Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

T3 Errors

De laatste tijd krijg ik steeds meer T3 errors, dit is van de laatste 10 dagen:

Router status

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15780000044.8512064 qam7
22860000043256064 qam12
33180000043.8256064 qam11
43710000043512064 qam10
54400000044512064 qam9
65090000043.8512064 qam8


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA00100
2ATDMA00990
3ATDMA001130
4ATDMA001060
5ATDMA00910
6ATDMA001200
138 Reacties 138
Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@KBX458  Dank je, ik wacht weer lekker af.

Het valt op dat ik wéér op een ander upload kanaal gezet ben, zou het soms te druk op mijn segment zijn?

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)
690000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
28600000
Locked
Provisioning status
Verbonden
 
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Verdarre, wat ontzettend vervelend dat het probleem nu is teruggekomen, @Boris de Kat

Ik ben hier gelijk een duik gaan nemen in de signaalwaardes om te kijken wat er loos is. Daarin zie ik helemaal geen problemen. De signaalwaardes zien er sterk en stabiel uit. Naast dat je de T3 en T4 errors in het log ziet verschijnen, hoe ervaar je je verbinding?

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Marije  Over het algemeen is het prima, maar af en toe hapert het een beetje, zou het aan het modem kunnen liggen of is het soms te druk op mijn segment.

Zou een Giga box of Ubee hier verbetering in kunnen brengen?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Poeh, dat is een goede vraag of het aan je modem kan liggen of drukte in je in de wijk. Daar heb ik zo op afstand geen antwoord op, @Boris de Kat . Op afstand zie ik namelijk niets raars. Dus ik denk dat het beste is dat we een garantie monteur hiervoor in kunnen plannen om dit verder te onderzoeken. Je hebt namelijk nog garantie op het vorige bezoek. Deze monteursafspraak regel ik gelijk voor je. 

Je krijgt straks van mij een bevestiging per mail. Kun je niet op het geselecteerde tijdstip? Geen probleem.
Via je eigen MijnZiggo account kun je eenvoudig de afspraak aanpassen naar een tijdstip dat je wel uitkomt.

 

Hou je ons op de hoogte? 

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Meindert 

Als het een monteur is die alleen maar in huis kijkt, hoeft het niet, ik ben er nu wel een beetje klaar mee.

Ik krijg steeds monteurs die bij mij alles nakijken en zeggen dat alles goed is, maar de problemen komen iedere keer terug, vandaar mijn gedachte dat het misschien in mijn modem zit.

Net startte het modem ook weer opnieuw op, is dat een actie van Ziggo?

 

En weer is mijn up-stream kanaal veranderd 😵

 

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)
690000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
57800000
Locked
Provisioning status
Verbonden
 
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Heel vreemd, @Boris de Kat . Er was niemand ingelogd op je modem voor zover ik kan zien. Dus die herstart kwam niet vanuit ons.
Er is dus iets wat je modem niet leuk vind waardoor deze dit gedrag vertoond. 

Ik heb deze werkbon specifiek aangemaakt voor een buiten / netwerk monteur. 
Gezien wat je al hebt aangeleverd + aan de hand van de vorige monteur kunnen we er vanuit gaan dat de oorzaak niet in je eigen binnenhuis installatie zit.
Deze netwerkmonteur kan vanuit het netwerk kijken waarom je deze problemen ervaart in plaats van binnenshuis te kijken.
Mocht de monteur toch constateren dat een ander type modem beter bij je werkt, dan zal deze dit ook gelijk voor je regelen. 

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Meindert  Dan wacht ik het maar (weer) af, de vorige monteur had wel een stekkertje op de EV vervangen, staat er ook bij wat voor stekkertje?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

De monteur heeft "een" F-connector vervangen in de wijkkast. Maar of dit direct naar je aansluiting was of ergens anders in de wijkkast, dat staat er niet bij.

Wel zie ik staan dat er mogelijk instraling kan komen aan de bovenkant van de hoofdaansluiting. Echter als dat de situatie blijkt te zijn, dan zal mogelijk wat verbouwd moeten worden qua muur er omheen. Ik ga er vanuit dat dit ook besproken is met de laatste monteur?

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Meindert  Mijn signaal viel toen een tijdje weg bij het vervangen van de connector, dus hij zou van mijn aansluiting kunnen zijn.

Wat betreft zijn opmerking over mijn AOP: mijn AOP zit niet in een plastic behuizing, dit is door een vorige monteur zo gemonteerd en ik kan me niet voorstellen dat een stuk plastic instraling van buitenaf kan voorkomen.

 

IMG_0454.jpg

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

@Boris de Kat , dat is voor mij op afstand heel lastig te beoordelen aan de hand van foto`s. Onze monteur heeft gelukkig voldoende meetapparatuur bij zich, om dit volledig voor je uit te meten. Mocht deze situatie toch de veroorzaker zijn, dan zal de monteur samen met je naar de beste oplossing zoeken. Mogelijk door de hoofdaansluiting anders te monteren. 

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Meindert  schreef:

@Boris de Kat, dat is voor mij op afstand heel lastig te beoordelen aan de hand van foto`s. Onze monteur heeft gelukkig voldoende meetapparatuur bij zich, om dit volledig voor je uit te meten. Mocht deze situatie toch de veroorzaker zijn, dan zal de monteur samen met je naar de beste oplossing zoeken. Mogelijk door de hoofdaansluiting anders te monteren. 


@Meindert  De monteur had het tegen mij over het feit dat het AOP niet in de muur zat ingebouwd, dat kan hier ook niet.

Maar ik zie een heleboel foto's op het forum voorbij komen van AOP's die in de meterkast gemonteerd zijn in een plastic opbouw kastje.

Bij mij zal het niet meer gaan omdat 4 of 5 monteurs geleden de groene kabel heeft ingekort, hij knipte er zo'n 15 cm vanaf.

Later monteerde een monteur er weer een stukje witte kabel aan om hem te verlengen en weer met een opbouwdoos te monteren en 3 monteurs geleden haalde de kabel er weer af en monteerde hem op deze manier.

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Meindert  Ik heb het kapje er even afgehaald, zo is het beter te zien.

IMG_0455.jpg

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

De monteur is net geweest en denkt dat het in de buitenkabel zit, ik wordt nog gebeld om een afspraak te maken om buitenkabel te laten vervangen.

Aanvulling:

Net door de monteur teruggebeld en as maandag wordt ik gebeld door de BAM om een afspraak te maken om (een deel van) de kabel te vervangen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zo te lezen worden er spijkers met koppen geslagen.

Ben benieuwd naar het vervolg en uiteraard het uiteindelijke resultaat.

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@KBX458  schreef:

Zo te lezen worden er spijkers met koppen geslagen.

Ben benieuwd naar het vervolg en uiteraard het uiteindelijke resultaat.


Het vreemde is dat de monteur beneden vreemde dingen/onderbrekingen mat maar bij mij boven op het AOP niks vreemds mat.

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@KBX458  Ik heb nog eens zitten nadenken, het kan haast toch niet in de kabel zitten?

Beneden bij een kast zag hij een heel vreemd signaal, hij omschreef het als tak,tak,tak,tak enz.

Bij mij in huis direct op het AOP zag alles er perfect uit, als er iets met de kabel is, moet hij in huis toch ook iets vreemds meten?

Ik denk eerder dat het modem een vreemd signaal afgeeft, wat hij in die kast zag en ik heb weer eens een Puma 6 test gedaan, zonder en met een download:

Zonder download:

2022-02-12 (4).png

Met een download van +/- 300 Mbit (ik heb 600/40)

2022-02-12 (3).png

Lijkt mij eerder dat het modem niet meer erg lekker is.

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De monteur kan vanuit jouw huis met zijn instrumenten meten of er buiten in de kabel een beschadiging zit, en ook waar deze zit.

Het beste is het resultaat afwachten als de kabel vervangen of gerepareerd is. De rest is op afstand niet te beoordelen. Althans niet door mij.

 

 

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@KBX458  schreef:

De monteur kan vanuit jouw huis met zijn instrumenten meten of er buiten in de kabel een beschadiging zit, en ook waar deze zit.

Het beste is het resultaat afwachten als de kabel vervangen of gerepareerd is. De rest is op afstand niet te beoordelen. Althans niet door mij.

 

 


De meting was wel, niet, wel, niet enz. van een meting en ik heb nog nooit gehoord dat een kapotte kabel zoiets kan veroorzaken en hij kon ook niet vaststellen waar het ongeveer zat.

Een kabel is nooit wel, niet, wel, niet, wel kapot lijkt me.

Vanuit mijn huis was niets vreemd te zien aan het signaal, alleen naar mijn modem toe.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Boris de Kat

Ik heb inmiddels geleerd dat niets onmogelijk is 😉
Volgens mijn gegevens stond de afspraak voor vanmorgen. Klopt dat?
Hoe is het gegaan?

Boris de Kat
Topicstarter
Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Jiri  schreef:

Hallo @Boris de Kat

Ik heb inmiddels geleerd dat niets onmogelijk is 😉
Volgens mijn gegevens stond de afspraak voor vanmorgen. Klopt dat?
Hoe is het gegaan?


@Jiri  Nee dat was afgelopen vrijdagmiddag, ik zou vandaag door de BAM gebeld worden maar nog niks gehoord.

Ik geloof niet zo in een kapotte kabel en heb wat testjes gedaan, lijkt me sterk dat ik dit haal met een kapotte kabel, denk eerder dat het modem af en toe van slag raakt.

Dit is zowel op rustige als drukke tijden gedaan, de 2e om 20:30

Uitgelicht topic