Hoi
Lycke Ziggo ,
De nieuwe splitter zit er tussen, maar had gisterenavond toch weer een hik-up.
Vandaag heb ik pingplotter aan het werk gezet in mijn netwerk.
Ik heb daarbij de volgende IP's laten scannen voor ongeveer een kwartier:
-Het Ziggo modem (192.169.100.1)
-DNS server van Google (8.8.8.8)
-Mijn router (192.168.1.1).
Op basis van deze meting concludeer ik dat er toch ergens iets niet goed gaat.
Ik zie met regelmaat een volledige packetloss (100%) op zowel het modem als op de DNS server. Dit zijn de rode spikes in de bijgevoegde grafiek.
De router laat op deze momenten geen beweging zien. Die antwoord dan dus nog.
Mijn interpretatie is dat er dus inderdaad iets misgaat vanaf het modem.
Vraag is natuurlijk of dit het modem is, of iets in de aansluiting/infra buiten.
Voorstel ? Ander modem of een lijnmeting laten doen ?
Peter