1
Vraag
2
Reacties
Arjen68

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Synology NAS

Beste community leden, ik ben nieuw hier en heb een vraag. Wanneer ik mijn synology NAS van afstand wil benaderen wordt mij een code gevraagd welke mij dan eerst gemaild wordt. Nu ontvang ik deze mail niet en ik weet zeker deze wel ingevuld te hebben in mijn NAS. Nu kan ik er niet meer in. Kan het zo zijn dat Ziggo dat blokkeert en weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Hopelijk kan iemand helpen. Arjen

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

@Arjen68 Die 6 cijfers zou je dus uit een authenticator app moeten halen. Ik neem aan dat je dat ooit hebt ingesteld en de qr hebt gescand met die app. Als je dat niet gedaan hebt, wat ik raar zou vinden, want de instructies zijn duidelijk bij het activeren van 2 FA, en je hebt de e-mail settings niet goed staan heb je jezelf zowel voor de normale als de backup procedure buitengesloten. Dan wordt het lastig…….

Bekijk in context

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

als het bovenstaande van @efok klopt dan kun je alleen het admin ww gaan resetten.

Maar dat moet op de achterzijde van de synology gebeuren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

waarom in de nas niet je connect to activeren.

Ik heb op drie verschillende plaatsen een synology staan en die zijn zo benaderbaar.

Niks bij providers instellen.

en voor je nas ook nog een leuk forum   https://www.synology-forum.nl/

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

@Arjen68Wie verstuurt die code? Is dat je NAS? Zoja, heb je daar wel de juiste instellingen voor de e-mail in opgegeven? Want bijv. versturen via poort 25 is niet meer mogelijk.

Controleer even met de gegevens hier:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

@puppieDat is niet voor iedereen wenselijk. Daar moet namelijk uPnP voor aan staan in de router en dat wordt i.v.m. veiligheid afgeraden. Poort forwards zijn dan veiliger.
Maar het kan beiden inderdaad.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Altijd voorzichtig zijn met je NAS open en bloot aan het web hangen. Ik zou dat nooit doen. Altijd via een VPN. Als je het toch doet is 2FA aanbevolen…… tot je jezelf daarmee buiten sluit. 
Heb je niet nog een 2e account? Overigens zou de e-mail code een noodprocedure voor 2FA moeten zijn aldus: https://kb.synology.com/en-global/DSM/help/DSM/SecureSignIn/2factor_authentication?version=7

 

Waar is je OTP op je authenticator app?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

met connect to in je nas hoeft geen unpn open te staan.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Ik kan alleen quickconnect vinden en da's met uPnP, vind geen "connect to". Ik neem even per pm contact met je op als je het goed vindt. Misschien kijk ik verkeerd, maar dan hoeven we hier niet off-topic te zijn.

Arjen68
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie meedenken en suggesties. Als ik in de NAS kom (ook via connect to) dan vraagt deze username en ww, dat gaat prima, maar dan vraagt de NAS een 6 cijferige code die ik niet heb. Wanneer ik op de emailknop druk zou ik een code per mail moeten krijgen. Zou dat dan inderdaad komen door poort 25? Alleen kan ik nu mijn NAS niet in. Ben benieuwd of dit andere inzichten oplevert. Groet en fijne jaarwisseling! Arjen

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

dat is de 

Tweefactorauthenticatie (2FA)

die zou je kunnen uitschakelen.

kijk hier maar eens > klik <

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

@Arjen68 Die 6 cijfers zou je dus uit een authenticator app moeten halen. Ik neem aan dat je dat ooit hebt ingesteld en de qr hebt gescand met die app. Als je dat niet gedaan hebt, wat ik raar zou vinden, want de instructies zijn duidelijk bij het activeren van 2 FA, en je hebt de e-mail settings niet goed staan heb je jezelf zowel voor de normale als de backup procedure buitengesloten. Dan wordt het lastig…….

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

als het bovenstaande van @efok klopt dan kun je alleen het admin ww gaan resetten.

Maar dat moet op de achterzijde van de synology gebeuren.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @Arjen68, welkom op de Community! Super frustrerend dat je problemen ervaart met het inloggen op je NAS. Hebben de tips van @efok en @puppie je weer toegang verschaft?

Arjen68
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Admin reset heeft gewerkt, dank voor het meedenken iedereen!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic