Hallo,
Ik weet niet wat ik moet doen om toegang tot de NAS te krijgen. Connect Box is vernieuwde modem.
Mogelijk heb ik hetzelfde probleem als op het forum stond. Ik heb de Synology NAS DS212+ een tijd niet gebruikt. Deze heb ik aangesloten met een ethernet kabel op de Ziggo Connect Box. Deze geeft het apparaat weer als onbekend. Ook de Synologie Assisistent herkent de NAS niet.
Het IP bereik van de Connect Box is mogelijk 192.168.178.2 - 192.168.178.9. De Synologie NAS is blijkbaar anders ingesteld. 192.168.178.201/24. Ligt dus buiten dit bereik. Maar hoe verander ik dat?
Nu is het zo dat mijn Ziggo Connect Box vernieuwd is, en mogelijk niet om kan gaan met het (vaste) IP ADRES van de NAS.?
Verder heb ik firewall settings van mijn pc en van mijn Ziggo Connect Box tijdelijk uitgezet, maar heeft geen zin gehad.
Ik weet niet wat ik moet doen om toegang tot de NAS te krijgen. Handleiding NAS doe ik erbij. Een reset via een knopje op de achterkant (wat IP en DNS gegevens wist, volgens mij, maar ik ben er niet zeker van, ik wil mijn bestanden en backups op de Synology NAS niet kwijt. ) wil ik pas doen op aanraden van een technischer iemand van Ziggo dan ik…
Ik zou de NAS moeten updaten van versie 4.1 naar 6.2.3. met de volgende updates, maar ik kan deze dus niet toevoegen. Dus graag advies wat ik mogelijk kan doen.
4.1-2647
Updates
4.3-3827
5.0-4528
5.2-5967
6.0.3-8754
6.2.3-25426
Dus graag advies wat ik mogelijk kan doen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
GBunnik wrote:Dank voor meedenken. Ik denk dat de Connect Box mijn NAS weliswaar herkent, maar dat het protocol op de NAS veel te oud is, mogelijk is (simpele) Reset van de NAS nodig, maar wie hier ervaring mee heeft, kan mij misschien vertellen hoe ik dan bij de NAS kom, als ik de reset gedaan zou hebben, want dan hoop ik dat Synologie Assistent de Nas wel gaat herkennen. Dit probleem is wellicht al vaker verholpen en dan hoor ik graag hoe het in zijn werk gaat.
Hoi,
Het protocol zal niet te oud zijn.
De nas zal als ik het zo lees een vast ip hebben wat je er zelf ooit hebt ingezet en dat ip adres zal buiten de range vallen van het nieuwe modem.
Als je er niet bij kan komen zal een reset zonder het verlies van je bestanden een mogelijkheid zijn.
Ik denk dat de 1e 6 stappen van onderstaande link je probleem kunnen oplossen.
Hier ( als je deze nog niet kent ? ) kan je veel info weghalen is NL talig.
Hoi Ronihd, Je bent inderdaad een superexpert. Ik heb weer de moed gevat om de NAS te resetten. En ik heb weer toegang! Als klap op de vuurpijl ook mijn Ziggo Wifi in huis verbeterd met extra signaalversterker. Type kastje vermeld deze pagina: https://www.gerbengvandijk.nl/ziggo-wifi-kanaal-veranderen-handmatig-vastzetten-gratis-wifi-kanaal-s...
De kosten zijn het probleem niet. Eenvoudige oplossing die Ziggo bereik in heel het huis mogelijk maakt (zonder snoeren nog steeds).
Bedankt.
Gbunnik
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mocht iemand het weten. Of: @martin1975x , @borry52 , @Horizonfreak , @Dave- , @millennium1980 , @robbo , @Jeffreypep , @Be rt , laat het mij gerust horen!
Dit zou het antwoord kunnen zijn, denk ik zelf (GBunnik)
To recover the administrator password using an OS reinstall reboot:
This process does not remove data from your ReadyNAS system. The OS reinstall reboot only resets the administrator user name and password to the factory defaults.
Perform an OS reinstall reboot on your ReadyNAS storage system.
For instructions, see the hardware manual for your system, which is available at http://support.netgear.com/product/ReadyNAS-OS6.
From the admin page, log in using the default credentials:
User name: admin
Password: password
Note: Both user name and password are case-sensitive.
Hallo,
Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
U zou met een IP scanner het IP-nummer kunnen zoeken.
Download deze scanner, installeer deze als ‘portable’ en start een scan.
“... Het IP bereik van de Connect Box is mogelijk 192.168.178.2 - 192.168.178.9. De Synologie NAS is blijkbaar anders ingesteld...”
De IP range van de CB is 192.168.178.xxx, dus alle apparaten met een IP nummer in die range worden ‘gezien’ door de CB.
Welk modem/router had u hiervoor? Deze zou standaard inderdaad in een andere IP range kunnen zitten.
Als u b.v. eerst een Ubee 3200 had, dan is de standaard range 192.168.192.xxx. Dan zou uw NAS een nummer in die range kunnen hebben. Start dan een scan in die range.
Ik kan de IP adressen inderdaad achterhalen. Ik kan alleen bij de IP komen van het “externe webstation” dat ik op de NAS had ingesteld. Ik weet niet hoe ik in de beheermodus van de Nas zou moeten komen.
GBunnik wrote:Ik kan de IP adressen inderdaad achterhalen. Ik kan alleen bij de IP komen van het “externe webstation” dat ik op de NAS had ingesteld….
Hoe bedoelt u dat? Waarom niet via het interne/lokale IP nummer?
GBunnik wrote:...Ik weet niet hoe ik in de beheermodus van de Nas zou moeten komen.
Als het standaard IP nummer niet werkt, dan heb ik daar weinig kennis van en zal u een ander moeten vragen. Suc6
Dank voor meedenken. Ik denk dat de Connect Box mijn NAS weliswaar herkent, maar dat het protocol op de NAS veel te oud is, mogelijk is (simpele) Reset van de NAS nodig, maar wie hier ervaring mee heeft, kan mij misschien vertellen hoe ik dan bij de NAS kom, als ik de reset gedaan zou hebben, want dan hoop ik dat Synologie Assistent de Nas wel gaat herkennen. Dit probleem is wellicht al vaker verholpen en dan hoor ik graag hoe het in zijn werk gaat.
Goedemorgen @GBunnik en welkom op de Community,
Zo te zien hebben de hier aanwezige experts al de nodige tips gegeven. Heb je ook gekeken of het resetten van je NAS en opnieuw opstarten van het modem het probleem oplost?
Mogelijk dat je NAS nog geconfigureerd staat op de oude interne netwerkgegevens. Raadpleeg anders ook nog de (online) handleiding van je NAS. Controleer ook nog eens in de Geavanceerde Instellingen van het Connectbox modem of er een vinkje staat achter UPnP. Universal Plug and Play stelt apparaten op het netwerk in staat om elkaar ‘te zien’. Elk apparaat kan zichzelf aankondigen op het netwerk, zodat het eenvoudig is voor apparaten om met elkaar te communiceren en samen te werken. Eén van de functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen.
Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is.
Nog de beste wensen voor 2021!
Groeten,
Paul
GBunnik wrote:Dank voor meedenken. Ik denk dat de Connect Box mijn NAS weliswaar herkent, maar dat het protocol op de NAS veel te oud is, mogelijk is (simpele) Reset van de NAS nodig, maar wie hier ervaring mee heeft, kan mij misschien vertellen hoe ik dan bij de NAS kom, als ik de reset gedaan zou hebben, want dan hoop ik dat Synologie Assistent de Nas wel gaat herkennen. Dit probleem is wellicht al vaker verholpen en dan hoor ik graag hoe het in zijn werk gaat.
Hoi,
Het protocol zal niet te oud zijn.
De nas zal als ik het zo lees een vast ip hebben wat je er zelf ooit hebt ingezet en dat ip adres zal buiten de range vallen van het nieuwe modem.
Als je er niet bij kan komen zal een reset zonder het verlies van je bestanden een mogelijkheid zijn.
Ik denk dat de 1e 6 stappen van onderstaande link je probleem kunnen oplossen.
Hier ( als je deze nog niet kent ? ) kan je veel info weghalen is NL talig.
Hoi Ronihd, Je bent inderdaad een superexpert. Ik heb weer de moed gevat om de NAS te resetten. En ik heb weer toegang! Als klap op de vuurpijl ook mijn Ziggo Wifi in huis verbeterd met extra signaalversterker. Type kastje vermeld deze pagina: https://www.gerbengvandijk.nl/ziggo-wifi-kanaal-veranderen-handmatig-vastzetten-gratis-wifi-kanaal-s...
De kosten zijn het probleem niet. Eenvoudige oplossing die Ziggo bereik in heel het huis mogelijk maakt (zonder snoeren nog steeds).
Bedankt.
Gbunnik
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.