heb portforwarding ingesteld voor een VPN op een synology nas. Lokaal kan ik die bereiken, poorten staan vanaf buiten ondanks de ingestelde regels niet open.
Opgelost! Ga naar oplossing.
vanalles geprobeerd, uiteindelijk via open vpn port 1194 gelukt.
Firewall moet wel aan staan anders werkt port forwarding blijkbaar niet
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijke oplossing.
Zet UPnP uit op het modem en sla die instelling op en haal het modem 30 seconden van de stroom.
Plaats nu de port forward in het modem.
Ik hoop dat je de OpenVPN variant gebruikt (die is nog echt veilig) want dan hoeft er maar 1 UDP poort (1194) open.
Bert, Helaas. Ik lees in andere soortgelijke topics over IP6 en fragmented pakkets wat de oorzaak zou kunnen zijn. Mijn modem heeft zowel een ip4 als ip6 adres. Moet een vpn opzetten voor schoondochter in kliniek in zwitserland op een ipad L2TP/IPSec.
Waarom gebruik je quickconnect niet....niks poorten open zetten en toch beveiligd overal bij.
Moet je wel een internet verbinding hebben.
en een heel leuk forum met misschien wel de oplossing voor het ipv6 probleem > klik <
ook een openvpn aangemaakt op ipad en ipone. via wifi werkt het, extern helaas niet
en deze uitleg al eens bekeken > klik <
@RichardBerlijn schreef:ook een openvpn aangemaakt op ipad en ipone. via wifi werkt het, extern helaas niet
Ik heb geen IPv6 aan staan en gebruik eigen router. Kan het verder niet testen.
@RichardBerlijn heb je mijn klik naar het synology forum al eens bekeken? eerste bericht welke ik post.En zet de firewal van het ziggo modem eens op minimaal.
vanalles geprobeerd, uiteindelijk via open vpn port 1194 gelukt.
Firewall moet wel aan staan anders werkt port forwarding blijkbaar niet
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.