Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na de doorlopende perikelen met het DHCP IP-bereik en deze niet te kunnen wijzigen (hier), kom ik ook niet meer op mijn NAS (Synology DS411) met het nieuwe modem.
Wat heb ik gedaan?
Maar het mag niet baten. De NAS komt met het juiste IP wel voor in het modem bij aangesloten apparaten (rechtstreeks op poort 1), maar hem pingen of bereiken... ho maar. Synology Assistant kan er ook niks mee en ook de rechtstreeks find/router functie van Synology en het IP-adres zelf werken in geen enkele browser.
Sluit ik de oude witte Compal weer aan en dupliceer ik de instellingen, dan is de NAS gewoon te benaderen zoals vanouds via al mijn systemen. Dus het gaat ergens mis tussen de NAS en het nieuwe modem.
Is dit weer één van de leuke bugs van de Sagemcom? Ik begin dat apparaat nu al aardig zat te worden. Hoe krijg ik het oude modem weer geactiveerd i.p.v. betatester te zijn van dit prutding? Ik snap wel dat mensen steeds sterker naar vrije modemkeuze omzien met dit soort stunts.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uiteindelijk was de softreset van de netwerkinstelling van de NAS (4 seconden reset achterop indrukken) de oplossing. Vreemd genoeg staat nu alles precies zoals eerst, toen hij niet kon verbinden. Na reset kan de boel nu wel verbinden. Schiet mij maar lek.
"Is dit weer één van de leuke bugs van de Sagemcom?"
Vreemd probleem, dDit is de 1e keer dat ik een dergelijk probleem lees over de Sagemcom.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
en als je de nas alleen op dhcp laat staan kom je er dan bij met poort 5000 of 5001
dus bivoorbeeld http://192.168.178.200:5000
DHCP instellen doe je dan via het oude modem.
Als het dan werkt dan zou je de nas weer een eigen ip kunnen geven.
Nee, die poorten geven een time-out. In het apparaatoverzicht in het modem is de NAS wel gewoon zichtbaar en krijgt ook de naam van het apparaat mee. Heb het met de 178 en 0 varianten geprobeerd.
Zodra ik het via de Compal (die je terug moet sturen...) probeer, werkt alles gewoon. Kan alleen nog verzinnen dat de Broadcom in het modem en de DS411 elkaar niet tof vinden(?)
Als je Windows gebruikt kan het zijn dat het “nieuwe” netwerk op je PC op openbaar is gezet. Dit heeft gevolg dat andere netwerk apparaten zoals je NAS en printers niet bereikbaar zijn. Meestal is dit op te lossen door in Windows op je PC het LAN en/of Wifi netwerk weer op prive te zetten. zie Microsoft support wifi netwerk privé maken .
Nope staan allemaal op privé. Firewall uitzetten maakt ook niet uit. Ik wil eigenlijk niet de NAS resetten, aangezien ik er met het oude modem gewoon bijkan. Ik heb bij de vorige modemwissel naar de witte compal vanaf de EPC3925 dit soort problemen helemaal niet gehad. Was inpluggen, netwerk IP-bereik instellen en doooor!
Uiteindelijk was de softreset van de netwerkinstelling van de NAS (4 seconden reset achterop indrukken) de oplossing. Vreemd genoeg staat nu alles precies zoals eerst, toen hij niet kon verbinden. Na reset kan de boel nu wel verbinden. Schiet mij maar lek.
Niet te lang over nadenken. Het werkt weer en dat is het belangrijkste.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...