1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wouter B

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

T3 errors in Ziggo modem

Hallo beste forum lezers,

 

Setup:

Ziggo connectbox in bridge > Netgear r7000 router modus > 2x huawei  ax3 pro access point.

 

Situatie:

Wij zitten al een tijdje met wat problemen met het internet. Ik merkte met gamen dat er een lag was ( zowel bedraad als via wifi) maar dit was niet zichtbaar in de ping. Wat mij ook opviel was dat in de Ziggo router veel T3 errors staan. Hiervoor zijn nu 3 monteurs langs geweest, maar weg krijgen ze dit niet.

 

Ik heb op een gegeven moment een data transfer programma gebruikt (Star trinity CST) en zag dat er heel veel packet loss was, op RX en TX. Dit is bedraad (meerdere kabels) getest zowel als op mijn netgear router als direct op de Ziggo router. Ik merkte wel iets verbetering op als ik direct op de ziggo router test. Ik heb hier tegen de QOS service aangezet in mijn netgear en dit is flink verbeterd. Tot zover verwacht ik mijn lag te hebben verbeterd, maar de T3 errors zijn er nog steeds.

 

Reeds uitgevoerde acties:

-Kabel tussen muur punt en ziggo router vervangen. (juiste lengte en type)

-Wandbox Ziggo (nieuwste type)

-Wijk kast connector bekeken.

-Router vervangen achter de ziggo, wel weer DD wrt erop.

 

De router is gereset bij een monteur, vandaar wat lage aantallen maar er komt elke dag ongeveer 1 bij. 

 

Wat gaat hier nog mis? Alvast bedankt.

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan @tobiastheebe eens meekijken, die weet hier het fijnere van.

Kun je ook PingPlotter een tijdje laten draaien en de uitkomst hier plaatsen?

Wouter B
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij deze een test richting pingplotter.com

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, ik weet er te weinig van, maar mogelijk kan @tobiastheebe of iemand anders nu zien waar het nu precies misgaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Gelet op de log zie ik geen overmatig aantal T3 timeouts. De 100+ ms latency die de traceroute toont, treedt op buiten het Ziggo-netwerk.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

Wouter B
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, bedankt voor de hulp zover.

 

Ik heb wat zaken bijgevoegd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Afgezien van een (zeer) lichte ruis zie ik geen problemen. AOP, splitter en kabels zien er ook goed uit.

Wouter B
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal het binnenkort weer eens goed testen met gamen. Als het dan hinderlijk blijft maar weer verder kijken, en anders laat ik het hier maar bij. Tot zover bedankt

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Wouter B, hoe gaat het momenteel?  Nog problemen ondervonden? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic