Marcel van Asch

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

T3 time outs en haperende internetverbinding

beste Allemaal ,

 

sinds geruime tijd hoor ik mijn zoon klagen over ons internet dat het elke keer weg valt onder het gamen.

omdat de kabels al wat ouder waren hebben we ze allemaal vervangen voor cat7 kabels maar het probleem blijft .

Nu heb ik het forum een beetje door zitten spitten om te kijken of ik er zelf iets aan kan veranderen maar zonder succes .

Nu zie ik in het modem wel wat T3 time outs staan ,maar  ik heb er verder weinig verstand van dus overal een print screen van gemaakt om te kijken of er iemand is die zou willen kijken .

 

Zijn playstation 5 is bekabeld aangesloten en bijna alles in huis ook .

 

Als er nog iets wat ik kan doen dan hoor ik het graag 

 

Met vriendelijke groet

 

Marcel van Asch

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste Ziggo ,

Nu een paar dagen het nieuwe modem en tot nu toe geen uitval meer gehad en ook het modem heeft zichzelf niet gereset dus voor nu erg happy .

 

Wel had ik voor de zekerheid nog een printje gemaakt van het log bestand , misschien dat daar nog naar gekeken kan worden of het in orde is .

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Marcel van Asch Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat de verbinding via het nieuwe modem naar tevredenheid werkt! Ik heb zelf ook nog even een blik geworpen op de verbinding en die ziet er verder prima uit. Op basis daarvan voorzie ik eigenlijk geen problemen. Mocht dit op termijn toch anders zijn, laat het ons dan weten. Heel veel online surfplezier gewenst! 😉

Bekijk in context

66 Reacties 66
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De T3 timeouts zijn beperkt in aantallen en ik verwacht niet dat deze problemen veroorzaken. In de log is geen uitval zichtbaar. Ik zie wel dat het vermogen in de downstream (10~11 dBmV) te hoog is.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de volledige downstream-gegevens (twee tabellen met 24 rijen) willen plaatsen?

 

Verder kun je deze instellingen toepassen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ter informatie:

Als het modem een Connectbox is, dan zijn de onderstaande downstream waarden van toepassing.

De grenswaarden ligger hoger dan bij oudere modems.

Oftewel de Connectbox kan hogere downstream waarden aan tot 15 dBmV.

 

Downstream:

Uitstekend: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Goed: -8 tot -10 dBmV / +8 tot +10 dBmV
Voldoende: -10 tot -11 dBmV / +10 tot +11 dBmV
Matig: -12 tot -14 dBmV / +12 tot +14 dBmV 
Slecht: -15 dBmV en hoger / +15 dBmV en hoger

 

Hier zit de downstream met regelmaat op 12 dBmV en dan geen spat storing.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Nieuwere modems hebben inderdaad een groter bereik qua vermogen dan de oudere 8×4-modems, al is het beter om onder 10 dBmV te blijven, 's nachts (en zeker in de winter) kan het vermogen 2~3 dBmV hoger uitvallen door krimping van de kabel en daardoor lagere weerstand. In mijn monitoring hanteer ik -8/10 dBmV als waarschuwingsniveau en -15/15 dBmV als kritiek niveau voor de downstream, overigens is het vermogen van mijn UBC1318 ook 10~11 dBmV.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

bedankt voor jullie antwoord ,

 

ik heb even een txt bestand gemaakt , wist even niet anders hoe .

ook de foto gemaakt van het punt waar het binnen komt , dit heeft een ziggo monteur gedaan samen met een nieuwe kabel vanuit huis naar de kast buiten . Maar dat is al even geleden 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie op twee kanalen (CID 31 en 32) vrij veel ruis, vermoedelijk door instraling van 4G.

 

De POA-3IEC-NL kan het beste vervangen worden door een POA 03-UPC om het modem (nieuwe IEC/F-kabel nodig) en beide TV's/decoders op aan te sluiten. Er is, zoals gebleken, ruim voldoende vermogen aanwezig en de versterker is daardoor overbodig (geworden). De open radio-aansluiting op de POA-3IEC-NL maakt de installatie ruisgevoelig.

 

Verder adviseer ik om de splitter 90 of 180 graden te draaien aangezien het AOP laag boven de vloer geplaatst is, dit om het overmatig knikken van kabels te voorkomen. De schroef door het oogje van de splitter kan direct in de behuizing van het AOP worden geschroefd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit zou mogelijk ook een oplossing kunnen zijn.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Marcel van Asch , welkom op de Ziggo Community!

Ik kan mij voorstellen dat je zoon gaat klagen wanneer het internet te wensen overlaat.

Goed dat je dit bij ons voorlegt. @tobiastheebe en @Bert smullen van dit soort cases 🙂
Ik wilde je eigenlijk voorzien van ander aansluitmateriaal, maar zie dat er al een nieuwe splitter en coaxkabel onderweg is.

Wil je deze aansluiten zodra dit binnen is en ons laten weten hoe het vanaf dan gaat?

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoi ziggo en de helpdesk

 

ik kreeg van iemand het advies om te pingen 

hebben jullie hier wat aan ? 

499DB5BB-1210-40A8-A61F-1DC3C671C38E.jpeg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Marcel van Asch

 

Heb je deze test uitgevoerd met de nieuwe aansluitmaterialen of nog met de oude? Ik was namelijk benieuwd of je de materialen al had ontvangen en de verbinding hierna hebt getest.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

volgens mij gaat het iets beter nu, maar nog steeds T3 outs in het modem uit te lezen .

 

vanavond maak ik weer een screenshot van het modem . 

 

 

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo ,

De kabel en splitter zijn vervangen 

En dit zijn de meet gegevens die erin staan 

Graag jullie advies en mening of dit nu in orde is of dat er nog wat anders gedaan kan worden .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is nog steeds veel ruis zichtbaar op DCID 23 en 24, vermoedelijk komt dit achter de versterker vandaan.

 

Klopt het dat je de POA-3IEC-NL hebt vervangen door een POA-01-B?

 

Als test kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder splitter), opnieuw opstarten en na 1-2 uur nogmaals de DS/US-gegevens plaatsen.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

De versterker is weg gehaald en vanuit de AOP met de nieuwe splitter daarin , gaat er 1 uitgang naar het modem met de nieuwe witte kabel en de andere out gaat via nog een splitter gaan de tv beneden en naar de tv boven .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Helder, het vermogen is ook ruim voldoende dus de versterker is overbodig. Ik adviseer alsnog om de test uit mijn vorige bericht uit te voeren om de binnenhuisinstallatie zoveel mogelijk uit te sluiten.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @Marcel van Asch , heb je afgelopen weekend nog gekeken naar de tips van @tobiastheebe
Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het onze Community leden dan weten. 

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Allemaal

Het weekeind gebruikt om alles eens goed na te lopen en aan te sluiten 

Voor nu het wifi van Ziggo weer aan gezet en voor boven een ubiquti acc point aangesloten omdat we boven anders geen internet hebben . 

Het hele weekeind geen problemen gehad tot vanmorgen toen moest het modem gereset worden omdat de Sonos het niet deed . Dat kan natuurlijk toeval zijn geweest .

Voor de zekerheid maar een screen gemaakt misschien zien jullie er wat is .

Moet eerlijk zeggen dat het internet het hele weekeind goed heeft gewerkt ik heb me zoon niet horen mopperen onder het gamen .

 

Alvast bedankt 

 

Marcel van Asch 

 

 

 

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Moet ik wel de foto,s erbij zetten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is nog steeds veel ruis aanwezig op DCID 22 t/m 24.

 

Je kunt de situatie zo laten, maar mocht je nog problemen ondervinden, dan adviseer ik om de test uit te voeren die ik eerder had aangedragen: modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder splitter), opnieuw opstarten en na 1-2 uur nogmaals de DS/US-gegevens plaatsen.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Goeden avond 

 

Vandaag heeft de hele dag het modem alleen in het AOP gezeten 

Dit is wat er in het modem stond .

Dus regelrecht vanuit de muur naar het modem vanaf 09.00 tot 17.30 

 

Met vriendelijke groet 

Marcel 

 

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic