Hallo beste forum lezers,
Setup:
Ziggo connectbox in bridge > Netgear r7000 router modus > 2x huawei ax3 pro access point.
Situatie:
Wij zitten al een tijdje met wat problemen met het internet. Ik merkte met gamen dat er een lag was ( zowel bedraad als via wifi) maar dit was niet zichtbaar in de ping. Wat mij ook opviel was dat in de Ziggo router veel T3 errors staan. Hiervoor zijn nu 3 monteurs langs geweest, maar weg krijgen ze dit niet.
Ik heb op een gegeven moment een data transfer programma gebruikt (Star trinity CST) en zag dat er heel veel packet loss was, op RX en TX. Dit is bedraad (meerdere kabels) getest zowel als op mijn netgear router als direct op de Ziggo router. Ik merkte wel iets verbetering op als ik direct op de ziggo router test. Ik heb hier tegen de QOS service aangezet in mijn netgear en dit is flink verbeterd. Tot zover verwacht ik mijn lag te hebben verbeterd, maar de T3 errors zijn er nog steeds.
Reeds uitgevoerde acties:
-Kabel tussen muur punt en ziggo router vervangen. (juiste lengte en type)
-Wandbox Ziggo (nieuwste type)
-Wijk kast connector bekeken.
-Router vervangen achter de ziggo, wel weer DD wrt erop.
De router is gereset bij een monteur, vandaar wat lage aantallen maar er komt elke dag ongeveer 1 bij.
Wat gaat hier nog mis? Alvast bedankt.