Beste allemaal,
Ik heb een TC7200 modem (nog met UPC logo) in bridge modus.
Sinds enkele weken stopt dit modem regelmatig met zijn verbinding.
Vreemde is dat op dat moment er niets aan de LED's te zien is; sterker nog: die blijven zelfs aangeven dat er data loopt.
Ook mijn router laat zien dat er (een kleine hoeveelheid Kb's) aan dataverkeer aktief is.
De verbinding met internet is dan echter helemaal weg.
Dit overigens zowel op WiFi als mijn bedrade aansluitingen.
UIt en aanzetten van het modem (met 60 seconden pauze) is voldoende om de verbinding met internet weer te herstellen.
Wat wijzelf merken dat het weer bijna mis gaat, is dat even tevoren het internet bijzonder traag wordt, in die zin dat bv het heel lang duurt voordat een IP geresolved wordt, dus voordat een pagina in de browser begint te laden.
Ik dacht eerst aan een DNS(server) probleem dus zocht de schuld eerst bij mijn router.
Diverse wijzigingen op dit niveau brachten geen verbetering; daarnaast helpt een reset van mijn router niet als het probleem zich voordoet, een reset van het modem wel.
Daaruit concludeer ik dat het probleem bij het modem ligt.
Up en download waardes zijn in orde; alle kanalen op zowel up en down staan gelocked dus dat gaat goed. Enige wat mij opvalt is dat het verschil in vermogen van de downloadkanalen (8) wat ver uit elkaar liggen (kan1= 7,4 DBmV, kan8=1,7). Valt nog wel binnen de specs van DOCSIS 3.0, maar toch.
Twee vragen:
Herkent iemand dit ? Of is mijn modem gewoon aan vervanging toe 😉
En wat gebeurd er als ik mijn modem een harde reset geef; ben ik dan alle instellingen kwijt ?
Wie helpt?
Peter