Sinds vanmiddag heb ik de nieuwe modem van ZIggo (SmartWifi) aangesloten.
Er zijn drie apparaten vast aangesloten: de TV (Samsung), SolarEdge en Synology Diskstation NAS DS216play.
Deze zie ik staan in de SmartWifi app.
De Wifi heb ik weer geactiveerd op de 'oude' naam en wachtwoord.
Op de app zie ik echter de apparaten, welke via Wifi zijn verbonden (zoals deze laptop) in een rijtje staan, waarboven staat: 'Niet verbonden'!
Wat merk ik nu:
De TV werkt
Internet werkt
Wifi werkt
Op mijn TV kan ik bestanden op mijn NAS raadplegen/afspelen
Maar: vanaf mijn laptop kan ik geen verbinding meer maken met mijn NAS (waar al mijn bestanden op staan, dus mijn administratie ligt nu bijv. stil!).
Ik zie o.a. staan in de app, dat het IP adres van mijn NAS een waarde heeft die in een andere groep zit dan het IP adres van mijn laptop!
Hoe los ik dit op?
Ik hoop heel snel een antwoord te krijgen, want ik moet door met mijn bedrijf!
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@puppie Je bedoelt een eigen router.
Is het dan nog steeds zo dat zakelijke klanten altijd een modem in Bridge krijgen??? Of kunnen ze kiezen voor ook Router modus?
wat ik er van weet is dat je een router krijgt met daarbij vier ip adressen.
En dat ja daarachter zelf een router plaatst die het verkeer verder afhandelt.
Ik heb in een sporthal een zakelijk abbo met een witte conectbox die staat in bridge, zo gemaakt door ziggo.
Dan heb ik een serverkast met daarin een usg pro en drie switchen unifi met poe en die bestieren de sporthal en werkplekken van 20 medewerkers, bedraad.
18 ap's verdeeld op 5000M2 en twee verdiepingen.
@Madelon Heb je al enig idee, wanneer ik een monteur kan verwachten?
Je mag de monteur maandagochtend verwachten @Wil van Woerkom. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen.
Laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat?
@Erik P Ok, bedankt voor de informatie. Ik zal zorgen, dat ik er ben. Ik moet wel uiterlijk 13u weer weg.
En na afloop zal ik hier melden, hoe het is afgelopen!
Dit lijkt een beetje wat er speelt:
Maar deze mogelijk oplossing had ik al geopperd en blijkbaar wordt daar niks mee gedaan en wachten we de monteur wel af.
Hallo @Wil van Woerkom , heb je gisteravond nog naar de tip van S4R gekeken? Wij zijn erg benieuwd of dit bij je de oplossing is of dat wij de monteur moeten afwachten.
@Meindert Sorry, maar ik lees de opmerkingen wel, maar doe er voorlopig even niets mee, o.a. omdat ik het nieuwe modem niet meer aan de praat krijg. Zoals ik al zei: het lampje in de rechter onderhoek gaat aan, knippert vervolgens en gaat dan rood branden. Dit moet eerst opgelost worden en vervolgens gaan we (met de monteur) aan de slag om de rest voor elkaar te maken. Ik doe daarna hier verslag van de oplossing (er vanuit gaand, dat we het oplossen!)
Tot mijn spijt zie ik dat ik iets verkeerd heb doorgegeven @Wil van Woerkom. De monteur staat voor vandaag, maar voor morgenochtend ingepland! Sorry voor dit late nieuws; hopelijk schikt de monteur evengoed morgenochtend.
@Erik P Oh! Ik zat er al helemaal klaar voor...
Maar morgen is ook goed. Toevallig heb ik voor morgen nog niets in m'n agenda staan, dus ik zie hem dan graag verschijnen (vanaf 9:00u?).
Ja, nogmaals excuus! Wel fijn dat de monteur morgen schikt. De monteur komt dan tussen 08:00 - 13:00 uur helpen 🔧
De monteur is vanmorgen geweest en al vrij snel leek alles opgelost en is de monteur weer naar z'n volgende klus gegaan.
Echter: nu heb ik alweer een probleem! Ik heb de Wifi-naam aangepast met het wachtwoord en sindsdien lukt het me niet meer, om contact te leggen met het modem (via http://192.168.178.1)!
Ik krijg steeds de volgende melding:
Het duurt te lang voordat 192.168.178.1 reageert.
De Wifi werkt goed en via de Wifi verbinding heb ik ook internet op m'n laptop (anders had ik hier ook niet kunnen reageren). Maar wat is er nu weer mis en hoe los ik dit op?
@Wil van Woerkom fijn dat de monteur één en ander heeft opgelost, mooi om te lezen en dank voor de feedback.
Nu deel twee: het inloggen op je modem. Om zeker te zijn dat we niks overslaan, wil je het eens via deze weg aanvliegen en melden tot welke stap je komt?
dus je gaat via wifi en met de laptop naar http://192.168.178.1 en dan krijg je deze melding?
Met radmin kun je jouw netwerk scannen op ip adressen.
kijk eens of dan 192.168.178.1 wel naar voren komt.
edit: ik zie al dat ik te langzaam ben 😁 met het bovenstaande moet het ook lukken.
Beste mensen, bedankt allemaal voor jullie inbreng.
Het was allemaal niet eenvoudig, maar uiteindelijk is het me gelukt.
Ik kan niet zeggen wat ik allemaal gedaan heb, maar het belangrijkste was toch wel het terugzetten van de Wifi-naam en het bijbehorende wachtwoord. Maar er waren nog een paar zaken, die ik heb moeten aanpassen. Het heeft me heel wat uurtjes gekost; maar het resultaat lijkt ok!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.