1
Vraag
2
Reacties
Humphreydebell

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Synology NAS met quickconnect

Kon tot voor kort mijn Synology NAS met quickconnect bereiken via https://84.31.164.33:51113/.
Nu lukt dit niet meer.
https://84.31.164.33 is een toegangspunt van Ziggo in Oosterhout.
Als ik naar dat adres ping krijg ik ook een timeout, dus niet bereikbaar.
Heeft ZIggo instellingen misschiengewijzigd en valt postcode 5171 ZT nu ergens anders onder?
Hoe kan ik dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mogelijk heeft u een ander IP-adres gekregen. Kijk op https://watismijnip.nl. Ziggo geeft de adressen dynamisch uit, waardoor deze kunnen wijzigen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mogelijk heeft u een ander IP-adres gekregen. Kijk op https://watismijnip.nl. Ziggo geeft de adressen dynamisch uit, waardoor deze kunnen wijzigen.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Probeer het hier is mee http://find.synology.com/ misschien is je IP veranderd van je NAS deze kan je het beste vastzetten.



Netwerk --->> netwerkinterface--->>> lan bewerken (bond 1)--->>> IPv4 handmatige configuratie gebruiken........ik heb hem zelf op 192.168.88.17 staan en mijn andere server uiteraard op een ander IP
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Quick Connect gebruik je toch met een url naam en niet met een ip adres?
Als je jouw ip adres gebruikt ga je rechtstreeks de nas in mits het ip adres klopt natuurlijk.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
RobertKoopman wrote:
Quick Connect gebruik je toch met een url naam en niet met een ip adres?
Als je jouw ip adres gebruikt ga je rechtstreeks de nas in mits het ip adres klopt natuurlijk.



Je quickconnect gebruik je puur om snel de apps per telefoon te gebruiken en of buiten je eigen netwerk in te loggen of dat andere kunnen inloggen op je server. Om thuis in te loggen gebruik ik het lokale IP adres, anders kan je nog wel is een foutmelding krijgen.

Al maak ik zelf gebruik van een eigen domeinnaam en SSL certificaat op 1 server en de andere (welke ik buiten huis bijna niet gebruik, heb ik wel via quickconnect)

Je zal ook zien dat als je thuis wil inloggen dat er altijd een rode streep staat door de HTTPS......buiten je netwerk zal die wel groen oplichten en beveiligd zijn.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Eigen domein en certificaat staat los van Quick Connect.
Ik gebruik QC overigens niet, werk met eigen domeinen en certificaten.
Thuis ook gewoon groene slotjes in beeld hoor. Dat kan gerust werken.

Maar Quick Connect van Synology koppelt de nas via servers van Synology aan een zelf bedachte URL.
Je stelt dus nergens een ip adres in welke app dan ook.
Gebruik je wel een ip adres dan gebruik je Quick Connect niet.
Humphreydebell
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thanks Guys, probleem is opgelost. Had inderdaad een ander IP gekregen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic