Fouten in het log
*Illegal - Dropped INPUT packet
*DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option
*No Ranging Response received - T3 time-out
*TR069 start ?? (keep alive?)
*Restart modem laatste keer: [68:02:B8:89:07:F6][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 48
Hallo allemaal,
Zoals velen heb ik een probleem met .. wat lijkt .. op een DNS server die niet te bereiken is.
In het log staat de fouten en de IP adressen die uitgewit zijn, zijn van Google, Microsoft, Amazon, en Ripe.
Er is al een 2x een monteur geweest. Kastje vervangen, Aansluiting vervangen. Modem doorgemeten. Gewerkt aan de kast in de straat (aansluiting omgewisseld).... en zelfde de modem al omgeruild gehad (vorige abo periode) voor een versie 8 (pro/bedijfsmodel). Deze weer ingeruild bij opzeggen abo. Nu sinds 2 maanden weer een nieuwe abo .. maar nog steeds dezelfde problemen helaas.
En nog steeds krijg ik deze fouten in de modem te zien.
T3 fouten op kanaal 1 2 3 4 . meeste op kanaal 1 en 3
dBmV vermogen 7 a 8
PRE RS fouten = miljarden
POST RS fouten = duizend in 2 weken tijd
Situatie:
Ziggo aansluiting
|
Asus modem (met Merlin formware)
|
Switch (managed)
|
PC / Mediabox boven / etc.
Rest op de Wifi
BEKABELDE PC
Vanaf dag 1 geld dat het internet snel is .. behalve op bepaalde momenten. Dan kan een webpagina plotseling 1 minuut nodig hebben om te laden.
En de volgende dag of een uur later, werkt alles weer gewoon.
En dan een uur later weer zo een moment.
En ook ZiggoTV die buffert (dat heb ik nog nooit gehad).
Het lijkt steeds erger te worden. Ik heb de modem voor het laatst 2 weken geleden gereset. En dat lijkt even te helpen en dan begint het feest weer.
Enig idee? Is bovenstaande genoeg om een monteur te laten komen?
Met vriendelijke groet,
Patrick
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @weet_het_wel! Helaas, jammer dat er nog steeds websites zijn (waaronder die van de Connectbox) die erg langzaam laden. Ik wil je verzoeken je postcode en huisnummer in te vullen in je profiel zodat we vanaf hier eens de signaalwaarden van je modem kunnen controleren.
Is het in bridge mode plaatsen van je modem daarnaast mogelijk als test zoals @tobiastheebe aangeeft? In oud-UPC gebied kun je deze modus zelf activeren. Als je woonachtig bent in oud-Ziggo gebied kunnen wij dat op afstand voor je regelen!
@Erik S Misschien al bij jou bekend, maar fZiggo/fUPC kun je herkennen aan het aantal US-kanalen (4 voor fZiggo, 6 voor fUPC). Het gaat hier om fZiggo.
Beste Tobias,
Dankjewel. Ik ben er nu wel klaar voor om de hele ziggo modem de deur uit te doen. En een eigen kabel-modem neer te zetten .. en dan het liefste een met 8 lanpoorten :-)...
Als u nog ideen heeft dan hoor ik het graag.
Ik denk dat er gewoon teveel fouten in de docsis firmware zitten op dit moment ,,,
Grote kans dat het met bridge mode een stuk beter gaat. Als modem zonder router wordt de Connect Box véél minder belast. DOCSIS is een ingewikkeld protocol maar erg stabiel als signaalsterkte en -kwaliteit in orde zijn.
Het is (nog) niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken op het Ziggo-netwerk. Verder is het raadzaam om voor een losse switch te kijken als je meer dan 4 LAN-poorten nodig hebt.
@weet_het_wel Laat je ons nog weten of het modem in bridged modus gezet moet worden? Indien je in voormalig UPC gebied woont kun je dit overigens zelf doen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.