Vraag
Reacties
Oplossing
RichardBerlijn
Level 2

Synology Nas van buitenaf niet te benaderen

heb portforwarding ingesteld voor een VPN op een synology nas. Lokaal kan ik die bereiken, poorten staan vanaf buiten ondanks de ingestelde regels niet open.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RichardBerlijn
Level 2
Topicstarter

vanalles geprobeerd, uiteindelijk via open vpn port 1194 gelukt.

Firewall moet wel aan staan anders werkt port forwarding blijkbaar niet 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossing.

Zet UPnP uit op het modem en sla die instelling op en haal het modem 30 seconden van de stroom.

Plaats nu de port forward in het modem.

0 Kudos
S4R
Level 16

Ik hoop dat je de OpenVPN variant gebruikt (die is nog echt veilig) want dan hoeft er maar 1 UDP poort (1194) open.

RichardBerlijn
Level 2
Topicstarter

Bert, Helaas. Ik lees in andere soortgelijke topics over IP6 en fragmented pakkets wat de oorzaak zou kunnen zijn. Mijn modem heeft zowel een ip4 als ip6 adres. Moet een vpn opzetten voor schoondochter in kliniek in  zwitserland op een ipad L2TP/IPSec.
image.png

0 Kudos
puppie
Level 17

Waarom gebruik je quickconnect niet....niks poorten open zetten en toch beveiligd overal bij.

Moet je wel een internet verbinding hebben.

en een heel leuk forum met misschien wel de oplossing voor het ipv6 probleem > klik <

0 Kudos
RichardBerlijn
Level 2
Topicstarter

ook een openvpn aangemaakt op ipad en ipone. via wifi werkt het, extern helaas niet

0 Kudos
puppie
Level 17

en deze uitleg al eens bekeken > klik <

S4R
Level 16

@RichardBerlijn  schreef:

ook een openvpn aangemaakt op ipad en ipone. via wifi werkt het, extern helaas niet

Ik heb geen IPv6 aan staan en gebruik eigen router. Kan het verder niet testen.

0 Kudos
puppie
Level 17

@RichardBerlijn  heb je mijn klik naar het synology forum al eens bekeken? eerste bericht welke ik post.En zet de firewal van het ziggo modem eens op minimaal.

RichardBerlijn
Level 2
Topicstarter

vanalles geprobeerd, uiteindelijk via open vpn port 1194 gelukt.

Firewall moet wel aan staan anders werkt port forwarding blijkbaar niet