1
Vraag
2
Reageer en help mee
pvkan

Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

TC7200 stopt soms met transmitten

Beste allemaal,

Ik heb een TC7200 modem (nog met UPC logo) in bridge modus.
Sinds enkele weken stopt dit modem regelmatig met zijn verbinding.
Vreemde is dat op dat moment er niets aan de LED's te zien is; sterker nog: die blijven zelfs aangeven dat er data loopt.
Ook mijn router laat zien dat er (een kleine hoeveelheid Kb's) aan dataverkeer aktief is.
De verbinding met internet is dan echter helemaal weg.
Dit overigens zowel op WiFi als mijn bedrade aansluitingen.
UIt en aanzetten van het modem (met 60 seconden pauze) is voldoende om de verbinding met internet weer te herstellen.

Wat wijzelf merken dat het weer bijna mis gaat, is dat even tevoren het internet bijzonder traag wordt, in die zin dat bv het heel lang duurt voordat een IP geresolved wordt, dus voordat een pagina in de browser begint te laden.
Ik dacht eerst aan een DNS(server) probleem dus zocht de schuld eerst bij mijn router.
Diverse wijzigingen op dit niveau brachten geen verbetering; daarnaast helpt een reset van mijn router niet als het probleem zich voordoet, een reset van het modem wel.
Daaruit concludeer ik dat het probleem bij het modem ligt.

Up en download waardes zijn in orde; alle kanalen op zowel up en down staan gelocked dus dat gaat goed. Enige wat mij opvalt is dat het verschil in vermogen van de downloadkanalen (8) wat ver uit elkaar liggen (kan1= 7,4 DBmV, kan8=1,7). Valt nog wel binnen de specs van DOCSIS 3.0, maar toch.

Twee vragen:
Herkent iemand dit ? Of is mijn modem gewoon aan vervanging toe 😉
En wat gebeurd er als ik mijn modem een harde reset geef; ben ik dan alle instellingen kwijt ?

Wie helpt?

Peter
22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
OK, veel succes gewenst en laat het hier weten als er wat verkeerd gaat?:relaxed:
pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt ,Lycke Ziggo

Afgelopen dagen het modem even zijn ding laten doen.
Vooralsnog geen merkbare problemen meegemaakt, maar ik ben natuurlijk niet de hele dag thuis. Snelheid is verder goed dus je zou zeggen "if it ain't broken...".

Bijgaande dumps met Post-Read SE errors laat echter zien dat deze in korte tijd toch flink zijn opgelopen. Ook de T3 errors zijn hoger dan een week terug.
Wat moet ik hier nu van denken ?

Peter
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zie veel te veel post errors.

Ik zou toch even chatten en je probleem voorleggen en vragen om een nieuwe AOP aan de chat.
Plaats deze link erbij, an zien ze direct ook je AOP: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/tc7200-stopt-soms-met-transmitten-35873?postid=360238

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic