Ik had gisteren ineens even (seconden a minuut) geen connectie met het internet.
Dit kwam overeen met een critical in de netwerk historie. Er is ook al een eerdere critical geweest die niet door mij is opgemerkt. Tezamen leidt dit tot T3 errors in het upstream overzicht.
Vragen aan het die hier meer van weten dan ik:
- is dit "normaal"?
- wat kan hiervan de oorzaak zijn?
- hoe los ik / lost Ziggo dit op?
Hieronder het netwerklog en de upstream waarden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Had je de storingspagina al gecontroleerd? In jouw geval kwam de uitval op ATDMA i.p.v. OFDMA voor. Ik zie ook uitval op OFDM (NCP FEC lock loss) om 9:39. Mijn voorstel is om een eigen topic te starten als er geen bekende storing of werkzaamheden waren. Bij de Ubee UBC1318 blijft 'partial bonding' i.c.m. blauwe DS/US LED meestal langdurig en/of tot een reboot getoond worden terwijl deze situatie meestal kortstondig is.
Net gedaan, omdat ik net pas in het modem gekeken hebben de ligging vol zag staan. Er zijn momenteel geen storingen. Ik heb contact gezocht met Ziggo, of er vanmorgen iets van storing speelde. Helaas toont de storings pagina geen historie.
Ja, ik weet dat de ubee die partial bonding bleef vasthouden als melding tot een herstart.
Wat betekent die 'NCP FEC lock loss'? Dat is mij te technisch om te begrijpen.
NCP (next codeword pointer) is onderdeel van de basis van OFDM, hierop mag dus geen uitval voorkomen.
Ziggo kan het niet laten om fouten op de verbinding te veroorzaken.
Deze keer weer eens 18 T3 fouten of OFDMA.
Hier ook nog steeds maar goed merk er gelukkig niet veel van.
D3.1 Upstream kanalen
25 | OFDMA | 625 | 98000000 | 35 | 2 |
Afhankelijk van het tijdstip waarop deze voorkomen hebben we er geen last van, maar het zou toch eigenlijk niet (of toch vrijwel niet) voor mogen komen.
Of denk jij er anders over?
Volledig mee eens, deze uitval zou niet mogen voorkomen. Het modem geeft er niet voor niets severity: critical aan.
Maar (bij mij doet) Ziggo er niks aan omdat het niet te voorspellen is wanneer het voorkomt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.