge mode aan te vragen. Dat wil niet zeggen dat het niet (meer) via de klantenservice aan te vragen is. Beide opties zijn beschikbaar.

 

Ik vermoed dat er iets is misgegaan bij het activeren van bridge mode door de medewerker en/of dat de nieuwe boot file voor bridge mode nog niet klaarstaat. Vandaar mijn suggestie om nog even tot morgen af te wachten. Als router mode dan nog steeds actief is, dan kun je opnieuw contact opnemen met de klantenservice.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok duidelijk,

Dank je wel

 

En misschien is er evt een mod die evt kan controleren of het goed is gegaan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator kan inderdaad controleren of bridge mode correct is aangevraagd en in welke status het modem zich bevindt.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het is opgelost,

ik heb vannacht ook het Bridge formulier ook ingevuld rond 01,30 en ik weet niet of dat of mijn eerder belletje naar de helpdesk het was?

maar rond 4uur deed mijn wifi het niet meer op mijn netgear nighthawk R7000 die als ap was ingesteld

(maar heel eerlijk de laatste tijd was het functioneren behoorlijk belabberd van de netgear ook na volledig reset) dus vanochtend heb in mijn nieuwe asus RTAX58U router ingesteld en hij draait vlekkeloos

 

dank je wel voor het mee denken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen dat het inmiddels naar behoren werkt.

 

Ik neem aan dat je met 'deed mijn wifi het niet meer' bedoelt dat er geen IP-adressen meer werden uitgedeeld. Dat komt doordat de DHCP-server van de TC7210 niet meer actief is. In bridge mode kan er slechts een lease gelijktijdig actief zijn. De instelling docsDevMaxCpe bepaalt dat slechts twee apparaten (drie in fUPC) verbinding mogen maken met het modem. Het is daardoor mogelijk om van MAC-adres te wisselen, bijvoorbeeld wanneer je een nieuwe router achter het modem plaatst. De oude lease verdwijnt dan wel.

Gsuk
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klopt inderdaad op zich was de netgear wel te vinden maar hij deed niks met mijn verzoek

wifi for dummies taal 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic