Hier een vergelijkbaar probleem.
Volgens de meegeleverde papieren eerst een "backup" van mijn oude witte Compal gemaakt, alvorens ik de Sagemcom modem heb aangesloten.
De modem heeft een aantal dingen meegenomen, maar zeker niet alle !
De Compal modem werkte bij mij perfect, en nu is het met de Sagemcom een chaos !
Zelf heb ik een QNAP NAS, en mijn NAS is wel te benaderen via het uitgegeven IP adres(sen) (meerdere poorten in mijn NAS), maar ik kan geen
verbinding maken via de cloud van QNAP.
Deze cloudservervice is om updates te verkrijgen, en om via een mobiel apparaat toegang te krijgen tot de NAS.
- in het thuisnetwerk is de NAS te benaderen (ook via een mediaspeler)
- extern via het internet krijg ik géén verbinding
Er is geen WAN-IP uitgegeven door de modem (?), en de juiste DNS-server (oud UPC-gebied) staat ingevuld.
De "cloudservice" gaat via DDNS, maar daar kan ik alleen maar kiezen tussen een aantal providers in de modeminstellingen, maar ik zou niet weten hoe de DDNS service dan zou moeten lopen om toegang te krijgen tot de cloudservice van de QNAP-NAS.
Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen ?