1
Vraag
2
Reacties
Fubzor

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Synology NAS van buitenaf niet bereikbaar

Hallo,

Onlangs heb ik een Synology DS218+ aageschaft en deze aangesloten. alles werkt prima naar behoren en thuis in het netwerk kan ik prima alles streamen. echter wil ik nu op afstand via het internet mijn NAS benaderen maar dit lukt helaas niet. ik heb geprobeerd via EZ-Internet in de NAS en in de Connect Box Modem om poorten te forwarden maar helaas geen succes. de NAS geeft aan dat er maar 19 regels beschikbaar zijn en dat er mogelijk meerdere Modems in mijn netwerk zitten. ik heb maar 1 modem en dat is de connect box.

iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

bij voorbaat dank.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertKoopman

Level 4
  • 905Posts
  • 86Oplossingen
  • 251Likes
Dat zijn inderdaad de poorten welke Synology kan gebruiken.
Maar DS Video kan ook werken via Quick Connect.

Bekijk in context

17 Reacties 17
efok

Level 17
Expert
  • 3782Posts
  • 206Oplossingen
  • 1439Likes
Heb je een toevallig DS-lite profiel op je modem?
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
een ds-lite profiel? hoe vind ik dat op de Connect box van Ziggo? ik zie enkel dat het een DHCPv4-server met IPv4 is. Bedoel je dat?
efok

Level 17
Expert
  • 3782Posts
  • 206Oplossingen
  • 1439Likes
Ja, min of meer wel. Er zijn configuraties op de connectbox, waarbij je een IPv6 adres hebt en een IPv4 deelt met andere Ziggo abonnees. Dan heb je de optie tot port forwarden niet voor IPv4, maar als ik het nu teruglees heb jij gewoon IPv4. Dan moet het wel werken.
EZ internet maakt gebruik van UPnP, dat zou ik liever niet gebruiken. Handmatig poorten forwarden in je connectbox moet de truc wel doen. Welke poorten gaat het om?
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er zijn vele poorten voor de synology en ik zou uiterard van zoveel mogelijk gebruik maken, echter geeft de ez-connect aan dat ik niet meer dan 19 poorten mag gebruiken wat ik niet echt begrijp. en daarnaast krijg ik steeds de melding dat er meerdere modems in het netwerk zijn wat onmogelijk is.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Network/What_network_ports_are_used_by_Synology_services
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is het zaak om al deze poorten op de pagina in deze link open te zetten in de modem om de volle functionaliteit te hebben van de NAS?
RobertKoopman

Level 4
  • 905Posts
  • 86Oplossingen
  • 251Likes
Maar je forward toch alleen die poorten die je echt nodig hebt?
Je hoeft ze echt niet allemaal open te zetten.
Lukt het forwarden niet denk dan eens aan Quick Connect van Synology.
Dan werken veel van de basistaken wel zonder instellingen in je router.
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ah zo, ja ik ben er niet echt in thuis sorry, quick connect was ik wel achter en dat werkt ook. maar ik wil bijvoorbeeld videos of audio streamen en dat moet met DS Video of een van de andere DS media apps op mobiele apparaten van synology, en dat lukt dus niet buitenshuis. wel gewoon thuis op de wifi overigens. dus ik denk dat dat met poorten te maken heeft?
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus ik neem aan dat het dan om deze poorten gaat?
RobertKoopman

Level 4
  • 905Posts
  • 86Oplossingen
  • 251Likes
Dat zijn inderdaad de poorten welke Synology kan gebruiken.
Maar DS Video kan ook werken via Quick Connect.
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik krijg dit niet voor elkaar op mijn telefoon, ik word automatisch naar de DS video app (ios) doorverwezen vanuit quick connect en die blijft dan hangen op het "verbinden"scherm.

hoe kan ik die poorten open zetten? ik word niet veel wijzer van de Connect box instellingen pagina.
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik zie in de Modem dat ze wel open staan bij Poort-forwarding. dat zou toch goed moeten zijn? waarom werkt het dan niet. heel vreemd
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb na het forwarden de NAS en de Router beiden gereset en het lijkt nu te werken. dank voor de hulp 🙂
efok

Level 17
Expert
  • 3782Posts
  • 206Oplossingen
  • 1439Likes
Ik zie alleen maar synology schermen en apps. Heb je vanuit de synology alles ingesteld? Weet je dan nu wel exact welke poorten je hebt opengezet, en waarvoor? Dat moet je wel weten. Dat plug en play gedoe is niet zonder risico..
Fubzor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit zijn de 5 poorten die ik open gezet heb in de modem. De synology eindigt op .96 neem aan dat ik zo goed zit?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Fijn dat je er uit bent gekomen Fubzor en dat alles werkt. Het ziet er zo prima uit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic