Sinds vanmiddag heb ik de nieuwe modem van ZIggo (SmartWifi) aangesloten.
Er zijn drie apparaten vast aangesloten: de TV (Samsung), SolarEdge en Synology Diskstation NAS DS216play.
Deze zie ik staan in de SmartWifi app.
De Wifi heb ik weer geactiveerd op de 'oude' naam en wachtwoord.
Op de app zie ik echter de apparaten, welke via Wifi zijn verbonden (zoals deze laptop) in een rijtje staan, waarboven staat: 'Niet verbonden'!
Wat merk ik nu:
De TV werkt
Internet werkt
Wifi werkt
Op mijn TV kan ik bestanden op mijn NAS raadplegen/afspelen
Maar: vanaf mijn laptop kan ik geen verbinding meer maken met mijn NAS (waar al mijn bestanden op staan, dus mijn administratie ligt nu bijv. stil!).
Ik zie o.a. staan in de app, dat het IP adres van mijn NAS een waarde heeft die in een andere groep zit dan het IP adres van mijn laptop!
Hoe los ik dit op?
Ik hoop heel snel een antwoord te krijgen, want ik moet door met mijn bedrijf!
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Wil van Woerkom Lukt het niet, dan kan een Ziggo moderator hier een afspraak inplannen.
Laat maar weten morgen.
@Bert Goedemorgen! Het lijkt niet te lukken inderdaad. Er wordt niet gereageerd op mijn vraag en ook op de site kom ik niet in een chatbox. Telefoneren lukt ook niet vanwege de grote drukte (hetgeen mij niet verbaast...). Wat moet ik me voorstellen bij een moderator? Hoe gaat deze mijn helpen? Op afstand of komt ie langs? Ik hoor het graag, evenals de manier waarop de afspraak ingepland kan worden.
Als je Windows gebruikt kan het zijn dat het “nieuwe” netwerk op je PC op openbaar is gezet. Dit heeft gevolg dat andere netwerk apparaten zoals je NAS en printers niet bereikbaar zijn. Meestal is dit op te lossen door in Windows op je PC het LAN en/of Wifi netwerk weer op prive te zetten. zie Microsoft support wifi netwerk privé maken .
@Wil van Woerkom Een Ziggo moderator kan een monteursafspraak inplannen voor je.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
@Wil van Woerkom Maar probeer ook eerst de tip van @Karel. , als het dan opgelost is, dan komt de monteur niet voor niets of voor een probleem vanuit je eigen netwerk.
Wat denk je van het feit een ander modem is een ander internet IP adres , heb je daar al naar gekeken @Wil van Woerkom ?
@Karel. Inderdaad staat ie ingesteld op 'Openbaar netwerk', maar dat functioneert met het huidige modem!
Dus is de opmerking van @Ronihd wellicht meer datgene waar naar gekeken moet worden.
Maar ik krijg het nieuwe modem niet meer aan de praat (zie mijn opmerkingen van afgelopen zaterdag).
En omdat de documentatie van het modem geen inzicht geeft over de oorzaak van de fout (het branden van het rode lampje) heb ik een monteur nodig!
Dan moet je het omzetten naar privé netwerk. Juist omdat het op openbaar staat kan je pc alleen nog maar verbinding maken met het internet en niet met je NAS.
Zoals ik al zei: met mijn huidige modem werkt alles! Maar ik krijg het nieuwe modem niet aan de praat!
En even wat meer over mijzelf: ik ben geen leek, maar een elektrotechnicus op HBO niveau. Ik ben weliswaar geen ICT-er maar heb wel een neef, die een uitstekende ICT-er is en mij bijstaat. Die had ook al suggesties gemaakt in overeenstemming met de opmerkingen van @Ronihd !
Windows “denkt” door het nieuwe modem dat het ook een nieuw LAN/Wifi netwerk is. Bij detectie van dat nieuwe netwerk zet windows de boel op openbaar en zal het delen van bestanden, printers en computers uitzetten.
Zorg dat dit goed staat , en zo ja probeer het dan ook even via je GSM
Maar wel als het nieuwe modem actief is want dan heb je een nieuw extern ip adres
Heren! Zoals ik al een paar keer heb gezegd: het nieuwe (SmartWifi) modem krijg ik niet meer aan de praat. Dus daarom heb ik die monteur nodig!
Ik moet alleen eerst wachten op de Ziggo moderator. Wanneer kan ik die hier verwachten?
Ik kan een monteur inplannen @Wil van Woerkom, om dit voor jou te doen heb ik wat gegevens nodig. Wil jij jouw community profiel aanvullen met postcode en huisnummer? Laat je weten als het gelukt is? Dan kan ik gaan plannen!
Ik heb de gegevens aangepast! In principe kan de monteur de komende week komen op iedere dag. Alleen morgen (dinsdag 22-11) is 's middags van 13u tot 16u niet mogelijk en woensdag 23-11 is van 15u tot 16u niet mogelijk.
Je bent goed waar je goed in bent, alleen niet in ICT dus.
ik las nergens dat je niet in het modem kunt komen.
Maar gebruik deze handleiding eens om het modem naar fabrieks instellingen te zetten.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellinge...
en ik las dat je een zakelijke aansluiting hebt, klopt dat?
Gisteren melde TS dat oude modem weer is aangesloten en functioneert. Lijkt mij dat het dan klopt dat het nieuwe modem het niet doet, althans aan de WAN kant. Die zal niet geactiveerd zijn. Ik dacht altijd dat maar 1 modem voor internet/telefonie actief is bij een consument.
het oude modem is weer geheractiveerd.
Doe je nu het nieuwe modem eraan dan haalt deze de software op voor het nieuwe modem (moet gereed staan) Maar het verhaal is een beetje onduidelijk is het nu een zakelijk of een huis aansluiting.?
Doordat een moderator een afspraak heeft kunnen maken gaat het volgens mij dan om een huis aansluiting, zakelijk kom je bij een andere afdeling uit. ( nee moderator heeft nog niks ingepland)
@puppie Inderdaad ben ik een zakelijke klant!
dan heb jij achter het modem van ziggo een eigen modem.
Heb jij je eigen modem dan al kennis laten maken met jouw nieuwe modem van ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.