1
Vraag
2
Reacties
Wil van Woerkom

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Synology NAS niet meer te benaderen sinds installatie nieuw SmartWifi modem

Sinds vanmiddag heb ik de nieuwe modem van ZIggo (SmartWifi) aangesloten.

Er zijn drie apparaten vast aangesloten: de TV (Samsung), SolarEdge en Synology Diskstation NAS DS216play.

Deze zie ik staan in de SmartWifi app.

De Wifi heb ik weer geactiveerd op de 'oude' naam en wachtwoord.

Op de app zie ik echter de apparaten, welke via Wifi zijn verbonden (zoals deze laptop) in een rijtje staan, waarboven staat: 'Niet verbonden'!

Wat merk ik nu:

De TV werkt

Internet werkt

Wifi werkt

Op mijn TV kan ik bestanden op mijn NAS raadplegen/afspelen

Maar: vanaf mijn laptop kan ik geen verbinding meer maken met mijn NAS (waar al mijn bestanden op staan, dus mijn administratie ligt nu bijv. stil!).

Ik zie o.a. staan in de app, dat het IP adres van mijn NAS een waarde heeft die in een andere groep zit dan het IP adres van mijn laptop! 

Hoe los ik dit op? 

Ik hoop heel snel een antwoord te krijgen, want ik moet door met mijn bedrijf!

Bij voorbaat dank.

Oplossing
56 Reacties 56
S4R

Level 16
  • 2058Posts
  • 72Oplossingen
  • 1297Likes

@puppie  Je bedoelt een eigen router.

Is het dan nog steeds zo dat zakelijke klanten altijd een modem in Bridge krijgen??? Of kunnen ze kiezen voor ook Router modus?

puppie

Level 17
  • 2805Posts
  • 71Oplossingen
  • 1147Likes

@S4R 

wat ik er van weet is dat je een router krijgt met daarbij vier ip adressen.

En dat ja daarachter zelf een router plaatst die het verkeer verder afhandelt.

Ik heb in een sporthal een zakelijk abbo met een witte conectbox die staat in bridge, zo gemaakt door ziggo.

Dan heb ik een serverkast met daarin een usg pro en drie switchen unifi met poe en die bestieren de sporthal en werkplekken van 20 medewerkers, bedraad.

18 ap's verdeeld op 5000M2 en twee verdiepingen.

S4R

Level 16
  • 2058Posts
  • 72Oplossingen
  • 1297Likes
Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Madelon Heb je al enig idee, wanneer ik een monteur kan verwachten?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Je mag de monteur maandagochtend verwachten @Wil van Woerkom. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen. 

Laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat?

Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Erik P Ok, bedankt voor de informatie. Ik zal zorgen, dat ik er ben. Ik moet wel uiterlijk 13u weer weg.

En na afloop zal ik hier melden, hoe het is afgelopen!

S4R

Level 16
  • 2058Posts
  • 72Oplossingen
  • 1297Likes

Dit lijkt een beetje wat er speelt:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Synology-NAS-niet-benaderbaar-met-nieuw-Sagemcom-modem/td-p/1...

 

Maar deze mogelijk oplossing had ik al geopperd en blijkbaar wordt daar niks mee gedaan en wachten we de monteur wel af.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @Wil van Woerkom , heb je gisteravond nog naar de tip van S4R gekeken? Wij zijn erg benieuwd of dit bij je de oplossing is of dat wij de monteur moeten afwachten.

Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Meindert Sorry, maar ik lees de opmerkingen wel, maar doe er voorlopig even niets mee, o.a. omdat ik het nieuwe modem niet meer aan de praat krijg. Zoals ik al zei: het lampje in de rechter onderhoek gaat aan, knippert vervolgens en gaat dan rood branden. Dit moet eerst opgelost worden en vervolgens gaan we (met de monteur) aan de slag om de rest voor elkaar te maken. Ik doe daarna hier verslag van de oplossing (er vanuit gaand, dat we het oplossen!)

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Tot mijn spijt zie ik dat ik iets verkeerd heb doorgegeven @Wil van Woerkom. De monteur staat voor vandaag, maar voor morgenochtend ingepland! Sorry voor dit late nieuws; hopelijk schikt de monteur evengoed morgenochtend. 

Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Erik P Oh! Ik zat er al helemaal klaar voor...

Maar morgen is ook goed. Toevallig heb ik voor morgen nog niets in m'n agenda staan, dus ik zie hem dan graag verschijnen (vanaf 9:00u?).

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ja, nogmaals excuus! Wel fijn dat de monteur morgen schikt. De monteur komt dan tussen 08:00 - 13:00 uur helpen 🔧

Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

De monteur is vanmorgen geweest en al vrij snel leek alles opgelost en is de monteur weer naar z'n volgende klus gegaan.

Echter: nu heb ik alweer een probleem! Ik heb de Wifi-naam aangepast met het wachtwoord en sindsdien lukt het me niet meer, om contact te leggen met het modem (via http://192.168.178.1)!

Ik krijg steeds de volgende melding:

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.178.1 reageert.

 

De Wifi werkt goed en via de Wifi verbinding heb ik ook internet op m'n laptop (anders had ik hier ook niet kunnen reageren). Maar wat is er nu weer mis en hoe los ik dit op?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@Wil van Woerkom fijn dat de monteur één en ander heeft opgelost, mooi om te lezen en dank voor de feedback.

Nu deel twee: het inloggen op je modem. Om zeker te zijn dat we niks overslaan, wil je het eens via deze weg aanvliegen en melden tot welke stap je komt? 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Wil van Woerkom,

 

Mogelijk kun je hiermee doen wat je wil SmartWiFi

 

 

Succes,

 

Bam

 

 

puppie

Level 17
  • 2805Posts
  • 71Oplossingen
  • 1147Likes

dus je gaat via wifi en met de laptop naar http://192.168.178.1 en dan krijg je deze melding?

Met radmin kun je jouw netwerk scannen op ip adressen.

kijk eens of dan 192.168.178.1 wel naar voren komt.

 

edit: ik zie al dat ik te langzaam ben 😁 met het bovenstaande moet het ook lukken.

Wil van Woerkom
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste mensen, bedankt allemaal voor jullie inbreng.

Het was allemaal niet eenvoudig, maar uiteindelijk is het me gelukt.

Ik kan niet zeggen wat ik allemaal gedaan heb, maar het belangrijkste was toch wel het terugzetten van de Wifi-naam en het bijbehorende wachtwoord. Maar er waren nog een paar zaken, die ik heb moeten aanpassen. Het heeft me heel wat uurtjes gekost; maar het resultaat lijkt ok!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic