1
Vraag
2
Reageer en help mee
weet_het_wel

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T3 problemen / langzaam laden websites (en normaal snel)

Fouten in het log

*Illegal - Dropped INPUT packet

*DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option

*No Ranging Response received - T3 time-out

*TR069 start ?? (keep alive?)

*Restart modem laatste keer: [68:02:B8:89:07:F6][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 48

 

Hallo allemaal,

 

Zoals velen heb ik een probleem met .. wat lijkt .. op een DNS server die niet te bereiken is. 

In het log staat de fouten en de IP adressen die uitgewit zijn, zijn van Google, Microsoft, Amazon, en Ripe.

 

Er is al een 2x een monteur geweest. Kastje vervangen, Aansluiting vervangen. Modem doorgemeten. Gewerkt aan de kast in de straat (aansluiting omgewisseld).... en zelfde de modem al omgeruild gehad (vorige abo periode) voor een versie 8 (pro/bedijfsmodel). Deze weer ingeruild bij opzeggen abo. Nu sinds 2 maanden weer een nieuwe abo .. maar nog steeds dezelfde problemen helaas.  

 

En nog steeds krijg ik deze fouten in de modem te zien.

T3 fouten op kanaal 1 2 3 4 . meeste op kanaal 1 en 3

dBmV vermogen 7 a 8

PRE RS fouten = miljarden

POST RS fouten = duizend in 2 weken tijd

 

Situatie:

Ziggo aansluiting

|

Asus modem (met Merlin formware)

|

Switch (managed)

|

PC / Mediabox boven / etc.

Rest op de Wifi

 

BEKABELDE PC

Vanaf dag 1 geld dat het internet snel is .. behalve op bepaalde momenten. Dan kan een webpagina plotseling 1 minuut nodig hebben om te laden.

 

En de volgende dag of een uur later, werkt alles weer gewoon.

 

En dan een uur later weer zo een moment.

 

En ook ZiggoTV die buffert (dat heb ik nog nooit gehad).

 

Het lijkt steeds erger te worden. Ik heb de modem voor het laatst 2 weken geleden gereset. En dat lijkt even te helpen en dan begint het feest weer.

 

Enig idee? Is bovenstaande genoeg om een monteur te laten komen?

 

Met vriendelijke groet,

Patrick

 

 

 

24 Reacties 24
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @weet_het_wel! Helaas, jammer dat er nog steeds websites zijn (waaronder die van de Connectbox) die erg langzaam laden. Ik wil je verzoeken je postcode en huisnummer in te vullen in je profiel zodat we vanaf hier eens de signaalwaarden van je modem kunnen controleren. 

 

Is het in bridge mode plaatsen van je modem daarnaast mogelijk als test zoals @tobiastheebe aangeeft? In oud-UPC gebied kun je deze modus zelf activeren. Als je woonachtig bent in oud-Ziggo gebied kunnen wij dat op afstand voor je regelen!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Erik S Misschien al bij jou bekend, maar fZiggo/fUPC kun je herkennen aan het aantal US-kanalen (4 voor fZiggo, 6 voor fUPC). Het gaat hier om fZiggo.

weet_het_wel
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tobias,

 

Dankjewel. Ik ben er nu wel klaar voor om de hele ziggo modem de deur uit te doen. En een eigen kabel-modem neer te zetten .. en dan het liefste een met 8 lanpoorten :-)...

 

Als u nog ideen heeft dan hoor ik het graag.

 

Ik denk dat er gewoon teveel fouten in de docsis firmware zitten op dit moment ,,,

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Grote kans dat het met bridge mode een stuk beter gaat. Als modem zonder router wordt de Connect Box véél minder belast. DOCSIS is een ingewikkeld protocol maar erg stabiel als signaalsterkte en -kwaliteit in orde zijn.

 

Het is (nog) niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken op het Ziggo-netwerk. Verder is het raadzaam om voor een losse switch te kijken als je meer dan 4 LAN-poorten nodig hebt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@weet_het_wel Laat je ons nog weten of het modem in bridged modus gezet moet worden? Indien je in voormalig UPC gebied woont kun je dit overigens zelf doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic