1
Vraag
2
Reageer en help mee
randycrabs

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T3 storing en af en rtoe wegvallen WiFi

Hoi allen,

ik heb sinds overstap naar nieuw abonnement (+/- jaar geleden) ineens problemen met storingen. Zowel op de modem als op de mediabox. Eerst was het de aansluiting welke verouderd was (gemaakt door de monteur) toen modem vervangen en kabels + splitter. Nogmaals monteur geweest. Aansluiting zat niet goed (point of entrance). Acces point op zolder zou storing geven. Deze ertussen uit gehaald. WiFi pod van ziggo aangesloten. Uiteindelijk bleken er 3 breuken in de buitenkabel (in de grond) te zitten. Deze is opgegraven en aangesloten op Een nieuwe kabel. Na elke reparatie deed vlgs de monteur het signaal het weer goed, maar ik merkte een paar uur later toch weer een storing. Dit is vooral tijdens streamen en doordat mijn smart lampen soms hun verbinding verliezen en dan weer irritant gaan knipperen. 

Ik weet niet meer zo goed wat er aan de hand is.

Kan het komen doordat de modem switch naar ander kanaal? (Dit kan helaas niet uitgezet worden want dan werkt de wifi pod niet). 

er staat aan de rand van de woonwijk een zendmast (300m ongeveer). Is dit het probleem?

1 Reactie 1
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

Op zoek naar een mogelijke oorzaak en/of om dingen uit te sluiten.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic