Fouten in het log
*Illegal - Dropped INPUT packet
*DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option
*No Ranging Response received - T3 time-out
*TR069 start ?? (keep alive?)
*Restart modem laatste keer: [68:02:B8:89:07:F6][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 48
Hallo allemaal,
Zoals velen heb ik een probleem met .. wat lijkt .. op een DNS server die niet te bereiken is.
In het log staat de fouten en de IP adressen die uitgewit zijn, zijn van Google, Microsoft, Amazon, en Ripe.
Er is al een 2x een monteur geweest. Kastje vervangen, Aansluiting vervangen. Modem doorgemeten. Gewerkt aan de kast in de straat (aansluiting omgewisseld).... en zelfde de modem al omgeruild gehad (vorige abo periode) voor een versie 8 (pro/bedijfsmodel). Deze weer ingeruild bij opzeggen abo. Nu sinds 2 maanden weer een nieuwe abo .. maar nog steeds dezelfde problemen helaas.
En nog steeds krijg ik deze fouten in de modem te zien.
T3 fouten op kanaal 1 2 3 4 . meeste op kanaal 1 en 3
dBmV vermogen 7 a 8
PRE RS fouten = miljarden
POST RS fouten = duizend in 2 weken tijd
Situatie:
Ziggo aansluiting
|
Asus modem (met Merlin formware)
|
Switch (managed)
|
PC / Mediabox boven / etc.
Rest op de Wifi
BEKABELDE PC
Vanaf dag 1 geld dat het internet snel is .. behalve op bepaalde momenten. Dan kan een webpagina plotseling 1 minuut nodig hebben om te laden.
En de volgende dag of een uur later, werkt alles weer gewoon.
En dan een uur later weer zo een moment.
En ook ZiggoTV die buffert (dat heb ik nog nooit gehad).
Het lijkt steeds erger te worden. Ik heb de modem voor het laatst 2 weken geleden gereset. En dat lijkt even te helpen en dan begint het feest weer.
Enig idee? Is bovenstaande genoeg om een monteur te laten komen?
Met vriendelijke groet,
Patrick